Pagina 1 van 8

ik ga naar BEEK autoracing

Geplaatst: Vr Jan 26, 2007 10:50
door Mini
heb eens vergeleken of Heinz of Beek interessant is .... nu opteer ik toch voor beek...

ten eerste goedkoper, ten tweede +- dezelfde waardes als Heinz ten derde het is een 20 tal leuke kilometertjes verder weg dan heinz.... lekker rijden dus...

wat denken jullie ervan..... 400 heinz of 325 euro bij Beek.....

8)

Geplaatst: Vr Jan 26, 2007 15:43
door minibandit
en wat "beloven" ze bij Beek voor die prijs ...??
bij Heinz "beloven" ze daarvoor tss de 125 & 130 paardjes... 8)
is dat ook met 2 testbank-runs inbegr...?

Geplaatst: Vr Jan 26, 2007 16:04
door Mini
minibandit schreef:en wat "beloven" ze bij Beek voor die prijs ...??
bij Heinz "beloven" ze daarvoor tss de 125 & 130 paardjes... 8)
is dat ook met 2 testbank-runs inbegr...?


kom juist van de telefoon met Beek,

hij zei me dat gelijkaardige wagens , met dezelfde setup (bijvoorbeeld SS spruit en catback) en K&N luchtfilter , een file worden ingeladen die al reeds is ontwikkeld op een andere wagen.

in mijn geval gaat hij worden gefinetuned, op basis van men obx spruitstuk , Ss catback en pipercross viper luchtfilter.

finetunen wil naar mijn insziens zeggen dat hij op de testbank gaat in mijn geval dan.

Geplaatst: Vr Jan 26, 2007 16:37
door minibandit
ja ok ...en wat beloven ze dan...met je finetuned fileke...??? :?
vind het al enorm dat ze voor die prijs gaan finetunen... :shock:
maar yep dat zeggen ze overal... :P en dan laden ze een standaard fileke en de kous is af... :x

Geplaatst: Vr Jan 26, 2007 18:14
door fred
Bij heinz is het toch op maat zulle ...

Geplaatst: Za Jan 27, 2007 17:20
door Mini
minibandit schreef:ja ok ...en wat beloven ze dan...met je finetuned fileke...??? :?
vind het al enorm dat ze voor die prijs gaan finetunen... :shock:
maar yep dat zeggen ze overal... :P en dan laden ze een standaard fileke en de kous is af... :x


ik begrijp je 100 %.. en daarom ga ik het hem nog eens duidelijk vragen voor ik er naartoe ga..... anders zijn er natuurlijk andere opties voorhanden die interessanter zouden kunnen zijn zoals heinz... Als hij een echte hollander is zal hij dit wel begrijpen en met een voorstel afkomen.... lets wait and see...

maar eerst even langs de keuring passeren en daarna spruitje installeren en dan de chiptuning.... :D

Geplaatst: Di Feb 06, 2007 23:47
door minibandit
en...al naar Beek geweest... :shock: ??

Geplaatst: Wo Feb 07, 2007 12:29
door Der Abt
fred schreef:Bij heinz is het toch op maat zulle ...


Klopt.

Geplaatst: Wo Feb 07, 2007 12:32
door Mini
minibandit schreef:en...al naar Beek geweest... :shock: ??


neen , heb eeven een probleempje met men verzekeringsman, moet dit eerst oplossen .... daarna direct naar de keuring...,

en ik hoop dat ze me niet afkeuren op basis van men connection pipe van Supersprint..... ben echt wel bang voor.... de demper is met attest, maar die pijp die tot aan de CATALYSATOR gaat is zonder attest ???

en als alles daar goed gaat, dan heb ik iemand die mijn obx spruit eronder hangt, daarna ga ik zo snel als ik kan naar Beek voor de remap.... (indien hij nog interessant is van prijs natuurlijk) anders zoek ik iemand die mee wil gaan naar heinz voor 400 euro .

Geplaatst: Wo Feb 07, 2007 12:55
door fred
Der Abt schreef:
fred schreef:Bij heinz is het toch op maat zulle ...


Klopt.


Hoe zout gij da nu kunne weten :grin:

Geplaatst: Wo Feb 07, 2007 15:34
door Der Abt
fred schreef:
Der Abt schreef:
fred schreef:Bij heinz is het toch op maat zulle ...


Klopt.


Hoe zout gij da nu kunne weten :grin:


Ah ... van horen zeggen :)

Geplaatst: Vr Feb 09, 2007 22:58
door Wally
fred schreef:Bij heinz is het toch op maat zulle ...

Fred, wat bedoel je hiermee ? Verklaar eens nader .....

Geplaatst: Za Feb 10, 2007 0:31
door Der Abt
Wally schreef:
fred schreef:Bij heinz is het toch op maat zulle ...

Fred, wat bedoel je hiermee ? Verklaar eens nader .....


Hij bedoelde hiermee dat Heinz de software specifiek aanpast voor jouw wagen.
Ze gebruiken niet zomaar een algemene standaard software die gewoon in elke Mini wordt gepompt.
Ze gaan kijken naar de prestatie van de wagen zelf op de testbank en ze passen dan alles aan voor jouw wagen.

Geplaatst: Za Feb 10, 2007 11:06
door Mini
Der Abt schreef:
Wally schreef:
fred schreef:Bij heinz is het toch op maat zulle ...

Fred, wat bedoel je hiermee ? Verklaar eens nader .....


Hij bedoelde hiermee dat Heinz de software specifiek aanpast voor jouw wagen.
Ze gebruiken niet zomaar een algemene standaard software die gewoon in elke Mini wordt gepompt.
Ze gaan kijken naar de prestatie van de wagen zelf op de testbank en ze passen dan alles aan voor jouw wagen.


volgens enkele nederlandse mini rijders zou de file van HEINZ veel te arm staan, en gaat de curve niet consistent naar boven, dus in een vloeiende lijn ?

bij beek zou dit wel zijn , en heb het horen zeggen van iemand die met zijn cooper eerst bij hein was geweest , met dynouitdraai, en daarna naar beek met dynouitdraai.....

Geplaatst: Za Feb 10, 2007 11:14
door Der Abt
Mini schreef:
Der Abt schreef:
Wally schreef:
fred schreef:Bij heinz is het toch op maat zulle ...

Fred, wat bedoel je hiermee ? Verklaar eens nader .....


Hij bedoelde hiermee dat Heinz de software specifiek aanpast voor jouw wagen.
Ze gebruiken niet zomaar een algemene standaard software die gewoon in elke Mini wordt gepompt.
Ze gaan kijken naar de prestatie van de wagen zelf op de testbank en ze passen dan alles aan voor jouw wagen.


volgens enkele nederlandse mini rijders zou de file van HEINZ veel te arm staan, en gaat de curve niet consistent naar boven, dus in een vloeiende lijn ?

bij beek zou dit wel zijn , en heb het horen zeggen van iemand die met zijn cooper eerst bij hein was geweest , met dynouitdraai, en daarna naar beek met dynouitdraai.....


Kan ik moeilijk geloven.
Ik heb ze zelf bezig gezien aan mijn Cooper en die mannen hebben alles gedaan wat ze beloofden.
Ze hebben mijn Cooper 3 keer getest op de bank en de software eens herbewerkt om mijn wagen naar dat niveau te brengen.
De curve leek toch mooi naar omhoog te lopen bij mij.

Geplaatst: Za Feb 10, 2007 13:19
door Mini
Der Abt schreef:
Mini schreef:
Der Abt schreef:
Wally schreef:
fred schreef:Bij heinz is het toch op maat zulle ...

Fred, wat bedoel je hiermee ? Verklaar eens nader .....


Hij bedoelde hiermee dat Heinz de software specifiek aanpast voor jouw wagen.
Ze gebruiken niet zomaar een algemene standaard software die gewoon in elke Mini wordt gepompt.
Ze gaan kijken naar de prestatie van de wagen zelf op de testbank en ze passen dan alles aan voor jouw wagen.


volgens enkele nederlandse mini rijders zou de file van HEINZ veel te arm staan, en gaat de curve niet consistent naar boven, dus in een vloeiende lijn ?

bij beek zou dit wel zijn , en heb het horen zeggen van iemand die met zijn cooper eerst bij hein was geweest , met dynouitdraai, en daarna naar beek met dynouitdraai.....


Kan ik moeilijk geloven.
Ik heb ze zelf bezig gezien aan mijn Cooper en die mannen hebben alles gedaan wat ze beloofden.
Ze hebben mijn Cooper 3 keer getest op de bank en de software eens herbewerkt om mijn wagen naar dat niveau te brengen.
De curve leek toch mooi naar omhoog te lopen bij mij.


ja , daarom zou ik graag wat meer reacties horen van mensen zoals jij die wel tevreden waren over hein... ik weet natuurlijk niet hoe die nederlanders betrokken zijn bij beek, en hoe ze mij trachten te beïnvloeden, maar het is wel zo dat BEEK een van de main SPONSORS is geworden van newminiclub.nl en dat HEIN dit nog steeds niet is voor MINIACS.

we zijn misschien maar een klein clubje, maar ieder clubje is een clubje waar mensen praten (zoals op forums), en indirect andere mensen gaan beïnvloeden. Hein zou eigenlijk hetzelfde moeten kunnen doen voor MINIACS..... als er hier mensen zijn op het forum die een goed contact hebben met Hein dan zouden die hem daar toch attent op kunnen maken, vindt ik. Anders zullen er steeds meer mensen naar BEEk trekken vermoedt ik .....
natuurlijk vooral die Nederlanders maar ook veel meer Belgen uit de noordrand .... Maar indien Hein de Zuid-Nederlandse markt terug wil veroveren dan dient hij toch zijn strategie iets of wat aan te passen en zijn tuning files beter te staven....

1ste punt : Sponsor worden van MINIACS, (kan altijd in de vorm van een goedkopere chiptuning)
2de punt : voor alle miniacs leden en forumgangers een chiptuning op maat garanderen van +- 350 euro (zoals bij beek 325 tot 350 euro)
3de punt : van het gedeukte imago af proberen te geraken (in Nederland vooral) dat HEINs tuning te arm staat ...

@ derAbt zou je de dynouitdraai hier eens kunnen posten en koppel en pk winst
:)

Geplaatst: Za Feb 10, 2007 13:24
door Der Abt
Ja Heinz laat de leden van Miniacs wel langskomen voor meets enzo, maar ja wat er afgesproken moet worden tussen de club en Heinz, dat blijft tussen Heinz en Miniacs.
Wat betreft de tuning op maat, da doet Heinz zowieso voor elke klant.
Over de prijs kan ik ook niet echt klagen, Heinz heeft immers een professionele testbank en ze geven daar een goeie service.

De sheet komt eraan.

Geplaatst: Za Feb 10, 2007 13:28
door Der Abt
Voila zie :)

Afbeelding

Geplaatst: Za Feb 10, 2007 14:06
door Der Abt
Wel twee dingen die je moet weten, die dag was het dik in de 20 graden en dit heeft al geen al te positief effect natuurlijk, moest ik nu tijdens de winter nog eens teruggaan zal er wel al een verschil op zitten (op de positieve manier) met die koudere temperaturen.
En op die dag had ik een versnellingsbak die raar deed (klassiek probleem) en ondertussen vervangen is onder garantie.
Maar al bij al geen slecht resultaat.

Geplaatst: Za Feb 10, 2007 14:17
door Wally
Onder tuning op maat versta ik :
dat een standaard Mini een andere file zou meekrijgen, dan een
Mini met bvb openluchtfilter en aftermarket uitlaat. Naar mijn weten
veranderd Heinz niet de software wanneer er een andere filter of uitlaat
wordt geplaatst, wat wel de prestaties van de wagen beïnvloedt.