POST JE DYNO TESTRUN GEGEVENS !!
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
POST JE DYNO TESTRUN GEGEVENS !!
In navolging van het Tuners en testbanken topic...
post hier je testverslag...liefst met locatie, curve...en eventueel je aanpassingen
zo krijgen we hier een mooi overzicht van wat er waar mogelijk is !!!!
GELIEVE ONNODIGE COMMENTAREN ACHTERWEGE TE LATEN AUB !!!
post hier je testverslag...liefst met locatie, curve...en eventueel je aanpassingen
zo krijgen we hier een mooi overzicht van wat er waar mogelijk is !!!!
GELIEVE ONNODIGE COMMENTAREN ACHTERWEGE TE LATEN AUB !!!
Laatst gewijzigd door minibandit op Do Feb 15, 2007 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
ik zal den boel hier dan maar meteen openbreken ook...
mijne One...standaard software, met K&N Typhoon en home made uitlaatje !!
gemeten bij TBM in Herentals...
88 bhp @ 6150 rpm
140 Nm @ 2800 rpm
zoals je kan zien...zodra het koppel wegvalt, begint ook de pk curve te haperen !
typisch voor een afgenepen One blijkbaar...je kan dit ook voelen bij het rijden trouwens
mijne One...standaard software, met K&N Typhoon en home made uitlaatje !!
gemeten bij TBM in Herentals...
88 bhp @ 6150 rpm
140 Nm @ 2800 rpm
zoals je kan zien...zodra het koppel wegvalt, begint ook de pk curve te haperen !
typisch voor een afgenepen One blijkbaar...je kan dit ook voelen bij het rijden trouwens
Volledig origineel + Bastuck
Eerste testbanksessie Heinz
4 maart 06 om 9:50:32 (buitentemperatuur rond het nulpunt)
resultaat 185.5 krukaspk's en 168.4 wielpk's bij 7131 t/min
207 NM bij 4192 t/min
Tweede tesbanksessie bij TBM
9 februari 07 om 9:51:04 (buitentemperatuur rond vijf graden)
resultaat 173.2 krukaspk's en 147.2 wielpk's bij 6775 t/min
213.5 NM bij 3800 t/min
Derde testbanksessie VTB VAB Zwijndrecht
24 maart 07 om 09:56:00 (buitentemperatuur 13° C)
resultaat 172.04 krukaspk's, 170 pk gecorrigeerd volgens DIN 70020, 137.36 wielpk's bij 7050 t/min
195 NM bij 4200 t/min
Vierde testbanksessie Beek
Aanpassingen: Bastuck uitlaat, GRS Intercooler + diverter, Magnecor Spark Leads, Alta Pulley 15%, Alta CAI, NGK Works bougies, Beek Software
5 november 07 om 15:00 (buitentemperatuur 12° C)
Resultaat: 218,39 krukaspk's, 179 wielpk's bij 6500 t/min
275,99 NM bij 3500 t/min
Vijfde testbanksessie TBM
Aanpassingen: Bastuck uitlaat, GRS Intercooler + diverter, Magnecor Spark Leads, Alta Pulley 15%, Alta CAI, NGK Works bougies, Beek Software
9 februari 08 om 11:30 (buitentemperatuur 12° C)
Resultaat: 211,8 (219,1 motorkap open) krukaspk's, 183,7 (190,1 motorkap open) wielpk's bij 6250 t/min
275,3 NM (286,8 NM motorkap open) bij 4250 t/min
Zesde testbanksessie RW-S
Aanpassingen: Bastuck uitlaat, GRS Intercooler + diverter, Magnecor Spark Leads, Alta Pulley 15%, Alta CAI, NGK Works bougies, Beek Software, M7 gesloten luchtfilterbehuizing, consequent enkel Total 98 tanken
5 september 08 om 13:55 (buitentemperatuur 23.6°C)
Resultaat: 232,1 krukaspk's, 202.3 wielpk's bij 6951 t/min
263.1 NM bij 4562 t/min
Eerste testbanksessie Heinz
4 maart 06 om 9:50:32 (buitentemperatuur rond het nulpunt)
resultaat 185.5 krukaspk's en 168.4 wielpk's bij 7131 t/min
207 NM bij 4192 t/min
Tweede tesbanksessie bij TBM
9 februari 07 om 9:51:04 (buitentemperatuur rond vijf graden)
resultaat 173.2 krukaspk's en 147.2 wielpk's bij 6775 t/min
213.5 NM bij 3800 t/min
Derde testbanksessie VTB VAB Zwijndrecht
24 maart 07 om 09:56:00 (buitentemperatuur 13° C)
resultaat 172.04 krukaspk's, 170 pk gecorrigeerd volgens DIN 70020, 137.36 wielpk's bij 7050 t/min
195 NM bij 4200 t/min
Vierde testbanksessie Beek
Aanpassingen: Bastuck uitlaat, GRS Intercooler + diverter, Magnecor Spark Leads, Alta Pulley 15%, Alta CAI, NGK Works bougies, Beek Software
5 november 07 om 15:00 (buitentemperatuur 12° C)
Resultaat: 218,39 krukaspk's, 179 wielpk's bij 6500 t/min
275,99 NM bij 3500 t/min
Vijfde testbanksessie TBM
Aanpassingen: Bastuck uitlaat, GRS Intercooler + diverter, Magnecor Spark Leads, Alta Pulley 15%, Alta CAI, NGK Works bougies, Beek Software
9 februari 08 om 11:30 (buitentemperatuur 12° C)
Resultaat: 211,8 (219,1 motorkap open) krukaspk's, 183,7 (190,1 motorkap open) wielpk's bij 6250 t/min
275,3 NM (286,8 NM motorkap open) bij 4250 t/min
Zesde testbanksessie RW-S
Aanpassingen: Bastuck uitlaat, GRS Intercooler + diverter, Magnecor Spark Leads, Alta Pulley 15%, Alta CAI, NGK Works bougies, Beek Software, M7 gesloten luchtfilterbehuizing, consequent enkel Total 98 tanken
5 september 08 om 13:55 (buitentemperatuur 23.6°C)
Resultaat: 232,1 krukaspk's, 202.3 wielpk's bij 6951 t/min
263.1 NM bij 4562 t/min
Laatst gewijzigd door Dangixxer op Wo Sep 09, 2009 9:26, 10 keer totaal gewijzigd.
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
minibandit schreef:Hey Marco...is het juist dat jouw grafiekje in Kw staat of zie ik dat verkeerd...
160 Nm en 90 Kw (of ong 122 Pk... )
leuke cijfers voor een Cooper...
Klopt idd, kW & Nm...
wellicht zijn de cijfers iets minder nu, heb nu het dB-filter laten plaatsen en het standaard luchtfilter weer gemonteerd...had de laatste tijd te veel gezeur met oom agent...
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
Kleine update...
Mijne One...standaard software, met K&N Typhoon en home made uitlaatje !!
gemeten bij TBM in Herentals...
88 bhp @ 6150 rpm
140 Nm @ 2800 rpm
zoals je kan zien...zodra het koppel wegvalt, begint ook de pk curve te haperen !
typisch voor een afgenepen One blijkbaar...je kan dit ook voelen bij het rijden trouwens
next sessie...TBM
121,7 bhp @ 6100 rpm
156 Nm @ 5100 rpm
dit na Bluefin ECU Upgrade...
o ja, moet er nog wel ff bijzeggen dat ik ondertussen al op 91 bhp kwam door het beter afschermen van m'n K&N !!!
hier de twee curves nog eens bij mekaar !!!
een "klein" verschilleke...waar voordien het vermogen wegviel...komt het motorke nu pas goed tot leven
dan vandaag bij VAB Zwijndrecht...
120,36 bhp @ 6000 rpm
142 Nm @ 5000 rpm
een soort van bevestiging van de vorige...
Mijne One...standaard software, met K&N Typhoon en home made uitlaatje !!
gemeten bij TBM in Herentals...
88 bhp @ 6150 rpm
140 Nm @ 2800 rpm
zoals je kan zien...zodra het koppel wegvalt, begint ook de pk curve te haperen !
typisch voor een afgenepen One blijkbaar...je kan dit ook voelen bij het rijden trouwens
next sessie...TBM
121,7 bhp @ 6100 rpm
156 Nm @ 5100 rpm
dit na Bluefin ECU Upgrade...
o ja, moet er nog wel ff bijzeggen dat ik ondertussen al op 91 bhp kwam door het beter afschermen van m'n K&N !!!
hier de twee curves nog eens bij mekaar !!!
een "klein" verschilleke...waar voordien het vermogen wegviel...komt het motorke nu pas goed tot leven
dan vandaag bij VAB Zwijndrecht...
120,36 bhp @ 6000 rpm
142 Nm @ 5000 rpm
een soort van bevestiging van de vorige...
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
wie zal het zeggen...er was maar één Cooper bij die via Heinz aan z'n power is gekomen...
en die is eigenlijk ver van de beloofde vermogenstoename gebleven !!!!
hij zat "gewoon" in mijn categorie... en had dan nog een heel onregelmatige curve...
bluefin geeft " up to 33 bhp..." en ik heb er daar 30 echte van bijgekregen...
volgens mij niet slecht dus...
en die is eigenlijk ver van de beloofde vermogenstoename gebleven !!!!
hij zat "gewoon" in mijn categorie... en had dan nog een heel onregelmatige curve...
bluefin geeft " up to 33 bhp..." en ik heb er daar 30 echte van bijgekregen...
volgens mij niet slecht dus...
Er waren er verschillende die dat dachten, totdat ze eens op een onafhankelijke testbank zoals die van de VAB geweest zijn.
Een tip, doe dat ook eens. Dan kan je ineens vergelijken. Voor de prijs moet je het niet laten zoals je gezien hebt, en dan ben je ineens zeker.
Trouwens, veel liever meer Nm dan Pk. In het optrekken zal je wel merken waarom
Een tip, doe dat ook eens. Dan kan je ineens vergelijken. Voor de prijs moet je het niet laten zoals je gezien hebt, en dan ben je ineens zeker.
Trouwens, veel liever meer Nm dan Pk. In het optrekken zal je wel merken waarom
Terug naar “Engine & Performance”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten