POST JE DYNO TESTRUN GEGEVENS !!

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
Gebruikersavatar
braxx
MINI Freak
Berichten: 249
Lid geworden op: 07 Apr 2006
Locatie: Zwijndrecht

Berichtdoor braxx » Di Feb 12, 2008 17:14

laten we zeggen dat we op freek zijn intercooler een eitje konden bakken...
na intensief motorkoelen was het toch al beter hé freek...
en na de NOS-"freezing" nog beter :)


we hebben trouwens allemaal bandit's ogen gezien toen de eerste run van zijn mini begon...
ging dat al even goed fout... had je daar geen filmpje van?


grts braxx

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Di Feb 12, 2008 18:46

Den Braxx zorgt hier wel effe voor ne flash back :grin:
Het hele verhaal is misschien iets langer dan alleen 1 getal.
En ik moet zeggen dat ik er weer wat van opgestoken heb!

Het begint bij een dikke stommiteit van mij.
Tijdens de run van Xefke al effe de motor stationair laten draaien om ervoor te zorgen dat de olie goed op temperatuur was. Dat was op zich ni dom, alleen liep de inlaatluchttemperatuur daardoor fel op. Dus na Xefke zijne run, de mijne erop. Vastmaken en blazen maar.....resultaat voor de eerste run 195 krukaspk's :cry: Ik wist effe al nie goe wat er gebeurde, maar een uileg was er ni direct. OK tweede run......en toen slechts 174 pk's. Op vijf minuten tijd dus effe 21 pk kwijt gespeeld....Dat was helemaal om het op te geven :cry: Tot we effe op zoek gingen naar de oorzaak, en die was natuurlijk ni ver te zoeken. Motorkap open en effe overal voelen. Ja den intercooler stond bloedheet. De linkerkant (inlaatkant)kon je zelfs ni aanraken of uw vel zou eraan plakken. De rechterkant (uitlaatkant) stond ook heel heet, maar merkelijk minder (een eerste teken dat de IC z'n werk doet!!) Dus effe laten afkoelen tot een normale temperatuur. Tien min met de blazers op en effe de IC specifiek koelen en vervolgens een derde run....deze keer 211,8 pk en ruim 275 NM. Dit begon er al veel meer op te trekken 8) Dan effe een run met de motorkap open en hop, nu zelfs 219pk en bijna 287 NM.....BOEM PATAT Zoveel koppel nog nooit gezien. 8) 8) 8) Het zat dus allemaal wel goed! Wanhoop sloeg dus snel om in euforie. Vervolgens kwam Tim van TBM met het lumineuze idee om de IC op voorhand effe te coolen met.............NOS jawel
Een gasfles van hier tot ginder boven gehaald en maar blazen op die IC. Opnieuw een run alleen was het resultaat nu toch iets minder namelijk 217pk en bijna 283 NM. Aan mij verkopen ze dus geen NOS installatie :grin:

Om dan nog effe kort terug te komen op de vergelijking tussen mijn resultaten bij Beek en TBM...Zoals Braxx al zei gebruiken ze bij TBM maar een correctiefactor van 15 ipv 22 bij Beek. Waar ligt de waarheid....vermoedelijk ergens tussenin maar ik zou het begot ni weten. Maar als je dan effe die wielpk's erbij haalt is de vergelijking wel mogelijk. Daar haalde hij 179 wielpk's en bij TBM zelfs 183,7 (met de motorkap dicht) en 190,1 (op de Amerikaanse manier, namelijk met de kap open) Mijn conclusie: De mensen van Beek hebben goed werk geleverd. Alleen is hun verliesfactor wel aan de hoge kant.

Grafieken moet ik nog scannen en die plaats ik dan wel bij mijn andere testbankuitstapjes

Gebruikersavatar
stef & sas
MINI Driver
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 Mei 2006
Locatie: zwijndrecht

Berichtdoor stef & sas » Di Feb 12, 2008 19:19

De mijne helemaal origineel 174.4 pk 216.4 nm
Met de motorkap open 187.3 pk 233.9 nm

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Wo Feb 13, 2008 23:18

nu ik zelf met de S express van Freek heb meegereden moet ik zeggen dat het echt wel een vliegmachien is zene... ben er zeker van dat de 211 pk zeker echt is!! zo'n power dat die mini heeft... heb echt genoten ervan!!

stef en braxx mogen idd zeer blij zijn met het behaalde resultaat!!!
die van xefke deed het ook zeer goe!!! maar de alta luchtfilter bleek toch een betere keuze te zijn voor de S.... ipv de k&n

de fearless mini is zeker een lekker opgesmukte mini heb ermee meegereden en moet zeggen dat hij echt lekker klinkt binnenin en zeer vlotjes gaat... :wink: ( leuke bochtjes op en rond de ring van antwerpe) 8) :wink:
Laatst gewijzigd door sscooper op Do Feb 14, 2008 0:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Wo Feb 13, 2008 23:26

211 pk...??

ja tussen al dat S geweld kan je bij mij maar beter over de opsmuk beginnen :lol:

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Do Feb 14, 2008 0:38

minibandit schreef:211 pk...??

ja tussen al dat S geweld kan je bij mij maar beter over de opsmuk beginnen :lol:



211 pk heeft hij toch zeker ... wil gewoon bedoelen dak zeker ben dat het over de 211pk komt.... zo'n beest!! :D


en uwe fearless staat mee in mijn top 3 rijtje zene :wink: 8)

Gebruikersavatar
boeki
MINI Freak
Berichten: 214
Lid geworden op: 02 Nov 2006
Locatie: waar mijn mini staat

Berichtdoor boeki » Do Feb 14, 2008 18:46

Dangixxer schreef:Tijdens de run van Xefke al effe de motor stationair laten draaien om ervoor te zorgen dat de olie goed op temperatuur was.




als je u wagen stationair laat draaien warmt u olie toch niet op?!

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Do Feb 14, 2008 23:06

boeki schreef:
Dangixxer schreef:Tijdens de run van Xefke al effe de motor stationair laten draaien om ervoor te zorgen dat de olie goed op temperatuur was.




als je u wagen stationair laat draaien warmt u olie toch niet op?!


dit is weer iets nieuws... :shock:

ook tijdens het stationair draaien, heb je het volledige verbrandingsproces van de viertakt in werking,
verbranding geeft naar mijn weten nog altijd warmte af :roll:

Gebruikersavatar
boeki
MINI Freak
Berichten: 214
Lid geworden op: 02 Nov 2006
Locatie: waar mijn mini staat

Berichtdoor boeki » Za Feb 16, 2008 10:43

ja is waar maar eer dat je olie op temperatuur is zal hij toch wel een uurtje of langer stationair moeten draaien, wat zeker niet gezond is. ikzelf heb geen olietemperatuur meter maar een maat van mij wel en pas na ongeveer 20 km rijden staat de olie op zijn temperatuur.

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Za Feb 16, 2008 10:50

of dat gezond is of niet laat ik in het midden :?
hangt een beetje af van de toestand van je oliepomp... :D
zeker als je een koudstart wil zeggen !

maar wij waren al van Mechelen tot in Geel gereden...het was hier eerder de olie op temperatuur houden 8) :wink:

Gebruikersavatar
Der Abt²
MINI Driver
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 Sep 2007

Berichtdoor Der Abt² » Zo Feb 17, 2008 12:08

Link removed
Laatst gewijzigd door Der Abt² op Ma Dec 17, 2012 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
braxx
MINI Freak
Berichten: 249
Lid geworden op: 07 Apr 2006
Locatie: Zwijndrecht

Berichtdoor braxx » Zo Feb 17, 2008 12:56


Gebruikersavatar
Xefke
MINI Master
Berichten: 2240
Lid geworden op: 13 Jul 2005
Locatie: OLV Waver

Berichtdoor Xefke » Di Feb 19, 2008 13:00

Het is al wel ff geleden, maar zal mijn resultaten van in Geel ook ff vermelden.
Alleen een K&N Thyphoon Intake, voor de rest alles standard

1e run 175,8 pk en 222,7 nm

2e run (kap open) 184,0 pk en 223,6 nm

Mag ik ter mijner verdediging wel toevoegen dat men voor mijn 2e run de intercooler niet koud geblazen heeft. :oops: :grin:

Enneuh... ik heb 3 dagen na de dyno nekeer gekeken naar m'n olie.... daar zat dus eigelijk niets meer in... heb er een volledige liter bij kunnen gieten, en nu zit ie net goed.

Na deze olie toevoeging moet ik wel zeggen dat de motor precies iets dieper en luider klinkt, is dat echt zo, of beeld ik me dat in? :?

Groeten

Xefke

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Di Feb 19, 2008 15:44

:shock: eigenlijk is het wel de bedoeling om je oliepeil even te checken voor je aan zoiets gaat deelnemen :roll:
bij de VAB test deden ze dat voor de run begon... :wink:
ik heb de dag voordien nog een half litertje bijgekapt 8)

Gebruikersavatar
Xefke
MINI Master
Berichten: 2240
Lid geworden op: 13 Jul 2005
Locatie: OLV Waver

Berichtdoor Xefke » Di Feb 19, 2008 16:27

minibandit schreef::shock: eigenlijk is het wel de bedoeling om je oliepeil even te checken voor je aan zoiets gaat deelnemen :roll:
bij de VAB test deden ze dat voor de run begon... :wink:
ik heb de dag voordien nog een half litertje bijgekapt 8)


Mjah... had het eigelijk moeten doen, maar onder het motto "het zal el OK zijn" was ik da wel ff vergeten :oops:

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Di Feb 19, 2008 17:31

kan dure gevolgen hebben... :roll: :(

Gebruikersavatar
Xefke
MINI Master
Berichten: 2240
Lid geworden op: 13 Jul 2005
Locatie: OLV Waver

Berichtdoor Xefke » Di Feb 19, 2008 18:02

inderdaad...

geluk dat het deze keerin orde gekomen is...

Gebruikersavatar
Der Abt²
MINI Driver
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 Sep 2007

Berichtdoor Der Abt² » Ma Apr 07, 2008 15:04

Link removed
Laatst gewijzigd door Der Abt² op Ma Dec 17, 2012 13:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Ma Apr 07, 2008 17:41

Rond de 5200 heeftem wel raar kuren.... :roll:
Toch eens een keertje horen bij den Heinz!
Laatst gewijzigd door Dangixxer op Ma Apr 07, 2008 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Der Abt²
MINI Driver
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 Sep 2007

Berichtdoor Der Abt² » Ma Apr 07, 2008 19:06

Link removed
Laatst gewijzigd door Der Abt² op Ma Dec 17, 2012 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Engine & Performance”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten