ATHbruno schreef:Ik vind het wel een wreemd verhaal, maar het is zeker je recht om je bevindingen te posten , we kunnen er allemaal nog iets van leren. Om te beginnen kan ik me niet herinneren dat je bij ons uitleg bent komen vragen , maar als dat zo is heb je vermoedelijk onze verkoper gesproken die geen verstand heeft van testbanken ( en dat is ook zijn job niet). Sorry daarvoor alvast. Als je nog eens in de buurt bent , spring dan gerust binnen en vraag naar mij , dan kan ik je ook wat logs van ons laten zien ( bij 160km/h gemeten inlaatlucht op de snelweg vs testbank ).
Eerst en vooral, bedankt voor je snelle antwoorden in deze topic.
Om verder te gaan ...
Ik heb die bepaalde dag eerst de verkoper gesproken (Stijn), maar enkele minuten later ben ik dan toch nog eens (3de keer) bij jullie op de bank mogen gaan en toen heb ik je wel gesproken hoor Bruno.
Het kan zijn dat jij je dat niet meer kan herinneren, maar ik weet het anders nog heel goed.
Mijn resultaat was bij jullie op dezelfde dag als die eerste test van de VAB weer 10pk hoger.
Tja, je kan daar dan maar van denken wat je wil, ik vond het toch bizar.
ATHbruno schreef:Dit terzijde , ik hoef niets te verklaren want je gaat uit van een meting bij ons van 127,5pk , maar dat is toch overduidelijk een meetfout ( piek van 8pk rond +-5700rpm ) . Deze grafiek haden we je nooit mogen afgeven , die wagen had hermeten moeten worden , onze excuses daarvoor. Als je die piek ( meetfout ) er buiten laat heb je zo'n 120pk gemeten bij ons.
Daar verschiet ik eerlijk gezegd van.
Die bepaalde dag kan ik me immers nog heel goed herinneren.
Jullie hadden moeite om me de beloofde 130pk te bieden, en mijn wagen is die dag meerdere keren op de rollen geweest om te meten wat de toenames waren.
Plotseling produceerde mijn wagen dan de door jullie beloofde 130pk.
Jij en Heinz hebben me zelf de grafiek gegeven en gezegd dat alles in orde was.
Nu zijn er dan toch meetfouten ?
Ook leuk om te horen na 2 jaar ...
ATHbruno schreef:Meting bij de VAB geeft je 117pk , 3pk verschil met onze meting , dat is toch geen wereld verschil ? En meting een jaar later bij TBM geeft 123pk met eisenmann ( wat overigens geen/weinig extra pk's geeft een einddemper ).
Fout.
De eerste VAB meting gaf 115pk en de tweede meting (een dag later) gaf wederom 115pk.
Dat is eerder 10pk verschil, vergeleken met jullie tweede meting en 17pk verschil vergeleken met jullie eerste meting die nu foutief blijkt te zijn.
ATHbruno schreef:Ik ga zeker niet zeggen dat een gesloten airbox niet beter is , want dat is zeker beter, maar je testbank vergelijkingen kloppen niet. Onze meting geeft aan dat inlaatluchttemp bij snelheden boven de 100km/h op de testbank +-30-40°C is en op de snelweg +-20-25°C. Dus je kan het effect van een open filter op de bank niet vergelijken met op de straat.
Dat je meting na meting op de testbank minder pk's heeft , heeft met hitte te maken , niet met de luchtfilter , want zelfs met de beste airbox ga je nog steeds meting na meting minder pk's hebben. Blijf erbij dat prijs/pk/respons de open filter toch de betere oplossing is, maar uiteraard is die keuze anders bij ieder van ons.
Dat is een mening die tegenstrijdig is met diegene van praktisch alle andere tuners in België.
Geloof me, ik kan het weten.
ATHbruno schreef:Ik herhaal het nogmaals , als je denkt dat onze bank niet juist meet , dan kan ik je alle ijkingsverslagen laten zien ( ook nog van 2006 ) , de bank wordt 2x per jaar geijkt ( 2% tolerantie volgens verslag ) . En volgens de jongens van de beetle club , die hadden op 1-2pk na hetzelfde resultaat bij ons als bij TBM, daarom dat ik je voorstelde om gratis nogmaals te komen meten , ben zeker dat je op 1-2pk na hetzelfde zal hebben als bij TBM. Als je wilt vergelijken met een andere bank , dan moet je een wagen origineel meten op beide banken en na tuning opnieuw op beide banken , dit alles liefst op dezelfde dag !!
Ik apprecieer je aanbod om nog eens langs te komen, maar zoals ik al eerder zei, binnen enkele weken heb ik een nieuwe (krachtigere) wagen en het is dus niet echt de moeite meer.
ATHbruno schreef:Ps gewoon voor jou informatie , onze blaasinstallatie geeft 40.000m³ ( +-150km/h) , die bij TBM ( de firma die die geplaatst heeft was hier vorige week nog ) 45.000m³ (+-153km/h ) , dat is erg weinig verschil , en wij laten nu upgraden naar 65.000m³ ( +-170km/h ), maar geloof me vrij dat kan bijlange nog niet benaderen wat je op straat krijgt , daarvoor heb je makkelijk 4x meer nodig !
Dat kan ik eerlijk gezegd moeilijk geloven.
Mensen die zowel bij Heinz als bij TBM geweest zijn en hun installaties (meer dan 3 blazers, waarvan er twee groter zijn dan bij Heinz) gezien hebben zullen hiermee akkoord gaan.
Een wereld van verschil als je het mij vraagt.
Ik wil je toch hartelijk bedanken voor je informatie en voor je antwoorden.
Een beetje laat, maar beter laat dan nooit zou ik zo zeggen.
Vriendelijke groeten
Der Abt