Pagina 1 van 5

POST JE DYNO TESTRUN GEGEVENS !!

Geplaatst: Do Feb 15, 2007 20:03
door minibandit
In navolging van het Tuners en testbanken topic... 8)
post hier je testverslag...liefst met locatie, curve...en eventueel je aanpassingen :wink:

zo krijgen we hier een mooi overzicht van wat er waar mogelijk is !!!!
GELIEVE ONNODIGE COMMENTAREN ACHTERWEGE TE LATEN AUB !!!

Geplaatst: Do Feb 15, 2007 20:10
door minibandit
ik zal den boel hier dan maar meteen openbreken ook... 8)

mijne One...standaard software, met K&N Typhoon en home made uitlaatje !!
gemeten bij TBM in Herentals... :)
88 bhp @ 6150 rpm
140 Nm @ 2800 rpm
zoals je kan zien...zodra het koppel wegvalt, begint ook de pk curve te haperen !
typisch voor een afgenepen One blijkbaar...je kan dit ook voelen bij het rijden trouwens :(

Afbeelding

Geplaatst: Do Feb 15, 2007 20:21
door Dangixxer
Volledig origineel + Bastuck

Eerste testbanksessie Heinz
4 maart 06 om 9:50:32 (buitentemperatuur rond het nulpunt)
resultaat 185.5 krukaspk's en 168.4 wielpk's bij 7131 t/min
207 NM bij 4192 t/min

Afbeelding


Tweede tesbanksessie bij TBM
9 februari 07 om 9:51:04 (buitentemperatuur rond vijf graden)
resultaat 173.2 krukaspk's en 147.2 wielpk's bij 6775 t/min
213.5 NM bij 3800 t/min

Afbeelding


Derde testbanksessie VTB VAB Zwijndrecht
24 maart 07 om 09:56:00 (buitentemperatuur 13° C)
resultaat 172.04 krukaspk's, 170 pk gecorrigeerd volgens DIN 70020, 137.36 wielpk's bij 7050 t/min
195 NM bij 4200 t/min

Afbeelding


Vierde testbanksessie Beek
Aanpassingen: Bastuck uitlaat, GRS Intercooler + diverter, Magnecor Spark Leads, Alta Pulley 15%, Alta CAI, NGK Works bougies, Beek Software
5 november 07 om 15:00 (buitentemperatuur 12° C)
Resultaat: 218,39 krukaspk's, 179 wielpk's bij 6500 t/min
275,99 NM bij 3500 t/min

Afbeelding


Vijfde testbanksessie TBM
Aanpassingen: Bastuck uitlaat, GRS Intercooler + diverter, Magnecor Spark Leads, Alta Pulley 15%, Alta CAI, NGK Works bougies, Beek Software
9 februari 08 om 11:30 (buitentemperatuur 12° C)
Resultaat: 211,8 (219,1 motorkap open) krukaspk's, 183,7 (190,1 motorkap open) wielpk's bij 6250 t/min
275,3 NM (286,8 NM motorkap open) bij 4250 t/min

Afbeelding

Afbeelding


Zesde testbanksessie RW-S
Aanpassingen: Bastuck uitlaat, GRS Intercooler + diverter, Magnecor Spark Leads, Alta Pulley 15%, Alta CAI, NGK Works bougies, Beek Software, M7 gesloten luchtfilterbehuizing, consequent enkel Total 98 tanken
5 september 08 om 13:55 (buitentemperatuur 23.6°C)
Resultaat: 232,1 krukaspk's, 202.3 wielpk's bij 6951 t/min
263.1 NM bij 4562 t/min

Afbeelding

Geplaatst: Wo Feb 21, 2007 17:30
door sscooper
voila se hier mij uitslag van mijn cooper... tesbanksessie bij TBM 09/ feb 07

resultaat 119.6 krukas pk's bij 6.200 t/min en 146.6 NM bij 5.200 t/min ( special thx to aFe magnum air force) :grin:

Afbeelding

dan de topsnelheid op de testbank zonder weerstand wel te verstaan... 241 km/h bij 7.209 t/min

Afbeelding

Geplaatst: Wo Feb 21, 2007 18:18
door LUV2XLR8
MINI Cooper '05
MTH Chiptuning
Pipercross luchtfilter
Laser dual exhaust

Afbeelding

Geplaatst: Wo Feb 21, 2007 19:46
door minibandit
Hey Marco...is het juist dat jouw grafiekje in Kw staat of zie ik dat verkeerd... :?
160 Nm en 90 Kw (of ong 122 Pk... 8) )
leuke cijfers voor een Cooper... =D>

Geplaatst: Wo Feb 21, 2007 21:22
door LUV2XLR8
minibandit schreef:Hey Marco...is het juist dat jouw grafiekje in Kw staat of zie ik dat verkeerd... :?
160 Nm en 90 Kw (of ong 122 Pk... 8) )
leuke cijfers voor een Cooper... =D>


Klopt idd, kW & Nm...

wellicht zijn de cijfers iets minder nu, heb nu het dB-filter laten plaatsen en het standaard luchtfilter weer gemonteerd...had de laatste tijd te veel gezeur met oom agent... :?

Geplaatst: Za Mar 10, 2007 0:47
door minibandit
komaan mensen ...ben er zeker van dat er nog MINI's zijn die hun papieren grafiekskes hier kunnen voorleggen... :grin: :shock: 8)
kwestie van een beetje een vergelijk te hebben hé !!!

Geplaatst: Za Mar 10, 2007 5:02
door wazowski
Allé, vooruit :grin:

Getest bij TBM in Herentals.
MINI nog volledig origineel.

De dyno:

Afbeelding

De topspeed:

Afbeelding

Geplaatst: Za Mar 24, 2007 19:22
door minibandit
Kleine update...

Mijne One...standaard software, met K&N Typhoon en home made uitlaatje !!
gemeten bij TBM in Herentals... :)
88 bhp @ 6150 rpm
140 Nm @ 2800 rpm
zoals je kan zien...zodra het koppel wegvalt, begint ook de pk curve te haperen !
typisch voor een afgenepen One blijkbaar...je kan dit ook voelen bij het rijden trouwens :(

Afbeelding

next sessie...TBM

121,7 bhp @ 6100 rpm
156 Nm @ 5100 rpm
dit na Bluefin ECU Upgrade... :grin:
o ja, moet er nog wel ff bijzeggen dat ik ondertussen al op 91 bhp kwam door het beter afschermen van m'n K&N !!!

Afbeelding

hier de twee curves nog eens bij mekaar !!!

een "klein" verschilleke...waar voordien het vermogen wegviel...komt het motorke nu pas goed tot leven :-

Afbeelding

dan vandaag bij VAB Zwijndrecht...

120,36 bhp @ 6000 rpm
142 Nm @ 5000 rpm

een soort van bevestiging van de vorige... 8) :wink:

Afbeelding

Geplaatst: Zo Mar 25, 2007 9:18
door snans
mag ik vragen hoeveel je betaald hebt voor de test bij VAB ?

grtz

Geplaatst: Zo Mar 25, 2007 9:59
door eriks
Dit is de kostprijs :
Leden VAB betalen 37 € en niet leden 47,5 €. En Miniacs leden .... stukje minder ! :wink: :D

Geplaatst: Zo Mar 25, 2007 12:04
door varavital
Op de testbank bij de VTB tijdens de MINIACS sessie:

11°C

89,5 kw = 121,04 pk (krukas)
88,0 kw = 119,68 pk (gecorrigeerd volgens DIN 70020)

Koppel = 148 Nm

Afbeelding

Geplaatst: Zo Mar 25, 2007 16:35
door vigar
This is the result,

13 °C

132.5 KW :oops:

KOPPEL 208 NM :oops:

Geplaatst: Zo Mar 25, 2007 18:21
door fred
Nice bandid! Ben eens benieuwd hoeveel de mijne zou hebben bij de vtb :?

Je hebt veel meer koppel in lage toeren dan mijn setup! Is dat de custom uitlaat die van zich laat voelen of is de bluefin remap gewoon stukken beter dan die van heinz?

Geplaatst: Zo Mar 25, 2007 18:39
door minibandit
wie zal het zeggen...er was maar één Cooper bij die via Heinz aan z'n power is gekomen... :wink:
en die is eigenlijk ver van de beloofde vermogenstoename gebleven !!!!
hij zat "gewoon" in mijn categorie... :P 8) en had dan nog een heel onregelmatige curve... :shock:
bluefin geeft " up to 33 bhp..." en ik heb er daar 30 echte van bijgekregen... \:D/
volgens mij niet slecht dus... :D

Geplaatst: Zo Mar 25, 2007 18:48
door fred
Heinz heeft wel tamelijk werk geleverd, het enige waar ik wat "problemen" mee heb is het koppel. Met de filter is dat niets verbeterd :cry:

Heb ondertussen al wel met een originele cooper gereden en de mijne voelde toch sneller aan hoor ... ofwel was die cooper gewoon lam gereden :)

Geplaatst: Do Apr 05, 2007 17:32
door Der Abt
Foute post.

Geplaatst: Do Apr 05, 2007 18:55
door wazowski
Der Abt schreef:ik vind ook dat de cijfers van Heinz zeer goed zijn.

Ja idd, Heinz heeft meestal erg goeie cijfers :|

Geplaatst: Do Apr 05, 2007 19:10
door varavital
Er waren er verschillende die dat dachten, totdat ze eens op een onafhankelijke testbank zoals die van de VAB geweest zijn.
Een tip, doe dat ook eens. Dan kan je ineens vergelijken. Voor de prijs moet je het niet laten zoals je gezien hebt, en dan ben je ineens zeker.

Trouwens, veel liever meer Nm dan Pk. In het optrekken zal je wel merken waarom :wink: