Pagina 1 van 1

tunen cooper

Geplaatst: Do Apr 26, 2007 11:04
door dj ulyss
ik zou meer koppel willen in lagere toeren, want nu moet ik "traag" optrekken tot een 4000-tal toeren tot je hem echt voelt wegschieten.

bezoekje aan beek hiervoor?

Geplaatst: Do Apr 26, 2007 12:09
door minibandit
zoals ze ook al hebben geantwoord op het NMC forum...

een juist spruitstuk kan je hierbij ietwat helpen...verwacht nu ook geen wonderen hé !
een 1600cc benzine zal nooit een dieselgevoel kunnen leveren aan koppel
langsgaan bij een Beek of Heinz zal je iets meer topvermogen geven en een minimum aan xtra koppel...als je aan 10 Nm xtra geraakt mag je blij zijn !!!!
zoals hier elders al bewezen is op de dyno print-outs
en of je die 10 Nm gaat voelen... :-k
aangezien je nu al spreekt van "traag" optrekken tot 4000rpm gaat dat verschil na chippen op gevoel alleen maar groter worden, het blijft een benzinemotor hé !!

zoals ik al zei...als je bergen koppel wil zul je een diesel moeten aanschaffen :wink:

Geplaatst: Do Apr 26, 2007 12:41
door dj ulyss
ok bedankt voor de info, dan ga ik niets aan de motor veranderen

Geplaatst: Do Apr 26, 2007 13:27
door Morty
hij zal al wat "vlotter" reageren indien je al een goede luchtfilter steekt en ditto uitlaat, maar verwacht wederom geen wonderen.

Geplaatst: Do Apr 26, 2007 14:21
door dj ulyss
uitlaat is al van in het begin uitgesloten, daar begin ik niet aan :D
zal dan eens zien voor een andere luchtfilter en daar zal het bij blijven

Geplaatst: Vr Apr 27, 2007 16:36
door Mini
dj ulyss schreef:uitlaat is al van in het begin uitgesloten, daar begin ik niet aan :D
zal dan eens zien voor een andere luchtfilter en daar zal het bij blijven


spijtig want het meeste vermogen krijg je door er een SPORT CATALYSATOR tussen te gooien en een sport einddemper a la supersprint of militek.

op nmc.nl is er een coopertje dat na beek tuning met volledige Supersprint uitlaatlijn (dus met Supersprint sport high flow cat) en een pipercross viper inductie kit 178 NM eruit perst.... het hoogste gezien tot hiertoe bij een coopertje..... dat is ongeveer 18 NM meer dan de mijne... en ik heb ook alles maar met een originele catalysator en met een OBX spruitstuk... (van mindere kwaliteit dan SS waarschijnlijk)

conclusie : het loont pas echt de moeite als je voor de full monty gaat en niet enkel voor de chip...je wagen zal wat vlotter rijden zonder stumbles of hickups , met een minimaal aantal meer pk's en wat meer koppel....

besluit; als je een volledige SS lijn wilt plaatsen dan ben je algauw 1500-1800 euro kwijt + chip 350 euro..... + viper kit ongeveer 300 euro

dan kan je beter je cilinderkop aanpassen a la thumper ...

positief aan het chippen ; heb nu merkbaar minder verbruik, te wijten aan het meer koppel denk ik .... dus op termijn wel interessant :grin:

Geplaatst: Vr Apr 27, 2007 16:53
door dj ulyss
dat geld geef ik er niet aan, dan trek ik liever "iets" trager op :grin:

Geplaatst: Za Apr 28, 2007 12:14
door Mini
dj ulyss schreef:dat geld geef ik er niet aan, dan trek ik liever "iets" trager op :grin:


je hebt groot gelijk ... achteraf gezien zou ik het er ook niet meer voor over hebben....

maar met en cooper S .... krijg je voor dit geld wel VEEL meer en daar is het wel iet of wat interessant....

:grin: :oops: