Pagina 1 van 1

Tussen demper

Geplaatst: Do Jun 28, 2007 9:01
door Still_Cyco
Weten jullie of er een tussenbuis bestaat ter vervanging van de tussendemper?
Het is voor een S van 03. Heb eens gezocht, maar heb niks kunnen vinden.
Of iets ter vervanging van de einddemper, maar dat gaat te veel lawaai geven denk ik.

Geplaatst: Do Jun 28, 2007 10:33
door Dangixxer
standaard uitlaatlijn van den S is uit één stuk he!
dus da wordt dan wel wat bricoleren.....
gewoon een nieuwe uitlaatlijn kopen en alles is mogelijk :wink:
hier op het forum zijn er al verschillende mogelijkheden al wel eens uitgeprobeerd

Geplaatst: Do Jun 28, 2007 11:24
door Still_Cyco
Dus niet in stukken? Dat betekend dus als de tussen demper verrot is dat ik een hele uitlaat moet kopen? Das lekker doordacht dan :(

Geplaatst: Do Jun 28, 2007 11:50
door Dangixxer
zo is dat!
let's go "after market" :grin:

Geplaatst: Do Jun 28, 2007 12:51
door Still_Cyco
Jammer. Wil eigenlijk niet lassen aan een goede uitlaat.
En ook niet een fortuin uitgeven aan een andere uitlaat.
Had gehoopt dat er een goedkopere oplossing was voor wat meer geluid :(

Geplaatst: Do Jun 28, 2007 13:02
door Dangixxer
dan is een open luchtfiltertje misschien wel een oplossing.... :?: :!:

Geplaatst: Do Jun 28, 2007 14:31
door snans
Dangixxer schreef:dan is een open luchtfiltertje misschien wel een oplossing.... :?: :!:

maar hou dan rekening met vermogenverlies bij warm weer (of je moest een waanzinnige contructie uitdokteren om frisse lucht aan te voeren :grin:
bij de cooper-cup zit ie in de plaats van de koplamp, maar helaas heb je die koplamp bij weggebruik nodig :wink:

Geplaatst: Do Jun 28, 2007 14:39
door Still_Cyco
scheelt het zo veel dan?
En een inlegfilter is geen optie neem ik aan? Misschien inlaat vergroten van de filterkast?
Ik weet niet of dit mogelijk is misschien. Want vermogen inleveren is geen optie :grin:

Geplaatst: Do Jun 28, 2007 19:15
door minibandit
snans schreef:maar hou dan rekening met vermogenverlies bij warm weer (of je moest een waanzinnige contructie uitdokteren om frisse lucht aan te voeren :grin:
bij de cooper-cup zit ie in de plaats van de koplamp, maar helaas heb je die koplamp bij weggebruik nodig :wink:

bij een "S" is dat probleem zo goed als onbestaande hoor... :D
gezien de plaats van de luchtfilter en de manier waarop het open filterelement in de originele box komt te zitten... :!:
voor een One of Cooper kan je idd beter een "waanzinnige" constructie gebruiken... 8)
alhoewel zo waanzinnig is dat nu ook weer niet :? :shock:

Afbeelding

enfin dit ff ter info, aangezien het hier dus wel om een "S" ke gaat....... :wink:

Geplaatst: Za Jun 30, 2007 11:25
door braxx
de ALTA "open" luchtfilter voor een S is zit voor de helft in de oude airbox en is bovenaan zo goed als mogelijk afgesloten door de rubbers aan de motorkap.
de filter krijgt wel een overdaad aan "koude" buitenlucht door het roostertje onder de raam (zie pijl foto). er is dan ook tijdens de installatie een plaat weggemoeten (volgens instructie)
Afbeelding
eens je dit geinstalleerd hebt in je S... dan trek je nog maar weinig aan van het ploppoppop-geluid van je uitlaat... je wil alleen nog maar je luchtklep horen schakelen, je compressor horen huilen en je luchtstroom horen piepen.
we hadden onlangs een groupbuy... en ik heb Wazowski, dangixxer, lucky en caro toch nog niet horen klagen lol

grts braxx

Geplaatst: Di Jul 03, 2007 0:32
door b-r mini
Zoals eerder geschreven is de uitlaatlijn van de MINI vanaf de kat uit een geheel. In die lijn zit geen tussendemper; de MINI heeft géén tussendemper.
Zoals je op onderstaande afbeelding kunt zien heeft een standaard One, Cooper en geldt ook voor een Cooper S geen tussendemper. Behalve als je een JCW uitlaatlijn eronder hebt.

Afbeelding

Geplaatst: Di Jul 03, 2007 9:18
door Still_Cyco
Afbeelding

Heb ff wat gezocht en zie daar!
Uitlaatsysteem van een S
Als dat geen tussendemper is ben ik een koekoeksklok :grin:
Ik zie nu wel dat de achterdemper eraf kan! Keertje de wagen op de brug zetten om te kijken of dat ook echt wel zo is. Want ik heb ook al gelezen dat het echt een is zoals hier ook beweerd word.

But still thx!

Geplaatst: Di Jul 03, 2007 9:49
door Dangixxer
uw fotooke kan ik ni echt veel van zien....

bij deze een fotooke van den originele S uitlaat
trouwens bij mij ligt er al eentje in de garage en ik kan u wel bevestigen dat die uit 1 stuk is!

Afbeelding

Geplaatst: Di Jul 03, 2007 23:27
door sscooper
b-r mini schreef:Zoals eerder geschreven is de uitlaatlijn van de MINI vanaf de kat uit een geheel. In die lijn zit geen tussendemper; de MINI heeft géén tussendemper.
Zoals je op onderstaande afbeelding kunt zien heeft een standaard One, Cooper en geldt ook voor een Cooper S geen tussendemper. Behalve als je een JCW uitlaatlijn eronder hebt.




mijn originele cooperuitlaat heeft wel een tussendemper hoor!! :roll: :P

Geplaatst: Za Jul 07, 2007 13:40
door Floris
braxx schreef:de ALTA "open" luchtfilter voor een S is zit voor de helft in de oude airbox en is bovenaan zo goed als mogelijk afgesloten door de rubbers aan de motorkap.
de filter krijgt wel een overdaad aan "koude" buitenlucht door het roostertje onder de raam (zie pijl foto). er is dan ook tijdens de installatie een plaat weggemoeten (volgens instructie)

eens je dit geinstalleerd hebt in je S... dan trek je nog maar weinig aan van het ploppoppop-geluid van je uitlaat... je wil alleen nog maar je luchtklep horen schakelen, je compressor horen huilen en je luchtstroom horen piepen.
we hadden onlangs een groupbuy... en ik heb Wazowski, dangixxer, lucky en caro toch nog niet horen klagen lol

grts braxx


Wat voor een sound geeft zo'n open filter juist? Ik ben momenteel meer dan tevreden met het geluid van mijn standaard S. De uitlaat klinkt sportief en krachtig, maar het blijft geciviliseerd (niet te luid). De compressor is gewoon übergeil. Maar toch, zo een klein beetje meer geluid vanonder de motorkap bij plankgas zou misschien toch wel mooi zijn, vandaar mijn vraag. :P

Is het een beetje of veel luider? Is het een ander geluid? Klinkt het eerder powerful of is het meer het gekrijs/lawaai van een 1600 die platgestampt wordt? En is de wagen nog stil bij normale, rustige rijstijl?

Als het volume niet té is, en het verschil bv enkel bij plankgas te horen is, kan ik het eens overwegen, vermits ik een subtiele, maar sportieve sound toch ook wel als een deel van het rijplezier zie. :grin:

Geplaatst: Za Jul 07, 2007 14:37
door wazowski
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=AQZ87P22rhAundefined[/youtube]

Geplaatst: Za Jul 07, 2007 19:20
door minibandit
filmke is wel met een Milltek uitlaat...dus met een standaard is dat nog een beetjje stiller... :grin:

Geplaatst: Za Jul 07, 2007 19:25
door wazowski
minibandit schreef:filmke is wel met een Milltek uitlaat...dus met een standaard is dat nog een beetjje stiller... :grin:

Maar 't is maar om het geluid van de compressor aan te tonen :grin:

Geplaatst: Zo Jul 08, 2007 23:34
door Floris
ZALIG!, wordt de supercharger daadwerkelijk luider door de open filter? In dat filmke klinkt het alleszins wel bangelijk. De Milltek uitlaatlijn in dit geval doet toch niks aan het volume van de supercharger neem ik aan? Alleen het geluid dat van onder de kap komt interesseert me, wat er vanachter uitkomt is voor mij standaard goed genoeg LOL :D Maar zo iets is natuurlijk persoonlijk...

Als het echt selectief het geluid van de supercharger en de motor versterkt bij plankgas, dan zie ik het al helemaal zitten. Sinds ik deze wagen heb ben ik niet (meer) zo voor veranderingen, maar zo'n filterke is nog redelijk eenvoudig en snel te veranderen, goei nieuws dus voor als we ooit eens een bezoekske moeten brengen aan ons "vrienden" op de technische controle... :P

Geplaatst: Ma Jul 09, 2007 6:56
door minibandit
Floris schreef: maar zo'n filterke is nog redelijk eenvoudig en snel te veranderen, goei nieuws dus voor als we ooit eens een bezoekske moeten brengen aan ons "vrienden" op de technische controle... :P


zo'n filterke is toegestaan voor de keuring hé :grin:
één van de weinige dingen die in hier in den Belgische anti-"tuningwereld" is toegelaten !!