Hop up

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
Gebruikersavatar
El Perro
MINI2 - Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 Aug 2007
Locatie: MC

Hop up

Berichtdoor El Perro » Do Aug 30, 2007 0:15

Ik heb van de dealer begrepen dat onze nieuwe Cooper Cabrio eigenlijk het "oude" model nog is.
Nu denk ik dat voor "fast road" gebruik een blower niet zo'n nadeel is tov een turbo, zeker niet qua geluid, maar ik vroeg me af of het zinvol is om de standaard tune up's uit te voeren:

Luchtfilter door K&N vervangen, cat vervangen....of haalt het weinig uit?
Andere suggestie's?

(Ja, ik heb de ZOEKFUNCTIE geraadpleegd, NEE ik ben er niet veel wijzer uit geworden, vandaar de vraag :x )

Mijn welgemeende en oprechte dank bij voorbaat :)

Gebruikersavatar
katjan
MINI Fan
Berichten: 150
Lid geworden op: 20 Feb 2007
Locatie: Stekene

Berichtdoor katjan » Do Aug 30, 2007 10:04

hey el perro, zou je dit niet beter plaatsen onder (motor) tuning ? Je vraag heeft immers niets te maken met het al of niet cabrio zijn hé.

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Do Aug 30, 2007 16:08

das eigenlijk straf...dat ge ne auto gaat bestellen zonder dat ge eigenlijk weet welk model juist... :shock: :roll:
zoiets kan ik me eigenlijk niet goed voorstellen :-k #-o
gelukkig dat de dealer nog een beetje bij de pinken is !!
ik zou anders graag je gezicht gezien hebben als je de compressor- ipv de turbo-versie voor je neus kreeg... :grin:

El Perro schreef:Nu denk ik dat voor "fast road" gebruik een blower niet zo'n nadeel is tov een turbo,

buiten het verbruik mss... :grin:

Gebruikersavatar
El Perro
MINI2 - Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 Aug 2007
Locatie: MC

Berichtdoor El Perro » Do Aug 30, 2007 17:51

Wel, ik had met een oude new Mini S van een vriend gereden, en vond hem(de Mini) op gevoel leuker rijden dan het nieuwere test exemplaar.(sound ook)
Mijn vriendin wilde liever een cabrio........duzz hoe dan ook moest het een cabrio worden, al zat er een motor van een betonmolen in.
In de showroom hebben we erg goed ons best moeten doen om de verschillen te zien tussen nieuw en oud die naast elkaar stonden (cabrio/hatch) dus zo boeiend vonden we het niet om nieuwe/oude te moeten kiezen.

Het verbruik ligt mss hoger met de blower, maar ik heb nog nooit een zuinige auto gehad, duzz daar wil ik nu ook niet mee gaan beginnen! :grin:

Gebruikersavatar
grand_cru
MINI Master
Berichten: 2905
Lid geworden op: 18 Jul 2005
Locatie: Roeselare
Contact:

Berichtdoor grand_cru » Do Aug 30, 2007 18:29

Gezien de aard van de vraag (motortuning) wordt dit draadje verhuisd naar de E & P afdeling.

Met het dak open zullen de compressor en luchtfilter i.e.g. beter hoorbaar zijn :grin:

Gebruikersavatar
katjan
MINI Fan
Berichten: 150
Lid geworden op: 20 Feb 2007
Locatie: Stekene

Berichtdoor katjan » Do Aug 30, 2007 19:39

El Perro schreef:duzz hoe dan ook moest het een cabrio worden, al zat er een motor van een betonmolen in.


hoe bedoel je ? Was het een gewone one ?

Zo ja, dan heb je misschien gelijk om te zeggen dat er weinig fut in zat, maar om over een betonmolen te spreken.


Terug naar “Engine & Performance”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten