Pagina 1 van 1

Hop up

Geplaatst: Do Aug 30, 2007 0:15
door El Perro
Ik heb van de dealer begrepen dat onze nieuwe Cooper Cabrio eigenlijk het "oude" model nog is.
Nu denk ik dat voor "fast road" gebruik een blower niet zo'n nadeel is tov een turbo, zeker niet qua geluid, maar ik vroeg me af of het zinvol is om de standaard tune up's uit te voeren:

Luchtfilter door K&N vervangen, cat vervangen....of haalt het weinig uit?
Andere suggestie's?

(Ja, ik heb de ZOEKFUNCTIE geraadpleegd, NEE ik ben er niet veel wijzer uit geworden, vandaar de vraag :x )

Mijn welgemeende en oprechte dank bij voorbaat :)

Geplaatst: Do Aug 30, 2007 10:04
door katjan
hey el perro, zou je dit niet beter plaatsen onder (motor) tuning ? Je vraag heeft immers niets te maken met het al of niet cabrio zijn hé.

Geplaatst: Do Aug 30, 2007 16:08
door minibandit
das eigenlijk straf...dat ge ne auto gaat bestellen zonder dat ge eigenlijk weet welk model juist... :shock: :roll:
zoiets kan ik me eigenlijk niet goed voorstellen :-k #-o
gelukkig dat de dealer nog een beetje bij de pinken is !!
ik zou anders graag je gezicht gezien hebben als je de compressor- ipv de turbo-versie voor je neus kreeg... :grin:

El Perro schreef:Nu denk ik dat voor "fast road" gebruik een blower niet zo'n nadeel is tov een turbo,

buiten het verbruik mss... :grin:

Geplaatst: Do Aug 30, 2007 17:51
door El Perro
Wel, ik had met een oude new Mini S van een vriend gereden, en vond hem(de Mini) op gevoel leuker rijden dan het nieuwere test exemplaar.(sound ook)
Mijn vriendin wilde liever een cabrio........duzz hoe dan ook moest het een cabrio worden, al zat er een motor van een betonmolen in.
In de showroom hebben we erg goed ons best moeten doen om de verschillen te zien tussen nieuw en oud die naast elkaar stonden (cabrio/hatch) dus zo boeiend vonden we het niet om nieuwe/oude te moeten kiezen.

Het verbruik ligt mss hoger met de blower, maar ik heb nog nooit een zuinige auto gehad, duzz daar wil ik nu ook niet mee gaan beginnen! :grin:

Geplaatst: Do Aug 30, 2007 18:29
door grand_cru
Gezien de aard van de vraag (motortuning) wordt dit draadje verhuisd naar de E & P afdeling.

Met het dak open zullen de compressor en luchtfilter i.e.g. beter hoorbaar zijn :grin:

Geplaatst: Do Aug 30, 2007 19:39
door katjan
El Perro schreef:duzz hoe dan ook moest het een cabrio worden, al zat er een motor van een betonmolen in.


hoe bedoel je ? Was het een gewone one ?

Zo ja, dan heb je misschien gelijk om te zeggen dat er weinig fut in zat, maar om over een betonmolen te spreken.