Link removed

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
Gebruikersavatar
Der Abt²
MINI Driver
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 Sep 2007

Link removed

Berichtdoor Der Abt² » Do Sep 13, 2007 16:20

Link removed
Laatst gewijzigd door Der Abt² op Di Apr 23, 2013 15:53, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Do Sep 13, 2007 20:09

mijn oplossing voor de K&N Typhoon... :grin: 8)
zo goed als volledig afgesloten van de motorruimte... :wink:
kan enkel "frisse verse" lucht pakken vooraan...effectief 8 Pk vermogenswinst
en een lekkere sound !!

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Der Abt²
MINI Driver
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 Sep 2007

Berichtdoor Der Abt² » Do Sep 13, 2007 20:11

Link removed
Laatst gewijzigd door Der Abt² op Ma Dec 17, 2012 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Do Sep 13, 2007 20:44

minibandit schreef:mijn oplossing voor de K&N Typhoon... :grin: 8)
zo goed als volledig afgesloten van de motorruimte... :wink:
kan enkel "frisse verse" lucht pakken vooraan...effectief 8 Pk vermogenswinst
en een lekkere sound !!

Afbeelding
Afbeelding


De goedkoopste 8pk's die er te vinden zijn!!! 8)

Gebruikersavatar
Der Abt²
MINI Driver
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 Sep 2007

Berichtdoor Der Abt² » Do Sep 13, 2007 20:49

Link removed
Laatst gewijzigd door Der Abt² op Ma Dec 17, 2012 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Do Sep 13, 2007 20:53

"gewoon" op de werkbank... :D
eerst een mal gemaakt in dunner alu, dan de traanplaat op dezelfde wijze gedaan !
beetje pas en meetwerk + vééééél geduld :wink:

Gebruikersavatar
fred
MINI Master
Berichten: 2123
Lid geworden op: 04 Jan 2005
Locatie: Ingelmunster
Contact:

Berichtdoor fred » Vr Sep 14, 2007 9:39

Ik ga denkek geerts raad opvolgen en met wat buiswerk de filter naar beneden plaatsen ... Leuk dat ge aan het experimenteren zijt 8)

Gebruikersavatar
Der Abt²
MINI Driver
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 Sep 2007

Berichtdoor Der Abt² » Vr Sep 14, 2007 10:00

Link removed
Laatst gewijzigd door Der Abt² op Ma Dec 17, 2012 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Vr Sep 14, 2007 10:08

Vandaar dat ik voor deze gekozen heb:

Afbeelding

De aFe filter. Van alle open air filters die ik getest heb is deze er als beste uitgekomen. Hij zit perfect afgeschermd van de warme lucht, en wat voor mij belangrijk is, de "aanzuigleiding" blijft intact. Hierdoor heb je betere wervelingen in de aangezogen lucht, wat weer beter is voor het bekomen van een goed mengsel.

Het belangrijkste voor een open air filter is natuurlijk zijn onderhoud. Op tijd en op de juiste manier reinigen en inoliën, dan zal je er lang plezier van blijven houden.

Gebruikersavatar
Der Abt²
MINI Driver
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 Sep 2007

Berichtdoor Der Abt² » Vr Sep 14, 2007 10:12

Link removed
Laatst gewijzigd door Der Abt² op Ma Dec 17, 2012 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Vr Sep 14, 2007 13:06

varavital schreef:de "aanzuigleiding" blijft intact. Hierdoor heb je betere wervelingen in de aangezogen lucht, wat weer beter is voor het bekomen van een goed mengsel.


dit blijf ik toch een rare uitleg vinden... :o
waarom steken ze dan op de meeste performance motoren en in de racerij,
waar ze dikwijls gebruik maken van één throttle body per cilinder,
geen bochtige toevoerleidingen...maar gewoon een "simpel" recht kelkske... :oops: :?:
in sommige gevallen bouwen ze ook hier een airbox rond, maar das dan een gewone grote luchtkamer zonder xtra inwendige pijpjes of zo... :?
ik dacht dat de invoersnelheid en de temperatuur van de lucht belangrijk was, om zo een betere vulling te verkrijgen in de verbrandingsruimte, vandaar de trompet of venturi vorm van die kelkjes...
wij spreken bv bij onze K&N's wel over een kelk maar eigenlijk zijn het gewoon invoerbuizen 8)
de dingen die je op de foto ziet...dat zijn dus de echte kelken !!

Afbeelding

kan iemand mij hierover een duidelijke verklaring geven ... :oops: :roll: :?

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Vr Sep 14, 2007 13:32

Invoersnelheid en temperatuur zijn idd zéér belangrijk. Hoe kouder de lucht, hoe meer brandstof erin vermengd kan worden en hoe groter de densiteit hiervan. Een juiste menging is ook zeer belangrijk. Hoe meer de lucht wervelt voordat hij in de cylinder verdwijnt, hoe gemakkelijker de brandstof erin vermengd zal worden, en ook hoe groter de densiteit hiervan kan worden.
Bij racemotoren wordt er in het korte inlaatspruitstukje gezorgd dat de lucht gaat wervelen, dit kan op vele manieren gebeuren oa door bv een andere plaatsing van de kleppen, de vorm van de verbrandingskamer... Bij gewone motoren wordt daar iets minder ingrijpend op ingegaan wegens anders veel te duur. De aanzuigleiding daarentegen is een goedkoop stuk rubber dat door de bochten en de inwendige structuur ervan ook op voorhand voor wervelingen kan zorgen en zodoende zonder de racetechnieken in het inwendige van de motor toch tot een optmimale vermenging kan zorgen.
We hebben eens het een en het ander uitgetest op schumi zijn MINI :wink:

Gebruikersavatar
Der Abt²
MINI Driver
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 Sep 2007

Berichtdoor Der Abt² » Vr Sep 14, 2007 14:12

Link removed
Laatst gewijzigd door Der Abt² op Ma Dec 17, 2012 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Vr Sep 14, 2007 19:20

varavital schreef:Invoersnelheid en temperatuur zijn idd zéér belangrijk. Hoe kouder de lucht, hoe meer brandstof erin vermengd kan worden en hoe groter de densiteit hiervan. Een juiste menging is ook zeer belangrijk. Hoe meer de lucht wervelt voordat hij in de cylinder verdwijnt, hoe gemakkelijker de brandstof erin vermengd zal worden, en ook hoe groter de densiteit hiervan kan worden.
Bij racemotoren wordt er in het korte inlaatspruitstukje gezorgd dat de lucht gaat wervelen, dit kan op vele manieren gebeuren oa door bv een andere plaatsing van de kleppen, de vorm van de verbrandingskamer... Bij gewone motoren wordt daar iets minder ingrijpend op ingegaan wegens anders veel te duur. De aanzuigleiding daarentegen is een goedkoop stuk rubber dat door de bochten en de inwendige structuur ervan ook op voorhand voor wervelingen kan zorgen en zodoende zonder de racetechnieken in het inwendige van de motor toch tot een optmimale vermenging kan zorgen.
We hebben eens het een en het ander uitgetest op schumi zijn MINI :wink:


dankoewel... :wink:

Gebruikersavatar
Der Abt²
MINI Driver
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 Sep 2007

Berichtdoor Der Abt² » Vr Jan 11, 2008 13:10

Link removed
Laatst gewijzigd door Der Abt² op Ma Dec 17, 2012 13:40, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Vr Jan 11, 2008 14:04

En? Merk je iets?

Gebruikersavatar
Der Abt²
MINI Driver
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 Sep 2007

Berichtdoor Der Abt² » Vr Jan 11, 2008 14:10

Link removed
Laatst gewijzigd door Der Abt² op Ma Dec 17, 2012 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Vr Jan 11, 2008 14:14

Sorry, ik bedoelde eerder ivm het herleggen van je luchtinvoer.
Want nu neem je bovenaan lucht ipv vooraan.

Gebruikersavatar
Der Abt²
MINI Driver
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 Sep 2007

Berichtdoor Der Abt² » Vr Jan 11, 2008 15:40

Link removed
Laatst gewijzigd door Der Abt² op Ma Dec 17, 2012 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Vr Jan 11, 2008 17:22

Der Abt² schreef:De filter voelt goed aan, alles gaat zeer vlot.
Ik merk zeker een verbetering.

second that... :grin:


Terug naar “Engine & Performance”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast