Hey,
ben nog redelijk nieuw in het mini wereldje. Nu ik ben van plan de cooper CVT van mijn tante over te kopen maar nu had ik daar nog enkele vraagjes bij...
Bij een CVT heb je de mogelijkheid om zelf te schakelen, nu jah... is dit enkel voor de show of scheelt dit wel degelijk aangezien een CVT wordt aangedreven door riemen en dus aan een constant tempo stijgt in toeren in tegenstelling tot een automaat met tandwielen...
Tweede vraag luidt , is een CVT cooper geschikt voor chip tuning of andere tuning of kunnen deze bakken dat niet houden ?
Groeten
CVT principe (variomaat)
CVT principe (variomaat)
Laatst gewijzigd door Driezzie op Ma Nov 12, 2007 18:56, 3 keer totaal gewijzigd.
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
Danyboy schreef:Mijn antwoord heb je al via pm
is er iets dat we niet mogen weten Danyboy...
ik denk dat ze die aandrijftechniek toch ook in de "S"kes steken...
dus zal dat wel iets meer kunnen verdragen dan het standaard Cooper vermogen zeker
btw welkom hier Driezzie...stel je even verder voor bij Who's who
PS... je had deze vraag beter bij "engine & performance" gepost !!
daar heb je meer kans op een antwoord voor zulke vragen
Hé Minibandit, natuurlijk moogt gij alles van me weten, behalve mijn ... prestaies , maar hij had me eerst dezelfde vraag gesteld via pm, daarmee ook via pm antwoord gestuurd .
Wat betreft je stelling vd CVT in de Cooper S, daar zit je toch fout hoor, in de ONE en COOPER zat vroeger een CVT, in de S een gewone automaat. Nu in het nieuwe model weg CVT en in alle modellen ONE Cooper en S dezelfde automaat met ook bediening via lepels aan't stuur.Verbeter me als ik fout ben hiermee .
Wat betreft je stelling vd CVT in de Cooper S, daar zit je toch fout hoor, in de ONE en COOPER zat vroeger een CVT, in de S een gewone automaat. Nu in het nieuwe model weg CVT en in alle modellen ONE Cooper en S dezelfde automaat met ook bediening via lepels aan't stuur.Verbeter me als ik fout ben hiermee .
Er zijn hier heel weinig die met een CVT automaat rijden, dus behalve enkele persoonlijke meningen zul je hier weinig reactie op krijgen vrees ik
Internet is natuurlijk HET medium om hierover meer te weten te komen. Op wikidinges kun je een artikeltje vinden: http://nl.wikipedia.org/wiki/CVT, maar is net als de meeste wikkepeedja artikels niet echt hoogstaande technische literatuur te noemen
Het volgende lijkt me een bijzonder interessant artikeltje waarin alle CVT's beschreven worden: http://www.vibratesoftware.com/html_help/html/Diagnosis/Reference/CVT_Transmissions.htm. En deze hier lijkt me ook heel erg OK voor de liefhebbers, er staat CVT literatuur op waarmee je wel even zoet bent: http://cvt.com.sapo.pt/toc_en.htm
Internet is natuurlijk HET medium om hierover meer te weten te komen. Op wikidinges kun je een artikeltje vinden: http://nl.wikipedia.org/wiki/CVT, maar is net als de meeste wikkepeedja artikels niet echt hoogstaande technische literatuur te noemen
Het volgende lijkt me een bijzonder interessant artikeltje waarin alle CVT's beschreven worden: http://www.vibratesoftware.com/html_help/html/Diagnosis/Reference/CVT_Transmissions.htm. En deze hier lijkt me ook heel erg OK voor de liefhebbers, er staat CVT literatuur op waarmee je wel even zoet bent: http://cvt.com.sapo.pt/toc_en.htm
Kijk hier eens: http://www.mini2.com/forum/cvt-automatic/
(heb wel de indruk dat er vroeger meer opstond)
(heb wel de indruk dat er vroeger meer opstond)
varavital schreef:Kijk hier eens: http://www.mini2.com/forum/cvt-automatic/
(heb wel de indruk dat er vroeger meer opstond)
MINI2 forum topics worden automatisch opgekuist.
Er stond vroeger inderdaad meer. Normaal als je daar een search verricht, zou je ze nog in het archief moeten vinden.
Terug naar “Engine & Performance”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten