Mini One D Parklane

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
hbuyck
MINI Driver

Mini One D Parklane

Berichtdoor hbuyck » Do Mar 06, 2008 21:54

Ik heb nu al een tijdje mijn Mini One D parklane 88 pk 2006, rijd super goed. Maar overlaatst zat er keer ne maat van mij in mijn Mini en vond toch dat hij zwaar schakkeld, ik heb het eigenlijk gewoon gewend geraakt maar die Mini diesels R50 zijn zwaar in schakelen en koppeling zeker ? Het gaat zeer goed hé , maar gewoon zwaar, want nu ik nog in de garantieperiode zit wil ik het toch weten dat er toch niks aan is hé ..

AA-16V
MINI Fan

Berichtdoor AA-16V » Do Mar 06, 2008 22:43

Op het NewMini.nl forum heb ik iets gelezen over een 'engine damper'. Dit is een soort demper die de bewegingen van de motor een beetje minder maakt.

Een gevolg van deze engine damper is dat de Mini vlotter zou schakelen. Is misschien een oplossing voor je probleem.

Heeft er trouwens iemand zo een engine damper hier op het forum? Waar heb je hem gehaald? Want ik ben op zoek naar eentje ... :)

Grtn,
Gerrit

hbuyck
MINI Driver

Berichtdoor hbuyck » Do Mar 06, 2008 22:53

Als het echt een probleem is dan moet de garage dit oplossen hé :) is nog in garantie.. dus origineel uit de fabriek zijn ze niet zo hard dan?

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Do Mar 06, 2008 23:16

wat is zwaar schakelen of ontkoppelen... :D
elke wagen heeft op dat gebied een ander weerstandsgevoel !
moeilijk om te vergelijken met een andere wagen dus, of het moest ook een MOD zijn...en dan nog :o

van die engine damper zou ik afblijven... :grin:
die zou heel veel trillingen doorgeven aan " de cockpit" !!
en eigenlijk is dat geen echte demper...maar gewoon een vaste verbinding tss motorblok en chassis :shock:
of dit zo gezond is :!: :?:
ze leggen gans het blokske op rubbers met een reden...om die bewegingsvrijheid dan ff te blokkeren, lijkt me ook niet zo'n goed idee :grin:

ken trouwens iemand die hem ff steken had, en er niet echt tevreden over was !!!!

hbuyck
MINI Driver

Berichtdoor hbuyck » Do Mar 06, 2008 23:22

ik ga het gewoon laten zoals het is :grin: ja de koppeling is nog al aan de harde kant ze zeggen zelfs dat de cooper s nog zwaarder is.. de versnelling schakelen heeel goed zonder problemen alleen wat harder dan normale wagens..

Terug naar “Engine & Performance”