Mini One D Parklane
Mini One D Parklane
Ik heb nu al een tijdje mijn Mini One D parklane 88 pk 2006, rijd super goed. Maar overlaatst zat er keer ne maat van mij in mijn Mini en vond toch dat hij zwaar schakkeld, ik heb het eigenlijk gewoon gewend geraakt maar die Mini diesels R50 zijn zwaar in schakelen en koppeling zeker ? Het gaat zeer goed hé , maar gewoon zwaar, want nu ik nog in de garantieperiode zit wil ik het toch weten dat er toch niks aan is hé ..
Op het NewMini.nl forum heb ik iets gelezen over een 'engine damper'. Dit is een soort demper die de bewegingen van de motor een beetje minder maakt.
Een gevolg van deze engine damper is dat de Mini vlotter zou schakelen. Is misschien een oplossing voor je probleem.
Heeft er trouwens iemand zo een engine damper hier op het forum? Waar heb je hem gehaald? Want ik ben op zoek naar eentje ...
Grtn,
Gerrit
Een gevolg van deze engine damper is dat de Mini vlotter zou schakelen. Is misschien een oplossing voor je probleem.
Heeft er trouwens iemand zo een engine damper hier op het forum? Waar heb je hem gehaald? Want ik ben op zoek naar eentje ...

Grtn,
Gerrit
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
wat is zwaar schakelen of ontkoppelen...
elke wagen heeft op dat gebied een ander weerstandsgevoel !
moeilijk om te vergelijken met een andere wagen dus, of het moest ook een MOD zijn...en dan nog
van die engine damper zou ik afblijven...
die zou heel veel trillingen doorgeven aan " de cockpit" !!
en eigenlijk is dat geen echte demper...maar gewoon een vaste verbinding tss motorblok en chassis
of dit zo gezond is
ze leggen gans het blokske op rubbers met een reden...om die bewegingsvrijheid dan ff te blokkeren, lijkt me ook niet zo'n goed idee
ken trouwens iemand die hem ff steken had, en er niet echt tevreden over was !!!!

elke wagen heeft op dat gebied een ander weerstandsgevoel !
moeilijk om te vergelijken met een andere wagen dus, of het moest ook een MOD zijn...en dan nog

van die engine damper zou ik afblijven...

die zou heel veel trillingen doorgeven aan " de cockpit" !!
en eigenlijk is dat geen echte demper...maar gewoon een vaste verbinding tss motorblok en chassis

of dit zo gezond is


ze leggen gans het blokske op rubbers met een reden...om die bewegingsvrijheid dan ff te blokkeren, lijkt me ook niet zo'n goed idee

ken trouwens iemand die hem ff steken had, en er niet echt tevreden over was !!!!
Terug naar “Engine & Performance”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast