Ik hoop dat ik het juist heb als ik zeg dat de standaard remmen van de R56 eigelijk identiek dezelfde zijn als de JCW remmen van de R53. (zonder de rode lak en het JCW logo op de klauwen dan)
In dat geval zou het dus mogelijk moeten zijn om de R56 remmen te plaatsen op m'n R53.
Nu volgen er dan wel wat vragen...
Zal de dealer dit doen zonder problemen om te maken?
Hoe zit het met de keuring?
Wat is het prijskaartje (ik veronderstel zowieso dat ze goedkoper gaan zijn dan de JCW set van de R53)
Volgende vraagje: Zijn de gegroefde/geboorde JCW schijven van R56 van hetzelfde formaat als de R56 standaard schijven? (maw, kunnen die erop met de R56 klauwen?)
Mensen met info, laat maar komen
Indien iemand z'n R56 MCS Schijven + Klauwen kwijt wil
Groeten
Xefke
R56 remmen op R53 ?
Ik hoop dat ik het juist heb als ik zeg dat de standaard remmen van de R56 eigelijk identiek dezelfde zijn als de JCW remmen van de R53. (zonder de rode lak en het JCW logo op de klauwen dan)
Heb dit ook al gelezen op het NewMiniClub forum.
Ik weet niet wat de prijzen zijn van dat R56 materiaal, maar ik vermoed dat het goedkoper zal zijn dan een R53 JCW kitje (+- 1200 euro).
Het verschil zal niet echt opvallen, dus de keuring zal geen probleem zijn. Tuurlijk, als je gegroefde schijven steekt of je klauwen rood verft, dan mag je problemen verwachten.
Waarom de dealer dat laten doen? Remklauwen en schijven vervangen en dan ontluchten is niet moeilijk
AA-16V schreef:Ik hoop dat ik het juist heb als ik zeg dat de standaard remmen van de R56 eigelijk identiek dezelfde zijn als de JCW remmen van de R53. (zonder de rode lak en het JCW logo op de klauwen dan)
Heb dit ook al gelezen op het NewMiniClub forum.
Ik weet niet wat de prijzen zijn van dat R56 materiaal, maar ik vermoed dat het goedkoper zal zijn dan een R53 JCW kitje (+- 1200 euro).
Het verschil zal niet echt opvallen, dus de keuring zal geen probleem zijn. Tuurlijk, als je gegroefde schijven steekt of je klauwen rood verft, dan mag je problemen verwachten.
Waarom de dealer dat laten doen? Remklauwen en schijven vervangen en dan ontluchten is niet moeilijk
Bwah, wel behoorlijk moeilijk zonder enige kennis hoor
Maar uiteindelijk, als die gegroefde remmen van BMW zijn, dan kunnen ze daar toch geen probleem van maken? Tenzij ik er geen attesten van kan krijgen omdat ze normaal niet voor mijn wagen zijn...
Terug naar “Engine & Performance”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten