R56 remmen op R53 ?

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
Gebruikersavatar
Xefke
MINI Master
Berichten: 2240
Lid geworden op: 13 Jul 2005
Locatie: OLV Waver

R56 remmen op R53 ?

Berichtdoor Xefke » Zo Jun 22, 2008 1:47

Ik hoop dat ik het juist heb als ik zeg dat de standaard remmen van de R56 eigelijk identiek dezelfde zijn als de JCW remmen van de R53. (zonder de rode lak en het JCW logo op de klauwen dan)

In dat geval zou het dus mogelijk moeten zijn om de R56 remmen te plaatsen op m'n R53.
Nu volgen er dan wel wat vragen...
Zal de dealer dit doen zonder problemen om te maken?
Hoe zit het met de keuring?
Wat is het prijskaartje (ik veronderstel zowieso dat ze goedkoper gaan zijn dan de JCW set van de R53)
Volgende vraagje: Zijn de gegroefde/geboorde JCW schijven van R56 van hetzelfde formaat als de R56 standaard schijven? (maw, kunnen die erop met de R56 klauwen?)

Mensen met info, laat maar komen :grin:

Indien iemand z'n R56 MCS Schijven + Klauwen kwijt wil :D


Groeten

Xefke

Gebruikersavatar
AA-16V
MINI Fan
Berichten: 186
Lid geworden op: 27 Jan 2008
Locatie: Puurs (B)
Contact:

Berichtdoor AA-16V » Zo Jun 22, 2008 9:51

Ik hoop dat ik het juist heb als ik zeg dat de standaard remmen van de R56 eigelijk identiek dezelfde zijn als de JCW remmen van de R53. (zonder de rode lak en het JCW logo op de klauwen dan)



Heb dit ook al gelezen op het NewMiniClub forum.

Ik weet niet wat de prijzen zijn van dat R56 materiaal, maar ik vermoed dat het goedkoper zal zijn dan een R53 JCW kitje (+- 1200 euro).

Het verschil zal niet echt opvallen, dus de keuring zal geen probleem zijn. Tuurlijk, als je gegroefde schijven steekt of je klauwen rood verft, dan mag je problemen verwachten.


Waarom de dealer dat laten doen? Remklauwen en schijven vervangen en dan ontluchten is niet moeilijk :wink:

Gebruikersavatar
Xefke
MINI Master
Berichten: 2240
Lid geworden op: 13 Jul 2005
Locatie: OLV Waver

Berichtdoor Xefke » Zo Jun 22, 2008 17:49

AA-16V schreef:
Ik hoop dat ik het juist heb als ik zeg dat de standaard remmen van de R56 eigelijk identiek dezelfde zijn als de JCW remmen van de R53. (zonder de rode lak en het JCW logo op de klauwen dan)



Heb dit ook al gelezen op het NewMiniClub forum.

Ik weet niet wat de prijzen zijn van dat R56 materiaal, maar ik vermoed dat het goedkoper zal zijn dan een R53 JCW kitje (+- 1200 euro).

Het verschil zal niet echt opvallen, dus de keuring zal geen probleem zijn. Tuurlijk, als je gegroefde schijven steekt of je klauwen rood verft, dan mag je problemen verwachten.


Waarom de dealer dat laten doen? Remklauwen en schijven vervangen en dan ontluchten is niet moeilijk :wink:

Bwah, wel behoorlijk moeilijk zonder enige kennis hoor :)
Maar uiteindelijk, als die gegroefde remmen van BMW zijn, dan kunnen ze daar toch geen probleem van maken? Tenzij ik er geen attesten van kan krijgen omdat ze normaal niet voor mijn wagen zijn...

Gebruikersavatar
boeki
MINI Freak
Berichten: 214
Lid geworden op: 02 Nov 2006
Locatie: waar mijn mini staat

Berichtdoor boeki » Vr Aug 29, 2008 5:20

Kheb mijn voorste vervangen door brembo max ( gegroefde) en geen probleem voor de keuring, die persoon zegt als je niet groter gaat dan u orginel ist geen enkel probleem.


Terug naar “Engine & Performance”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten