JCW <> chiptuning ??
JCW <> chiptuning ??
Gezien ik een Mini wens aan te kopen én graag wat meer trappelende pony's wil stel ik me de vraag, kies ik voor een JCW kit of ga ik bij een goede tuner om chiptuning (en/of meer)?
Zijn er mensen met ervaring met beide?
De JCW eigenaars zullen wel denken/vinden/menen dat hun kit de beste keuze is...
De gechiptunede eigenaars zullen vermoedelijk ook beweren dat hun beslissing de beste keus is.
Echter ben ik op zoek naar de voor én nadelen van beide mogelijkheden, en laat ons eerlijk zijn, ELKE mogeijkheid heeft zijn beperkingen/voor & nadelen.
Mijn visie :
JCW Kit
pro: meer doorontwikkeling, aproved by Mini/BMW, meer pk
contra: prijs, extra montage
Chiptuning
pro: goedkoper, enkel sturing aanpassen
contra: minder pk, garantie issue?
Mensen zonder Cooper S met chiptuning of JCW-kit zonder ervaring, gelieve zich te onthouden, ik ben echt op zoek naar ervaringen van eigenaars met beide mogelijkheden.
Zijn er mensen met ervaring met beide?
De JCW eigenaars zullen wel denken/vinden/menen dat hun kit de beste keuze is...
De gechiptunede eigenaars zullen vermoedelijk ook beweren dat hun beslissing de beste keus is.
Echter ben ik op zoek naar de voor én nadelen van beide mogelijkheden, en laat ons eerlijk zijn, ELKE mogeijkheid heeft zijn beperkingen/voor & nadelen.
Mijn visie :
JCW Kit
pro: meer doorontwikkeling, aproved by Mini/BMW, meer pk
contra: prijs, extra montage
Chiptuning
pro: goedkoper, enkel sturing aanpassen
contra: minder pk, garantie issue?
Mensen zonder Cooper S met chiptuning of JCW-kit zonder ervaring, gelieve zich te onthouden, ik ben echt op zoek naar ervaringen van eigenaars met beide mogelijkheden.
Laatst gewijzigd door XiPHiAS op Ma Mar 09, 2009 21:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Geen enkele R53 heeft ooit zijn beloofde pk's gehaald op eender welke testbank.
Lijkt mij niet onbelangrijk als je zo'n berg geld uitgeeft.
Voor 4600 euro heb je een "echt" bewerkte cilinderkop met grotere kleppen, 15% pulley, luchtfilter, grotere IC, bougies, nokkenas en injectoren en tussen 240 en 250 pk op de testbank. Er staat natuurlijk niet "BMW" op maar persoonlijk vind ik dit dan wel dure batchkes voor een fractie meer pk's. Ervaring leert dat 200 pk soms zelfs een illusie is.
Garantie heb je natuurlijk niet bij eigen knutselwerk, maar als je na enkele jaren nen JCW opblaast zijt ge ook vet met garantie....
succes
Lijkt mij niet onbelangrijk als je zo'n berg geld uitgeeft.
Voor 4600 euro heb je een "echt" bewerkte cilinderkop met grotere kleppen, 15% pulley, luchtfilter, grotere IC, bougies, nokkenas en injectoren en tussen 240 en 250 pk op de testbank. Er staat natuurlijk niet "BMW" op maar persoonlijk vind ik dit dan wel dure batchkes voor een fractie meer pk's. Ervaring leert dat 200 pk soms zelfs een illusie is.
Garantie heb je natuurlijk niet bij eigen knutselwerk, maar als je na enkele jaren nen JCW opblaast zijt ge ook vet met garantie....
succes
Da's gesproken sé Freek !
Ik heb een R55 (Clubman) met softwarematige verhoging van het vermogen door Ziptuning. Ik ben hier zeer tevreden over, zowel over het vermogen als de service die ze geven. Ben nog niet op de bank geweest (binnenkort wel gepland...), maar of het nu 210 pk, 215 pk of 198 pk is, speelt voor mij niet echt zo'n grote rol. Hij rijdt duidelijk véél beter. Ziptuning neemt de motorgarantie over, maar wat dat in werkelijkheid inhoudt als je je motor opblaast kan ik niet zeggen...
Ik heb een R55 (Clubman) met softwarematige verhoging van het vermogen door Ziptuning. Ik ben hier zeer tevreden over, zowel over het vermogen als de service die ze geven. Ben nog niet op de bank geweest (binnenkort wel gepland...), maar of het nu 210 pk, 215 pk of 198 pk is, speelt voor mij niet echt zo'n grote rol. Hij rijdt duidelijk véél beter. Ziptuning neemt de motorgarantie over, maar wat dat in werkelijkheid inhoudt als je je motor opblaast kan ik niet zeggen...
PEPI schreef:Da's gesproken sé Freek !
Ik heb een R55 (Clubman) met softwarematige verhoging van het vermogen door Ziptuning. Ik ben hier zeer tevreden over, zowel over het vermogen als de service die ze geven. Ben nog niet op de bank geweest (binnenkort wel gepland...), maar of het nu 210 pk, 215 pk of 198 pk is, speelt voor mij niet echt zo'n grote rol. Hij rijdt duidelijk véél beter. Ziptuning neemt de motorgarantie over, maar wat dat in werkelijkheid inhoudt als je je motor opblaast kan ik niet zeggen...
Is dat verbruik in je signature van je getunede Clubman Cooper S?
Welke invloed had het chippen op je verbruik?
Ik mag dus aannemen dat de JCW motorkit VEEL geld is voor MAAR een klein beetje vermogenwinst? En dus gewone chiptuning kosten/baten een veel betere keuze is?
XiPHiAS schreef:PEPI schreef:Da's gesproken sé Freek !
Ik heb een R55 (Clubman) met softwarematige verhoging van het vermogen door Ziptuning. Ik ben hier zeer tevreden over, zowel over het vermogen als de service die ze geven. Ben nog niet op de bank geweest (binnenkort wel gepland...), maar of het nu 210 pk, 215 pk of 198 pk is, speelt voor mij niet echt zo'n grote rol. Hij rijdt duidelijk véél beter. Ziptuning neemt de motorgarantie over, maar wat dat in werkelijkheid inhoudt als je je motor opblaast kan ik niet zeggen...
Is dat verbruik in je signature van je getunede Clubman Cooper S?
Welke invloed had het chippen op je verbruik?
Ik mag dus aannemen dat de JCW motorkit VEEL geld is voor MAAR een klein beetje vermogenwinst? En dus gewone chiptuning kosten/baten een veel betere keuze is?
Ieder zijn voorkeur natuurlijk!
Maar ik betaal liever voor "paardjes" in plaats van "batchkes"
Toch ook even mijn bevinding plaatsen
We hebben een Cooper S Works met ( normaal ) 210 PK
( testbank volgt )
In vergelijk met standaard cooper S rijd dat natuurlijk vele beter.
Motorgarantie 100% door Bmw / Mini
Het is natuurlijk allemaal te zien van wat je bedoeling is.
Als je voor het MAX vermogen gaat van wat er uit het blokje te halen is, dan zou ik niet voor de WORKS kiezen, maar eerder een volledige op maat gemaakte cilinderkop en dergelijke .....
Wil je een snellere Mini ( meer dan snel genoeg naar mijn normen voor de gemiddelde sportieve chauffeur ) EN de volledige garantie van BMW hebben, dan ga je voor de WORKS
dit heb ik ooit eens opgezocht:
Alle tijden zijn met stopwatch uit de lossehand gedaan, 2 of 3x doen en dan het gemiddelde pakken. Niets wetenschappelijks dus.
Standaard Cooper S: R53
0-100: 7,9sec
0-160: 18,3sec
Cooper S na Beek stage II: R53 ( software aanpassing )
0-100: 7,0 sec
0-160: 15,3sec
Beek stage II Cooper S met Milltek cat-back/Green luchtfilter/GP intercooler R53
0-100: 6.9 sec
0-160: 14,9 sec
Cooper S Works : R53
0-100: 6.7 sec
Cooper S Works GP : R53
0-100: 6.5 sec
Cooper S Works : R56
0-100: 6.5 sec
Deze cijfers liggen allemaal vrij dicht bij elkaar, vermoed dus dat de piloot aan het stuur het verschil zal moeten maken
Wel wetende dat in deze tabel GEEN volledige getunede ( op maat gemaakte cilinderkop, software ...... ) staat en dus wel beter dan de works zal presteren.
Maak uw keuze
We hebben een Cooper S Works met ( normaal ) 210 PK
( testbank volgt )
In vergelijk met standaard cooper S rijd dat natuurlijk vele beter.
Motorgarantie 100% door Bmw / Mini
Het is natuurlijk allemaal te zien van wat je bedoeling is.
Als je voor het MAX vermogen gaat van wat er uit het blokje te halen is, dan zou ik niet voor de WORKS kiezen, maar eerder een volledige op maat gemaakte cilinderkop en dergelijke .....
Wil je een snellere Mini ( meer dan snel genoeg naar mijn normen voor de gemiddelde sportieve chauffeur ) EN de volledige garantie van BMW hebben, dan ga je voor de WORKS
dit heb ik ooit eens opgezocht:
Alle tijden zijn met stopwatch uit de lossehand gedaan, 2 of 3x doen en dan het gemiddelde pakken. Niets wetenschappelijks dus.
Standaard Cooper S: R53
0-100: 7,9sec
0-160: 18,3sec
Cooper S na Beek stage II: R53 ( software aanpassing )
0-100: 7,0 sec
0-160: 15,3sec
Beek stage II Cooper S met Milltek cat-back/Green luchtfilter/GP intercooler R53
0-100: 6.9 sec
0-160: 14,9 sec
Cooper S Works : R53
0-100: 6.7 sec
Cooper S Works GP : R53
0-100: 6.5 sec
Cooper S Works : R56
0-100: 6.5 sec
Deze cijfers liggen allemaal vrij dicht bij elkaar, vermoed dus dat de piloot aan het stuur het verschil zal moeten maken
Wel wetende dat in deze tabel GEEN volledige getunede ( op maat gemaakte cilinderkop, software ...... ) staat en dus wel beter dan de works zal presteren.
Maak uw keuze
sscooper schreef:Dangixxer schreef:Ik heb het gevoel da gij ne works in uw garage hebt staan
In uw lijstje nog wel vergeten:
S Express!
Gemeten met Dashdyno (en dus geen natte vinger-werk )
0-100 in 6.6 sec
powerbeestje dat van u eh Freek !! echt mn favo R53 hmmmm
Onder de zes sec is mijne natten droom!
sooner or later....
Alles wordt wat klaarder voor mij ...
Ik ga vermoedelijk gaan voor een gewone 'allez gewoon' Cooper S en ik ga die binnedoen bij PPE daar zou ik een poelie laten monteren, chiptuning en een uitlaatlijn. Volgens PPE zal ik een beter resultaat beoeken dan en JCW kit én tegen een betere prijs.
Echter blijft de MCS van KennyG. door mijn hoofd spoken.
Ik ga vermoedelijk gaan voor een gewone 'allez gewoon' Cooper S en ik ga die binnedoen bij PPE daar zou ik een poelie laten monteren, chiptuning en een uitlaatlijn. Volgens PPE zal ik een beter resultaat beoeken dan en JCW kit én tegen een betere prijs.
Echter blijft de MCS van KennyG. door mijn hoofd spoken.
XiPHiAS schreef:Alles wordt wat klaarder voor mij ...
Ik ga vermoedelijk gaan voor een gewone 'allez gewoon' Cooper S en ik ga die binnedoen bij PPE daar zou ik een poelie laten monteren, chiptuning en een uitlaatlijn. Volgens PPE zal ik een beter resultaat beoeken dan en JCW kit én tegen een betere prijs.
Echter blijft de MCS van KennyG. door mijn hoofd spoken.
veel succes ermee!
Je bent op dit forum de eerste die met een R53 naar PPE gaat
Ben ook wel benieuwd naar wat ze er gaan uitpersen
Hou ons op de hoogte
Laat ons stellen dat PPE voor mij helemaal niet nieuw is ... Zij adverteren al jaren op mijn (tuning en auto)websites, tevens weet ik at PPE kwaliteit levert. Wat niet wil zeggen dat de andere dat niet doen!
Wat mij tevens sterkt in mijn keuze is dat PPE een tijd meegedaan heeft in de Mini Cup, zij hadden een Mini Cooper S staan én kenden die vanbinnen en vanbuiten. Zij moesten heel hard binnen de lijntjes kleuren gezien de reglementeringen dus waren soms kleine details van cruciaal belang. Gezien Stephane (de baas) een grote liefde heeft voor BMW ben ik zeker dat hij een der beste keuzes is voor een Mini te laten aanpakken.
Toen ik informeerde kreeg ik dit terug :
Eerst kleinere poulie steken en dan pas chippen...
Complete uitlaat
Forge intercooler
Resultaat : 215-220pk
Als het zover is, zijn jullie de eerste die het zullen horen en kunnen/mogen meegenieten van de resultaten.
Wat mij tevens sterkt in mijn keuze is dat PPE een tijd meegedaan heeft in de Mini Cup, zij hadden een Mini Cooper S staan én kenden die vanbinnen en vanbuiten. Zij moesten heel hard binnen de lijntjes kleuren gezien de reglementeringen dus waren soms kleine details van cruciaal belang. Gezien Stephane (de baas) een grote liefde heeft voor BMW ben ik zeker dat hij een der beste keuzes is voor een Mini te laten aanpakken.
Toen ik informeerde kreeg ik dit terug :
Eerst kleinere poulie steken en dan pas chippen...
Complete uitlaat
Forge intercooler
Resultaat : 215-220pk
Als het zover is, zijn jullie de eerste die het zullen horen en kunnen/mogen meegenieten van de resultaten.
Heb de mini nog niet hé ...
Ben wel alle mogelijkheiden aan het bekijken om tot een juiste beslissing te komen.
Momenteel twijfel ik tussen :
- KennyG.'s
- de VETTE rode R56 JCW look
- een gewone Cooper S (en dan binnen doen bij PPE)
Op deze moment is optie 3 beste voor mij, met als reden dat ik een BTW aftrekbare moet hebben (is kenny's niet:() en de rode is een R56.
Ben ZO verliefd op de iiiiiiiiiiiiiiiiiii van de R53 hé (kompressor) dus zal de R56 mij teleurstellen.
Ben wel alle mogelijkheiden aan het bekijken om tot een juiste beslissing te komen.
Momenteel twijfel ik tussen :
- KennyG.'s
- de VETTE rode R56 JCW look
- een gewone Cooper S (en dan binnen doen bij PPE)
Op deze moment is optie 3 beste voor mij, met als reden dat ik een BTW aftrekbare moet hebben (is kenny's niet:() en de rode is een R56.
Ben ZO verliefd op de iiiiiiiiiiiiiiiiiii van de R53 hé (kompressor) dus zal de R56 mij teleurstellen.
Terug naar “Engine & Performance”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten