Autokeuring luchtfilter

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
Jeroen
MINI Fan

Autokeuring luchtfilter

Berichtdoor Jeroen » Zo Mar 15, 2009 3:14

Hallo iedereen,

Ik had een klein vraagje ivm de autokeuring voor de luchtfilter aangezien m'n MINI volgend jaar z'n vuurdoop krijgt... :?
Op de site lees ik enkel dat geplaatste luchtfilters moet voldoen aan de geluids- en emissienormen. Klopt dit of heb je toch bepaalde attesten e.d. nodig?
Voor mijzelf betreft het een open luchtfilter (kelkvorm) van BMC, moest dat iets uitmaken.

Alvast heel erg bedankt!

Danyboy
MINI Master

Berichtdoor Danyboy » Zo Mar 15, 2009 6:19

Een luchtfilter kan volgens mij nooit iets te maken hebben met geluids en emissienormen, op welke site heb je dat gelezen?
Op de keuring zeggen ze nooit iets over de luchtfilter, ook niet over mijne K&N en de vele andere hier op't forum, dus ga gerust zo naar de keuring.

Jeroen
MINI Fan

Berichtdoor Jeroen » Zo Mar 15, 2009 12:32

Ik had dat gevonden op de site www.how2tune.be (onder 'andere aanpassingen' en dan 'luchtfilter', zie http://www.how2tune.be/main.php?cat=8&subcat=2)

Maar aangezien er blijkbaar niet moeilijk over wordt gedaan moet ik me dus geen zorgen maken, das fijn van te horen want had wel schrik dat ik één of ander attest zou moeten voorleggen :-)

Bedankt!

Jeroen
MINI Fan

Berichtdoor Jeroen » Ma Mar 16, 2009 11:07

Ik had nog een laatste vraagje ivm de keuring (deze keer wel niet over de luchtfilter): als ze je wagen controleren, hoe zit dat dan met de chiptuning: kunnen ze dat achterhalen? En wordt door de controle de wagen "geflashed" waardoor je je chiptuning dan kwijt bent?

Ondertussen is wrs wel duidelijk geworden dat ik nog geen keuring heb meegemaakt :oops: , alle info is dus welkom :wink:

alvast bedankt!

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Ma Mar 16, 2009 12:10

Jeroen schreef:Ik had nog een laatste vraagje ivm de keuring (deze keer wel niet over de luchtfilter): als ze je wagen controleren, hoe zit dat dan met de chiptuning: kunnen ze dat achterhalen? En wordt door de controle de wagen "geflashed" waardoor je je chiptuning dan kwijt bent?

Ondertussen is wrs wel duidelijk geworden dat ik nog geen keuring heb meegemaakt :oops: , alle info is dus welkom :wink:

alvast bedankt!

ze hangen uwe wagen niet aan een pc!
ze hebben ook geen testbank
ze flashen uwen auto niet

Dus geen vrees :wink:

Jeroen
MINI Fan

Berichtdoor Jeroen » Ma Mar 16, 2009 13:29

Mercikes :wink:

Terug naar “Engine & Performance”