Heinz Tuning (alleen vragen over Heinz)

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
Gebruikersavatar
Wally
MINI Master
Berichten: 2973
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Haaltert

Berichtdoor Wally » Wo Jul 12, 2006 7:06

Danyboy schreef:Doe verder zoals ge bezig bent bandit, ik heb er toch geen irritante gevoelens van :grin:

Volledig akkoord. Een beetje sfeer op 't forum kan geen kwaad :grin:

Gebruikersavatar
fred
MINI Master
Berichten: 2123
Lid geworden op: 04 Jan 2005
Locatie: Ingelmunster
Contact:

Berichtdoor fred » Wo Jul 12, 2006 8:56

minibandit schreef:leraar :shock: LOL... 8)

btw geef alleen maar tegenargument als ik er zeker van ben dat het kan... :grin:
dus als er hier en daar onzin verteld wordt, kan ik daar rustig op argumenteren... :wink:
enneuhm, kom jou toch ook overal tegen... :grin: :oops:

ps : deftig materiaal...mss wel...maar "miniem zou moeten zijn"... is dus niet h? !!
verloor de afgelopen dagen meer dan me lief was...aan power :( :cry:


No offence hoor, ik ben zelf meestal een pain in the ass :grin:

Ik kan gewoon moeilijk mijn ongelijk toegeven :wink:, iedereen zijn gaven en fouten h?.

Ge moet niet laten om je mening te geven, ik zal het ook niet laten ;)

Gebruikersavatar
grand_cru
MINI Master
Berichten: 2905
Lid geworden op: 18 Jul 2005
Locatie: Roeselare
Contact:

Berichtdoor grand_cru » Wo Jul 12, 2006 17:38

Gunther kan inderdaad soms een "pain in the ass" zijn, maar als mecanicien heeft hij het meestal wel bij het rechte eind. En in 't echt ist een toffe gast, dus so what? :wink:

Voil?, basta, hebbes, gegroet,

een andere kritikaster die nie aan zijn motor laat prutsen, en zeker niet bij zo 'n weer

Gebruikersavatar
Dave C
MINI Master
Berichten: 1073
Lid geworden op: 25 Feb 2006
Locatie: Yellow City, in Geel dus
Contact:

Berichtdoor Dave C » Do Jul 13, 2006 0:59

ah ja de Gunter zit er idd geregeld tussen met zijn ,net zoals ieder zijn eigen mening, daar is ook dit forum voor eh..., en laat ons eerlijk zijn, we steken er toch wat van op h?, ik vind het in elk geval nen hele toffe en vriendelijke kerel met een hele hoop kennis en durf mennen mini aan hem toevertrouwen zelfs als ik er zelf niet bij zou kunnen zijn, en geloof me ??r ik dat zou doen.... :?

grtz DC :wink:

Gebruikersavatar
mini black n'croom
MINI Freak
Berichten: 269
Lid geworden op: 19 Okt 2005
Locatie: hasselt
Contact:

Berichtdoor mini black n'croom » Vr Jul 14, 2006 1:37

YELLOW_DINO schreef:
fred schreef:Iedereen wil wel een heinz-kuur zeker :? ?


Nee toch niet,die gasten blijven met hun poten van mijnen auto zijn hart.
Als ik meer pk's wil zal ik wel nen S kopen of iets anders waar meer pk's in het hart zitten.


ik kan er toch ook niet aan doen dat er maar ??n diesel versie is ik had graag een 1600 of 1700 diesel gewilt hoor maar er is geen keus koop dan een cooper of een S zul je denken maar als ge elke dag 120 Km maakt voor naar je werk te rijden is dat een zeer kostelijke zaak

Gebruikersavatar
mini black n'croom
MINI Freak
Berichten: 269
Lid geworden op: 19 Okt 2005
Locatie: hasselt
Contact:

Berichtdoor mini black n'croom » Vr Jul 14, 2006 1:42

en het is ook niet echt ideaal om bij deze temps ff max belasting te vragen van je motor h? .... [-X ](*,)[/quote]

er word niet tot het max toerental gegaan hoor gewoon stevig geaxelereerd tot ongeveer 140 per uur en er word geschakelt op ongeveer 3000/min ik stond er zelf verbaasd naar te kijken

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Vr Jul 14, 2006 14:35

mini black n'croom schreef:en het is ook niet echt ideaal om bij deze temps ff max belasting te vragen van je motor h? .... [-X ](*,)
er word niet tot het max toerental gegaan hoor gewoon stevig geaxelereerd tot ongeveer 140 per uur en er word geschakelt op ongeveer 3000/min ik stond er zelf verbaasd naar te kijken


das dan toch enkel bij de dieselversie die 3000rpm... :grin:
bij naftekes ligt da ongeveer bij het dubbele... :shock:
Laatst gewijzigd door minibandit op Zo Jul 23, 2006 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Za Jul 22, 2006 9:19

ze moeten toch tot het maximale toerental gaan om het maximaal vermogen te meten.....!?!
all? zo was da toch toen wij met zen allen naar den Heinz geweest zijn voor die testbanksessies. Bij mij staat er op het blad 7133 toeren.... veel meer hefftem erni zenne ;-)

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Zo Jul 23, 2006 12:22

hey gixxer das een tijdje geleden... :wink:

denk dat ze bij die dieselkes toch ook wel tot het 'bijna' uiterste gaan bij een meting zene... :?

na alles hier nog eens te hebben herlezen, zie ik ook dat hij het heeft over "schakelen bij 3000rpm en door accelereren tot 140 km/h"
enkel die 140 lijkt me weinig...hoop dat de topsnelheid van de dieselkes toch wel wat hoger ligt dan dat... :grin:

btw mijne Yaris zelfde blokske doet er al vlotjes 160... :D

Gebruikersavatar
The one
MINI Regular
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 Aug 2006
Locatie: Evergem

Berichtdoor The one » Za Sep 30, 2006 19:54

hallo mensen

Heb mijne mini one ook laten tunen bij heinz, zeeer content van
van 90Pk nr 125Pk, de 125 is natuurlijk wel maar bij de 6000 RPM

kon ook naar 130 gaan door luchtfilter te plaatsen maar heb dat maar gepast.
Die gasten werken zeer proffesioneel, ze geven u een schoon grafiekske mee met voor en na de tuning en ze geven u verschillende tips zoals niet gaan tanken bij die "kleinere stations".

Grtz

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Za Sep 30, 2006 20:16

The one schreef:hallo mensen

Heb mijne mini one ook laten tunen bij heinz, zeeer content van
van 90Pk nr 125Pk, de 125 is natuurlijk wel maar bij de 6000 RPM

kon ook naar 130 gaan door luchtfilter te plaatsen maar heb dat maar gepast.
Die gasten werken zeer proffesioneel, ze geven u een schoon grafiekske mee met voor en na de tuning en ze geven u verschillende tips zoals niet gaan tanken bij die "kleinere stations".

Grtz


hebt ge soms een scan of zo van da grafiekske... :roll:
wil de koppelcurve en het vermogensverloop wel een bestuderen... :grin: 8)

Gebruikersavatar
The one
MINI Regular
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 Aug 2006
Locatie: Evergem

Berichtdoor The one » Zo Okt 01, 2006 20:24

minibandit schreef:
The one schreef:hallo mensen

Heb mijne mini one ook laten tunen bij heinz, zeeer content van
van 90Pk nr 125Pk, de 125 is natuurlijk wel maar bij de 6000 RPM

kon ook naar 130 gaan door luchtfilter te plaatsen maar heb dat maar gepast.
Die gasten werken zeer proffesioneel, ze geven u een schoon grafiekske mee met voor en na de tuning en ze geven u verschillende tips zoals niet gaan tanken bij die "kleinere stations".

Grtz


hebt ge soms een scan of zo van da grafiekske... :roll:
wil de koppelcurve en het vermogensverloop wel een bestuderen... :grin: 8)


Zal da eens doorsturen naar uwe e-mail
Grtz

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Zo Okt 01, 2006 20:29

The one schreef:Zal da eens doorsturen naar uwe e-mail
Grtz


owkey, thnx... :wink:

Gebruikersavatar
ATHbruno
MINI Driver
Berichten: 51
Lid geworden op: 15 Nov 2008

Berichtdoor ATHbruno » Za Nov 15, 2008 17:21

gewoon ter info , ik ben Bruno ( ingenieur bi Heinz ) en als jullie vragen hebt kan dat ook altijd meteen op mijn email bruno @ autotuneheinz.be

groetjes
Bruno

Gebruikersavatar
El Perro
MINI2 - Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 Aug 2007
Locatie: MC

Berichtdoor El Perro » Wo Aug 12, 2009 11:10

Gisteren de cabrio bij Heinz gebracht voor een EPO kuur:

Pulley voor de blower(die blaast nu echt wél)
Grotere cooler
Remap


:twisted: Gans schnell jah!!! Vooral het hernemen is fantastisch, het kleine motortje voelt aan als een zwaar koppelrijk blok!!!

Voorlopig nog maar 1 Clio RS en een Boxter ongelukkig gemaakt(en mezelf via een flitspaal).

Op de planning staat nog een fijne uitlaat (suggestie's?) en een luchtfilter, het moet wel beschaafd blijven, het is het autootje van mijn vrouw.

Good job Heinz!!!

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Wo Aug 12, 2009 13:25

El Perro schreef:Gisteren de cabrio bij Heinz gebracht voor een EPO kuur:

Pulley voor de blower(die blaast nu echt wél)
Grotere cooler
Remap


:twisted: Gans schnell jah!!! Vooral het hernemen is fantastisch, het kleine motortje voelt aan als een zwaar koppelrijk blok!!!

Voorlopig nog maar 1 Clio RS en een Boxter ongelukkig gemaakt(en mezelf via een flitspaal).

Op de planning staat nog een fijne uitlaat (suggestie's?) en een luchtfilter, het moet wel beschaafd blijven, het is het autootje van mijn vrouw.

Good job Heinz!!!


Goed te horen dat het allemaal een succes is!
En welke waardes hebben ze eruit gekregen?

Gebruikersavatar
El Perro
MINI2 - Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 Aug 2007
Locatie: MC

Berichtdoor El Perro » Wo Aug 12, 2009 16:53

Origineel: 169ps @201km/h; 198Nm
Nu: 215ps@205 ; 249Nm


Voor de echte tuningfreaks wss geen schokkende waardes, maar het voelt veel beter aan én, het blijft de boodschappenauto van mijn madame.......(ik hoop da ze nu sneller terug is van't shoppen, dat was de achterliggende gedachte).

Ik zou graag de blower wat meer horen gillen, wss is dit te bekomen door een andere luchtfilter?

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Wo Aug 12, 2009 19:09

El Perro schreef:Origineel: 169ps @201km/h; 198Nm
Nu: 215ps@205 ; 249Nm


Voor de echte tuningfreaks wss geen schokkende waardes, maar het voelt veel beter aan én, het blijft de boodschappenauto van mijn madame.......(ik hoop da ze nu sneller terug is van't shoppen, dat was de achterliggende gedachte).

Ik zou graag de blower wat meer horen gillen, wss is dit te bekomen door een andere luchtfilter?


idd...een open filterke gaat da geluid zeker beter hoorbaar maken !!
maar of ge dan die gemeten waarden nog gaat hebben...das andere koek :grin:

Gebruikersavatar
El Perro
MINI2 - Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 Aug 2007
Locatie: MC

Berichtdoor El Perro » Do Aug 13, 2009 11:14

Euh, er zal toch wel een halve PK(=ezel) bijkomen zeker, of krijgt zo'n open filter teveel warme lucht ivm een box?

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Do Aug 13, 2009 16:26

El Perro schreef:Euh, er zal toch wel een halve PK(=ezel) bijkomen zeker, of krijgt zo'n open filter teveel warme lucht ivm een box?


blijft een "open" vraag :wink:
maar het minste dat hij ergens warme lucht zuigt draait ge er zo wel enkele pony's door :grin:


Terug naar “Engine & Performance”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten