Heinz Tuning (alleen vragen over Heinz)

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
Gebruikersavatar
LUV2XLR8
MINI Fan
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 Jul 2005

Berichtdoor LUV2XLR8 » Do Jun 22, 2006 7:01

Ola,

heb een Pipercross Airintake en een Laser Dual Exhaust zonder dB-filter... :wink:

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Do Jun 22, 2006 7:29

Number 19 schreef:Zijn er die vinden dat je remapping van ECU hoedanook moet doen omdat je dan de fouten of hick ups eruit kan halen. Minder verbruik eventueel?


Wel nu ga ik daarmee effe off topic hier, maar soit.
Om op je vraag te antwoorden...Ja en nee.

Diegenen die net zoals ik met een 2001 -> 2004 model zitten met midland boite en hun oorspronkelijke software nog hebben, zou ik zeggen ja.
Diegenen die met een Getrag boite zitten... niet zo zeer.
De grootste hickups zaten in de midland boite en de software van het model 2002 -> 2003.

Op dat moment (en nu nog) kon je via firma's als MTH een remap krijgen waardoor die hickups weg waren en een beter, laten we zeggen vloeiender, koppel had. Het voordeel van die remap was dat je ook minder verbruikte. 1.5 tot soms 2liter minder bij mij.

Ik heb nu een paar maand geleden terug een remap gekregen van MINI, omwille van rare grafiek bij Heinz :? en moet zeggen dat de huidige 'originele' software dag en nacht verschil is met die van weleer. :shock:
Verbruik is wel terug met 1 liter gestegen :(
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

Gebruikersavatar
Yoeri
MINI-aholic
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 Jan 2005
Locatie: Limburg

Berichtdoor Yoeri » Do Jun 22, 2006 7:59

hoezo rare grafiek morty?
Slecht verloop?

Gebruikersavatar
Number 19
MINI-aholic
Berichten: 531
Lid geworden op: 11 Mar 2005
Locatie: Gent
Contact:

Berichtdoor Number 19 » Do Jun 22, 2006 8:19

minibandit schreef:
690 ? :shock: enkel voor de chip... :!: :?:
wanneer is dat dan gebeurd... :? staat toch al een tijdje op z'n site voor (ik dacht) 450 ? !!


Mijn Cooperke is er ??n van 10/03, ik heb dat in eind 2003 of begin 2004 laten doen. Toen was de prijs nog 690 euro. Ik weet dat het intussen 450 is geworden. Een groot verschil :shock:

@Morty; bedankt voor het antwoord. :wink:

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Do Jun 22, 2006 9:05

Yoeri schreef:hoezo rare grafiek morty?
Slecht verloop?


ja tijdens de Dyno meeting bij Heinz kwam een rare grafiek boven... had ergens een piek die er niet mocht zijn blijkbaar.

bwoah niet echt een probleem hoor :)
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Do Jun 22, 2006 23:42

Morty schreef:Diegenen die net zoals ik met een 2001 -> 2004 model zitten met midland boite en hun oorspronkelijke software nog hebben, zou ik zeggen ja.


je hebt zonet m'n dag weeral goed gemaakt Morty... :P :wink:

@ M... is dit dan een open of gesloten pipertje... :?: :grin:

Gebruikersavatar
LUV2XLR8
MINI Fan
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 Jul 2005

Berichtdoor LUV2XLR8 » Vr Jun 23, 2006 6:54

minibandit schreef:@ M... is dit dan een open of gesloten pipertje... :?: :grin:


Betreft een open Pipercross, maakt dat nog verschil dan... :?: :?: :?:

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Vr Jun 23, 2006 23:17

LUV2XLR8 schreef:
Betreft een open Pipercross, maakt dat nog verschil dan... :?: :?: :?:


tjah, je zult toch al wel horen vertellen hebben dat de open modellen zoals de jouwe en de mijne (K&N Typhoon) warme lucht aanzuigen onder de motorkap... :?
en dat zorgt dan weer voor vermogensverlies... :oops: :cry:

open filters zijn meer voor de sound dan de prestaties blijkbaar... :grin:
je hebt koele lucht nodig om maximaal vermogen te leveren... 8)

Gebruikersavatar
mini black n'croom
MINI Freak
Berichten: 269
Lid geworden op: 19 Okt 2005
Locatie: hasselt
Contact:

Berichtdoor mini black n'croom » Zo Jul 09, 2006 13:17

heinz heeft mijn one D onder handen genomen en ik was verast door de resultaten het was die dag 30 graden en doordat mijn K & N luchtfilter bij stilstand aleen hete motor lucht kreeg gaf hij maar 68 Pk 167 Nm
Na de tuning gaf mijn D tje echter 106 Pk 247 Nm ook bij stilstand enkel gevoed door warme lucht dus tijdens het rijden gevoed door koude lucht komt daar nog zo'n 6 a 7 Pk bij en zo'n 10 Nm zalig he
vaarwel golf TDI :D

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Ma Jul 10, 2006 0:23

mini black n'croom schreef:heinz heeft mijn one D onder handen genomen en ik was verast door de resultaten het was die dag 30 graden en doordat mijn K & N luchtfilter bij stilstand aleen hete motor lucht kreeg gaf hij maar 68 Pk 167 Nm
Na de tuning gaf mijn D tje echter 106 Pk 247 Nm ook bij stilstand enkel gevoed door warme lucht dus tijdens het rijden gevoed door koude lucht komt daar nog zo'n 6 a 7 Pk bij en zo'n 10 Nm zalig he


dat is "DE" reden waarom ik nu geen Heinz-kuur wil...de temp is niet echt ideaal om de gevraagde waarden te presteren... :grin:

en het is ook niet echt ideaal om bij deze temps ff max belasting te vragen van je motor h? .... [-X ](*,)

Gebruikersavatar
fred
MINI Master
Berichten: 2123
Lid geworden op: 04 Jan 2005
Locatie: Ingelmunster
Contact:

Berichtdoor fred » Ma Jul 10, 2006 10:34

Het is nu ook geen Lada h? ... Ik denk niet dat je motor het gaat begeven als ge vlot rijdt met warm weer.

Iedereen wil wel een heinz-kuur zeker :? ?

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Ma Jul 10, 2006 23:26

fred schreef:Het is nu ook geen Lada h? ... Ik denk niet dat je motor het gaat begeven als ge vlot rijdt met warm weer.

Iedereen wil wel een heinz-kuur zeker :? ?


wat heeft dat nu met een lada te maken... :shock:

je zal de laatste dagen toch ook al gemerkt hebben dat de paardjes aan de luie kant waren... :)
ik wil gewoon een uitlezing met zo min mogelijk afwijking...door externe factoren 8)

en niet van....bij koelere lucht komt er zo'n 6 ? 7 pk bij... :grin: :wink:

btw : er is wel een verschil tss vlot rijden en een testrun h?... :oops: :?

Gebruikersavatar
YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Di Jul 11, 2006 9:15

fred schreef:Iedereen wil wel een heinz-kuur zeker :? ?


Nee toch niet,die gasten blijven met hun poten van mijnen auto zijn hart.
Als ik meer pk's wil zal ik wel nen S kopen of iets anders waar meer pk's in het hart zitten.

Gebruikersavatar
snans
MINI Master
Berichten: 1569
Lid geworden op: 05 Jun 2005
Contact:

Berichtdoor snans » Di Jul 11, 2006 10:32

minibandit schreef:je zal de laatste dagen toch ook al gemerkt hebben dat de paardjes aan de luie kant waren... :)


true

Gebruikersavatar
fred
MINI Master
Berichten: 2123
Lid geworden op: 04 Jan 2005
Locatie: Ingelmunster
Contact:

Berichtdoor fred » Di Jul 11, 2006 11:30

minibandit schreef:
wat heeft dat nu met een lada te maken... :shock:

je zal de laatste dagen toch ook al gemerkt hebben dat de paardjes aan de luie kant waren... :)
ik wil gewoon een uitlezing met zo min mogelijk afwijking...door externe factoren 8)

en niet van....bij koelere lucht komt er zo'n 6 ? 7 pk bij... :grin: :wink:

btw : er is wel een verschil tss vlot rijden en een testrun h?... :oops: :?


Zijt gij leraar ofzo? Is er een topic waar ge nog geen tegenargument hebt gegeven?

De vergelijking met lada is gewoon om duidelijk te maken dat ge deftig materiaal onder uw kont hebt, en dat pk-verlies bij dit weer miniem zou moeten zijn. :roll:

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Di Jul 11, 2006 23:15

fred schreef:Zijt gij leraar ofzo? Is er een topic waar ge nog geen tegenargument hebt gegeven?

De vergelijking met lada is gewoon om duidelijk te maken dat ge deftig materiaal onder uw kont hebt, en dat pk-verlies bij dit weer miniem zou moeten zijn. :roll:


leraar :shock: LOL... 8)

btw geef alleen maar tegenargument als ik er zeker van ben dat het kan... :grin:
dus als er hier en daar onzin verteld wordt, kan ik daar rustig op argumenteren... :wink:
enneuhm, kom jou toch ook overal tegen... :grin: :oops:

ps : deftig materiaal...mss wel...maar "miniem zou moeten zijn"... is dus niet h? !!
verloor de afgelopen dagen meer dan me lief was...aan power :( :cry:

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Di Jul 11, 2006 23:39

fred schreef:
minibandit schreef:
wat heeft dat nu met een lada te maken... :shock:

je zal de laatste dagen toch ook al gemerkt hebben dat de paardjes aan de luie kant waren... :)
ik wil gewoon een uitlezing met zo min mogelijk afwijking...door externe factoren 8)

en niet van....bij koelere lucht komt er zo'n 6 ? 7 pk bij... :grin: :wink:

btw : er is wel een verschil tss vlot rijden en een testrun h?... :oops: :?


Zijt gij leraar ofzo? Is er een topic waar ge nog geen tegenargument hebt gegeven?

De vergelijking met lada is gewoon om duidelijk te maken dat ge deftig materiaal onder uw kont hebt, en dat pk-verlies bij dit weer miniem zou moeten zijn. :roll:


leraar haha! :grin:
geloof me! gunhter weet echt alles van auto's en al wat hij zegt klopt! hij geeft mss veel comentaar op bepaalde thema's maar al wat hij zegt is geen onzin maar wel pure kennis... hij is ni voor niks men vaste waarde ivm men mini en plaatsing van bepaalde onderdelen enzo, :wink:

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Di Jul 11, 2006 23:51

K, sorry gasten zal m'n enthousiasme wa intomen... :oops:

wist ni dat het zo irritant was... :cry: :?

ps: weet bijlange na niet alles van auto's, maar als ik sommige "verhalen" hier lees...of als iemand hier een vraag stelt
dan kriebelen m'n vingertjes :)

en dacht btw dat zoiets de bedoeling van een forum was... :-k

Gebruikersavatar
Danyboy
MINI Master
Berichten: 2409
Lid geworden op: 09 Nov 2005
Locatie: Wilderen

Berichtdoor Danyboy » Di Jul 11, 2006 23:56

Doe verder zoals ge bezig bent bandit, ik heb er toch geen irritante gevoelens van :grin:

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Wo Jul 12, 2006 0:10

minibandit schreef:K, sorry gasten zal m'n enthousiasme wa intomen... :oops:

wist ni dat het zo irritant was... :cry: :?

ps: weet bijlange na niet alles van auto's, maar als ik sommige "verhalen" hier lees...of als iemand hier een vraag stelt
dan kriebelen m'n vingertjes :)

en dacht btw dat zoiets de bedoeling van een forum was... :-k


voor mij ben jij pro! :grin: en zeker niet stoppen met je mening te geven op bepaalde argumenten! daarvoor dient een forum toch dacht ik eh?


Terug naar “Engine & Performance”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten