Heinz Tuning (alleen vragen over Heinz)
Number 19 schreef:Zijn er die vinden dat je remapping van ECU hoedanook moet doen omdat je dan de fouten of hick ups eruit kan halen. Minder verbruik eventueel?
Wel nu ga ik daarmee effe off topic hier, maar soit.
Om op je vraag te antwoorden...Ja en nee.
Diegenen die net zoals ik met een 2001 -> 2004 model zitten met midland boite en hun oorspronkelijke software nog hebben, zou ik zeggen ja.
Diegenen die met een Getrag boite zitten... niet zo zeer.
De grootste hickups zaten in de midland boite en de software van het model 2002 -> 2003.
Op dat moment (en nu nog) kon je via firma's als MTH een remap krijgen waardoor die hickups weg waren en een beter, laten we zeggen vloeiender, koppel had. Het voordeel van die remap was dat je ook minder verbruikte. 1.5 tot soms 2liter minder bij mij.
Ik heb nu een paar maand geleden terug een remap gekregen van MINI, omwille van rare grafiek bij Heinz en moet zeggen dat de huidige 'originele' software dag en nacht verschil is met die van weleer.
Verbruik is wel terug met 1 liter gestegen
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT
Photographer | Traveller | MINI ADDICT
minibandit schreef:
690 ? enkel voor de chip...
wanneer is dat dan gebeurd... staat toch al een tijdje op z'n site voor (ik dacht) 450 ? !!
Mijn Cooperke is er ??n van 10/03, ik heb dat in eind 2003 of begin 2004 laten doen. Toen was de prijs nog 690 euro. Ik weet dat het intussen 450 is geworden. Een groot verschil
@Morty; bedankt voor het antwoord.
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
LUV2XLR8 schreef:
Betreft een open Pipercross, maakt dat nog verschil dan...
tjah, je zult toch al wel horen vertellen hebben dat de open modellen zoals de jouwe en de mijne (K&N Typhoon) warme lucht aanzuigen onder de motorkap...
en dat zorgt dan weer voor vermogensverlies...
open filters zijn meer voor de sound dan de prestaties blijkbaar...
je hebt koele lucht nodig om maximaal vermogen te leveren...
- mini black n'croom
- MINI Freak
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 19 Okt 2005
- Locatie: hasselt
- Contact:
heinz heeft mijn one D onder handen genomen en ik was verast door de resultaten het was die dag 30 graden en doordat mijn K & N luchtfilter bij stilstand aleen hete motor lucht kreeg gaf hij maar 68 Pk 167 Nm
Na de tuning gaf mijn D tje echter 106 Pk 247 Nm ook bij stilstand enkel gevoed door warme lucht dus tijdens het rijden gevoed door koude lucht komt daar nog zo'n 6 a 7 Pk bij en zo'n 10 Nm zalig he
vaarwel golf TDI
Na de tuning gaf mijn D tje echter 106 Pk 247 Nm ook bij stilstand enkel gevoed door warme lucht dus tijdens het rijden gevoed door koude lucht komt daar nog zo'n 6 a 7 Pk bij en zo'n 10 Nm zalig he
vaarwel golf TDI
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
mini black n'croom schreef:heinz heeft mijn one D onder handen genomen en ik was verast door de resultaten het was die dag 30 graden en doordat mijn K & N luchtfilter bij stilstand aleen hete motor lucht kreeg gaf hij maar 68 Pk 167 Nm
Na de tuning gaf mijn D tje echter 106 Pk 247 Nm ook bij stilstand enkel gevoed door warme lucht dus tijdens het rijden gevoed door koude lucht komt daar nog zo'n 6 a 7 Pk bij en zo'n 10 Nm zalig he
dat is "DE" reden waarom ik nu geen Heinz-kuur wil...de temp is niet echt ideaal om de gevraagde waarden te presteren...
en het is ook niet echt ideaal om bij deze temps ff max belasting te vragen van je motor h? ....
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
fred schreef:Het is nu ook geen Lada h? ... Ik denk niet dat je motor het gaat begeven als ge vlot rijdt met warm weer.
Iedereen wil wel een heinz-kuur zeker ?
wat heeft dat nu met een lada te maken...
je zal de laatste dagen toch ook al gemerkt hebben dat de paardjes aan de luie kant waren...
ik wil gewoon een uitlezing met zo min mogelijk afwijking...door externe factoren
en niet van....bij koelere lucht komt er zo'n 6 ? 7 pk bij...
btw : er is wel een verschil tss vlot rijden en een testrun h?...
minibandit schreef:
wat heeft dat nu met een lada te maken...
je zal de laatste dagen toch ook al gemerkt hebben dat de paardjes aan de luie kant waren...
ik wil gewoon een uitlezing met zo min mogelijk afwijking...door externe factoren
en niet van....bij koelere lucht komt er zo'n 6 ? 7 pk bij...
btw : er is wel een verschil tss vlot rijden en een testrun h?...
Zijt gij leraar ofzo? Is er een topic waar ge nog geen tegenargument hebt gegeven?
De vergelijking met lada is gewoon om duidelijk te maken dat ge deftig materiaal onder uw kont hebt, en dat pk-verlies bij dit weer miniem zou moeten zijn.
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
fred schreef:Zijt gij leraar ofzo? Is er een topic waar ge nog geen tegenargument hebt gegeven?
De vergelijking met lada is gewoon om duidelijk te maken dat ge deftig materiaal onder uw kont hebt, en dat pk-verlies bij dit weer miniem zou moeten zijn.
leraar LOL...
btw geef alleen maar tegenargument als ik er zeker van ben dat het kan...
dus als er hier en daar onzin verteld wordt, kan ik daar rustig op argumenteren...
enneuhm, kom jou toch ook overal tegen...
ps : deftig materiaal...mss wel...maar "miniem zou moeten zijn"... is dus niet h? !!
verloor de afgelopen dagen meer dan me lief was...aan power
fred schreef:minibandit schreef:
wat heeft dat nu met een lada te maken...
je zal de laatste dagen toch ook al gemerkt hebben dat de paardjes aan de luie kant waren...
ik wil gewoon een uitlezing met zo min mogelijk afwijking...door externe factoren
en niet van....bij koelere lucht komt er zo'n 6 ? 7 pk bij...
btw : er is wel een verschil tss vlot rijden en een testrun h?...
Zijt gij leraar ofzo? Is er een topic waar ge nog geen tegenargument hebt gegeven?
De vergelijking met lada is gewoon om duidelijk te maken dat ge deftig materiaal onder uw kont hebt, en dat pk-verlies bij dit weer miniem zou moeten zijn.
leraar haha!
geloof me! gunhter weet echt alles van auto's en al wat hij zegt klopt! hij geeft mss veel comentaar op bepaalde thema's maar al wat hij zegt is geen onzin maar wel pure kennis... hij is ni voor niks men vaste waarde ivm men mini en plaatsing van bepaalde onderdelen enzo,
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
minibandit schreef:K, sorry gasten zal m'n enthousiasme wa intomen...
wist ni dat het zo irritant was...
ps: weet bijlange na niet alles van auto's, maar als ik sommige "verhalen" hier lees...of als iemand hier een vraag stelt
dan kriebelen m'n vingertjes
en dacht btw dat zoiets de bedoeling van een forum was...
voor mij ben jij pro! en zeker niet stoppen met je mening te geven op bepaalde argumenten! daarvoor dient een forum toch dacht ik eh?
Terug naar “Engine & Performance”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten