Heinz Tuning (alleen vragen over Heinz)

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
Gebruikersavatar
El Perro
MINI2 - Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 Aug 2007
Locatie: MC

Berichtdoor El Perro » Do Aug 13, 2009 17:31

Net als de buurvrouw dus.....bon, ik zal hier eens op zoek gaan op't forum naar "luchtfilterdiscutie's".......

Gebruikersavatar
piewietje
MINI Fan
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 Nov 2005
Locatie: Scherpenheuvel

Stage 1 of stage 2?

Berichtdoor piewietje » Do Apr 22, 2010 2:20

Hoi,

Eind vorig jaar heeft Kempower mij in de kou heeft laten staan: ik had verschlllende keren gebeld om een afspraak te maken, heeft nooit teruggebeld ondanks dat dat telkens beloofd werd (de stukken waren - zogezegd? - reeds besteld), dus het hoofdstuk Kempower is definitief afgesloten bij mij. Hou niet van beloftes die niet nagekomen worden...

Nu heb ik dus besloten om mijn Cooper S van 2004 onder handen te laten nemen door Heinz.
Ik zie op zijn site een stage 1 en stage 2. Iemand ervaring met stage 2? Het prijsverschil met stage 1 waard?

Greetz,

Wim

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Do Apr 22, 2010 9:27

Hier rijden bij mijn weten op het forum geen R53'kes rond met stage 1 of stage 2 van Mijnheer Heinz.

Enkel Onnekes en Cooperkes van hier zijn al eens onder handen genomen.
De ervaringen laat ik aan hen over.

Gebruikersavatar
piewietje
MINI Fan
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 Nov 2005
Locatie: Scherpenheuvel

Cooper S en Heinz

Berichtdoor piewietje » Wo Feb 02, 2011 12:12

Beste allemaal,

In mei 2010 andere pulley + software (en luchtfilter) laten steken op mijn Cooper S (compressor versie) met toen een kleine 70.000 km op de teller. Nu zijn we februari, en staat er een kleine 90.000 km op de teller. 215 pk voor iets meer dan 1.000 Euro.

Deze week bij mijn BMW dealer langsgeweest voor iets kleins.

Dat kleins is iets groot geworden. Mijn dealer kwam erop uit dat het "rollement" van de compressor kapot was. Vermoedelijk te wijten aan een te hoog toerental. Minimum 700 Euro kosten.

Heinz dan maar gebeld. Zijn verzekering komt niet tussen. "Het is de eerste keer dat wij dat voorhebben bij een Cooper S... En we hebben er al vele gedaan, dus wij komen onder geen enkel beding tussen voor iets dat ook onder normale slijtage valt. Als het aan ons zou liggen, hadden we al vele Cooper S'kes terug gekregen met datzelfde probleem".

BMW dealer dan maar gebeld met de vraag: "hoe dikwijls hebben jullie al een "rollement" van de compressor op een Cooper S moeten vervangen?". Het antwoord was: "jij bent de eerste die dat bij ons voorheeft".

Hierboven een objectieve weergave van mijn ervaring.
Ik laat het aan ieder om zijn eigen mening hierover te hebben...

Wim

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Wo Feb 02, 2011 13:06

Het maximaal toerental dat door Eaton zelf wordt opgegeven wordt niet overschreden als je een 15% pulley neemt. Ik ken ze niet vanbuiten, maar kan ze nog wel ergens terugvinden. Natuurlijk kan een kompressor wel altijd de geest geven. Waarom zoek je gewoon geen nieuwe kompressor ipv de jouwe te laten maken.... Komt misschien nog goedkoper uit

Persoonlijk denk ik niet dat het iets "Heinz- gelinkt" is.
De software (wat wel specifiek Heinz is) heeft geen invloed op de draaisnelheid van de compressor. Elke met 15% pulley draaiende compressor draait even snel, onafhankelijk de tuner.

Ik denk eerder da je pech hebt....
En als je gaat tunen weet je op voorhand dat het materiaal zwaarder belast gaat worden. En dit moet je wat incalculeren.

Eaton zegt trouwens zelf dat hun kompressor maar 100K mile meegaat.....

Gebruikersavatar
cooperke s
MINI-aholic
Berichten: 831
Lid geworden op: 11 Apr 2007
Locatie: Sint-Niklaas

Berichtdoor cooperke s » Wo Feb 02, 2011 15:44

Heeft idd niks te maken met Heinz,ligt gewoon aan het feit dat de eaton sc intensiever wordt gebruikt als men een kleinere pulley neemt.Zoals Freek zegt,je hebt spijtig genoeg geen chance met uw sc want hij heeft olie gelekt.Hierdoor is ie droog gelopen en de rollementen en tandwielen zullen der aan zijn.Zonder olie geen smering!Dus de boel loopt vast.Heb je de water temperatuur in het oog gehouden de laatste tijd?Let op dat dat de motor niet te warm gelopen is of uw aluminium kop kan scheef getrokken zijn..Dit doordat de waterpomp ook op de sc is gekoppeld.Wanneer deze niet meer functioneert heb je dus nog meer problemen dan alleen maar een sc..

Als je de sc wil wegdoen ik wil heùm eventueel voor een klein prijsje wel overnemen.. :grin: ..Is het een facelift(black rotor version)?

Gebruikersavatar
piewietje
MINI Fan
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 Nov 2005
Locatie: Scherpenheuvel

Berichtdoor piewietje » Wo Feb 02, 2011 16:13

Motoroliepeil en koelvloeistofniveau worden bij mij goed in de gaten gehouden, en aangaande temperatuur: heb een extra metertje geplaatst van Mini zelf n.a.v. de tuning om de temperatuur beter in de gaten te houden (ter info voor iedereen: wat hierbij opvalt is dat, wanneer de originele temperatuurmeter aangeeft dat de motor warm is, de andere meter nog maar net boven de 50 graden uitkomt...).

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Wo Feb 02, 2011 16:43

piewietje schreef:Motoroliepeil en koelvloeistofniveau worden bij mij goed in de gaten gehouden, en aangaande temperatuur: heb een extra metertje geplaatst van Mini zelf n.a.v. de tuning om de temperatuur beter in de gaten te houden (ter info voor iedereen: wat hierbij opvalt is dat, wanneer de originele temperatuurmeter aangeeft dat de motor warm is, de andere meter nog maar net boven de 50 graden uitkomt...).



mag ik vragen waar je deze meters hebt laten plaatsen want ik heb er ook echt wel intresse in op mijn R56 maar die van Mini origineel op R 56 zjjn echt heel duur ... mvg Steven

Gebruikersavatar
cooperke s
MINI-aholic
Berichten: 831
Lid geworden op: 11 Apr 2007
Locatie: Sint-Niklaas

Berichtdoor cooperke s » Wo Feb 02, 2011 16:52

piewietje schreef:Motoroliepeil en koelvloeistofniveau worden bij mij goed in de gaten gehouden, en aangaande temperatuur: heb een extra metertje geplaatst van Mini zelf n.a.v. de tuning om de temperatuur beter in de gaten te houden (ter info voor iedereen: wat hierbij opvalt is dat, wanneer de originele temperatuurmeter aangeeft dat de motor warm is, de andere meter nog maar net boven de 50 graden uitkomt...).


Waar heb je de sensor van de bijkomende temp meter geplaatst?De originele van MINI(standaard) zit op de kop,jij hebt waarschijnlijk je sensor boven je radiator zitten..Geeft natuurlijk een andere meting!

Waarschijnlijk op een heel andere plaats,waardoor je andere waarden gaat meten..

Tom.

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Wo Feb 02, 2011 17:01

cooperke s schreef:
piewietje schreef:Motoroliepeil en koelvloeistofniveau worden bij mij goed in de gaten gehouden, en aangaande temperatuur: heb een extra metertje geplaatst van Mini zelf n.a.v. de tuning om de temperatuur beter in de gaten te houden (ter info voor iedereen: wat hierbij opvalt is dat, wanneer de originele temperatuurmeter aangeeft dat de motor warm is, de andere meter nog maar net boven de 50 graden uitkomt...).


Waar heb je de sensor van de bijkomende temp meter geplaatst?De originele van MINI(standaard) zit op de kop,jij hebt waarschijnlijk je sensor boven je radiator zitten..Geeft natuurlijk een andere meting!

Waarschijnlijk op een heel andere plaats,waardoor je andere waarden gaat meten..

Tom.


En zou het niet beter de temperatuur van de olie te meten ipv die van de koelvloeistof

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Wo Feb 02, 2011 17:47

sscooper schreef:
piewietje schreef:Motoroliepeil en koelvloeistofniveau worden bij mij goed in de gaten gehouden, en aangaande temperatuur: heb een extra metertje geplaatst van Mini zelf n.a.v. de tuning om de temperatuur beter in de gaten te houden (ter info voor iedereen: wat hierbij opvalt is dat, wanneer de originele temperatuurmeter aangeeft dat de motor warm is, de andere meter nog maar net boven de 50 graden uitkomt...).



mag ik vragen waar je deze meters hebt laten plaatsen want ik heb er ook echt wel intresse in op mijn R56 maar die van Mini origineel op R 56 zjjn echt heel duur ... mvg Steven


ALs je een olie temp meter wil laten plaatsen Steven, bij Beek.
Ik zou er normaal ook eentje laten plaatsen, let wel .... t'spul kost 325 EUR zonder plaatsing.
Blijkbaar zou er niet dezelfde voorziening zijn zoals bij de R53 en moet er een Oliedruk adapter geplaatst worden met een aftakking voor dan de Temp sensor te plaatsen.

Je kan natuurlijk ook gewoon de sensor onderaan in het carter plaatsen ipv de vijs waar de olie afgelaten word.
Ware het niet de die bij de R56 recht naar onder geplaatst is en dus ongeveer 3 cm onder de auto uitsteekt ( niet leuk als je eens iets raakt ).
Bij de R53 zit deze schuin op de blok onderaan en dus minder een probleem.

Wat meet je eigenlijk het beste olie druk of olie temp ?

Gebruikersavatar
piewietje
MINI Fan
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 Nov 2005
Locatie: Scherpenheuvel

olie temperatuur meter

Berichtdoor piewietje » Wo Feb 02, 2011 18:10

Heb mijn "extra instrumenten voor accuspanning en olietemperatuur" laten plaatsen door BMW.

Zie http://www.mini.be/be/nl/car_accessories/index.jsp, dan bij "Muziek en electronica", dan "bestuurdersassistentie".

Prijs excl. montage € 226,73 (voor oud model Cooper S, vind het niet direct terug voor het nieuwe model).

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Wo Feb 02, 2011 18:51

Voor de R53 hadden ze idd nog add'on instrumenten.

Voor de R56 niet.
Enkel dan de water temp., de laterale versnelling ( ???? ), en nog iets waar je geen f*ck mee bent.

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Re: olie temperatuur meter

Berichtdoor Dangixxer » Wo Feb 02, 2011 19:59

piewietje schreef:Heb mijn "extra instrumenten voor accuspanning en olietemperatuur" laten plaatsen door BMW..


Was er oorspronkelijk moeilijk uit op te maken :wink:
Veel mensen denken idd als de koelvloeistof op temperatuur is de motor warm staat... :shock:

Duurt makkelijk drie keer zo lang om de olie op temperatuur te krijgen

Gebruikersavatar
piewietje
MINI Fan
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 Nov 2005
Locatie: Scherpenheuvel

Berichtdoor piewietje » Vr Feb 04, 2011 19:45

Een 2.000 Euro voor de herstelling. :shock:

Normaal tussenkomst van BMW voorzien, maar hier niet, omdat ie getuned was... :roll:

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Vr Feb 04, 2011 21:20

piewietje schreef:Een 2.000 Euro voor de herstelling. :shock:

Normaal tussenkomst van BMW voorzien, maar hier niet, omdat ie getuned was... :roll:


En wat gaan ze voor dit astronomisch bedrag allemaal doen? :o

Gebruikersavatar
piewietje
MINI Fan
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 Nov 2005
Locatie: Scherpenheuvel

Berichtdoor piewietje » Za Feb 05, 2011 11:49

Belangrijkste bedragen excl BTW:
AT Lader: 1.091,16
AT Waterpomp: 89,25
Werk: 536,36

+ BTW...

Gebruikersavatar
cooperke s
MINI-aholic
Berichten: 831
Lid geworden op: 11 Apr 2007
Locatie: Sint-Niklaas

Berichtdoor cooperke s » Za Feb 05, 2011 18:51

piewietje schreef:Belangrijkste bedragen excl BTW:
AT Lader: 1.091,16
AT Waterpomp: 89,25
Werk: 536,36

+ BTW...


No comment,...Alleen ik had het voor jou ook wel kunnen doen...Voor een beetje minder geld lol.

1091 € voor een sc,hahah volgend jaar is het pattent van de sc verlopen en zullen ze op de markt komen voor een habbekrats...

Ok om op de voorgaande vragen en antwoorden te reageren:

-Je kan beter allebei plaatsen;zowel olie druk als temperatuur!
-Er is idd een groot verschil tss je olie temperatuur en koelvloeistof.Je koelvloeistof zal veel sneller op temp zijn dan de olie.

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Za Feb 05, 2011 18:54

cooperke s schreef:1091 € voor een sc,hahah volgend jaar is het pattent van de sc verlopen en zullen ze op de markt komen voor een habbekrats...


Azo
Interessant! Goed om weten

Gebruikersavatar
piewietje
MINI Fan
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 Nov 2005
Locatie: Scherpenheuvel

Berichtdoor piewietje » Za Feb 05, 2011 21:37

Hmmm, I feel good. Tadadada :( :( :(


Terug naar “Engine & Performance”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten