Kempower?

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
Gebruikersavatar
piewietje
MINI Fan
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 Nov 2005
Locatie: Scherpenheuvel

Kempower?

Berichtdoor piewietje » Zo Sep 27, 2009 9:03

Na heel wat zoekwerk (o.m. op dit forum) naar "de" goede tuner, geraakte ik er maar niet uit. Voor elke voorstander vind je gegarandeerd een tegenstander... :?

Ik heb mijn S 2de hands gekocht, met papiertje bij van een tuner (ik noem geen namen) waar zwart op wit stond dat hij 202 pk leverde. Van in het begin heb ik daar mijn twijfels over gehad (behoorlijke acceleratie, maar de topsnelheid lag op zo'n 210 (!) op teller, en een bovenmaats verbruik). Laten nakijken door BMW, en technisch is ie in orde. Dan maar op de rollen gezet. Resultaat: 165 pk :shock:

Na veel rondvragen ben ik dan afgegaan op iemand die het zou moeten weten, en ook de nodige ervaring heeft. Het is Kempower geworden...
De vitaminekuur "stage 2" belooft 215 pk en 250 Nm.
Een hoop geld, maar een mens leeft maar 1 keer, en er wordt ook heel wat hardware vervangen (compressor pulley, compressor belt, spark plugs, sport camshaft - zie ook
http://www.kempower.be/bmw/W11B16.htm).

Het zit er nog niet op. De stukken zijn besteld, ik zit te wachten op het verlossende telefoontje om de Cooper S van 2004 binnen te brengen. :roll: Ben benieuwd...

Ik veronderstel dat jullie het niet erg vinden dat ik hier later mijn bevindingen neerpen :grin: (hopelijk wordt het geen :( )

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Zo Sep 27, 2009 15:36

Kempower is op dit forum op één uitzondering na onbekend. Ik ben dus wel benieuwd naar je bevindingen! Eén tip...!!! Ga na de tuning bij Kempower terug naar de testbank waar je die 165 pk gemeten hebt. Zo heb je een realistische vermogenswinst. Op al die banken kan onderling heel wat verschil zitten (da's mijn ervaring toch na 5 verschillende aangedaan te hebben).

1 ding begrijp ik wel totaal niet....
Dat men beweerd heeft dat je 202 pk had zonder dat de pulley vervangen was. :x
Larie en apekool is dat (zoals je eigen bevindingen later kunnen bevestigen)

En die ééne ervaring op dit forum met Kempower was "Number 19"
Was geen vlekkeloos parcours want het heeft wel wat tijd en hier en daar een onderdeel gekost alvorens ie helemaal op punt stond
Hij had een stage 4 (als ik het goed voor heb) met 229 pk

veel succes

Gebruikersavatar
cooperke s
MINI-aholic
Berichten: 831
Lid geworden op: 11 Apr 2007
Locatie: Sint-Niklaas

Berichtdoor cooperke s » Zo Sep 27, 2009 16:03

Ook AA-16v is daar langs geweest (denk ik),...

Gebruikersavatar
AA-16V
MINI Fan
Berichten: 186
Lid geworden op: 27 Jan 2008
Locatie: Puurs (B)
Contact:

Berichtdoor AA-16V » Zo Sep 27, 2009 18:51

Ikzelf heb er nog geen wagen laten doen.

Mijn broer daarentegen heeft er een BMW E30 M3 motor laten reviseren. En hij is daar heel goed mee gevaren. De motor loopt zuiver, heeft het vooropgestelde vermogen, ...
Geen klagen over.

Alleen geraak je er moeilijk binnen, dat is onze ervaring.


Grtn,
Gerrit

Gebruikersavatar
piewietje
MINI Fan
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 Nov 2005
Locatie: Scherpenheuvel

Re: Kempower?

Berichtdoor piewietje » Ma Nov 02, 2009 9:00

piewietje schreef:Ik heb mijn S 2de hands gekocht, met papiertje bij van een tuner (ik noem geen namen) waar zwart op wit stond dat hij 202 pk leverde. Van in het begin heb ik daar mijn twijfels over gehad (behoorlijke acceleratie, maar de topsnelheid lag op zo'n 210 (!) op teller, en een bovenmaats verbruik). Laten nakijken door BMW, en technisch is ie in orde. Dan maar op de rollen gezet. Resultaat: 165 pk :shock:


Heb hem ter voorbereiding op nieuwe tuning door de dealer terug op 163 pk laten zetten...
Man, man, man, wat de vorige tuner ermee gelapt heeft, weet ik niet, maar schandalig om daarvan een papierke mee te geven met 202 pk op.
De originele 163 pk rijdt vlotter, verbruikt minder, pakt beter aan in lagere toeren...

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Re: Kempower?

Berichtdoor Dangixxer » Ma Nov 02, 2009 12:40

piewietje schreef:
piewietje schreef:Ik heb mijn S 2de hands gekocht, met papiertje bij van een tuner (ik noem geen namen) waar zwart op wit stond dat hij 202 pk leverde. Van in het begin heb ik daar mijn twijfels over gehad (behoorlijke acceleratie, maar de topsnelheid lag op zo'n 210 (!) op teller, en een bovenmaats verbruik). Laten nakijken door BMW, en technisch is ie in orde. Dan maar op de rollen gezet. Resultaat: 165 pk :shock:


Heb hem ter voorbereiding op nieuwe tuning door de dealer terug op 163 pk laten zetten...
Man, man, man, wat de vorige tuner ermee gelapt heeft, weet ik niet, maar schandalig om daarvan een papierke mee te geven met 202 pk op.
De originele 163 pk rijdt vlotter, verbruikt minder, pakt beter aan in lagere toeren...


ik wil nu tussen niemand zijn rapen schijten, maar het zou misschien toch wel tof zijn om wat meer info te geven over de "202pk tjoener"
kwestie van toch andere mensen een beetje te behoeden voor de nodige misstappen...

en als de tuner in kwestie zich het recht toeëigend om een slecht product af te leveren, zie ik ni direct in waarom daar zou moeten over gezwegen worden

Gebruikersavatar
ATHbruno
MINI Driver
Berichten: 51
Lid geworden op: 15 Nov 2008

Re: Kempower?

Berichtdoor ATHbruno » Vr Dec 11, 2009 11:42

piewietje schreef:
Heb hem ter voorbereiding op nieuwe tuning door de dealer terug op 163 pk laten zetten...
Man, man, man, wat de vorige tuner ermee gelapt heeft, weet ik niet, maar schandalig om daarvan een papierke mee te geven met 202 pk op.
De originele 163 pk rijdt vlotter, verbruikt minder, pakt beter aan in lagere toeren...


202pk alleen met chiptuning kan niet , dus voor die 202pk zal de pulley enz ook al wel vervangen zijn , je zou dit beter eens nakijken voordat je bij Kempower heel wat stukken besteld die MISSCHIEN reeds op je wagen staan , kwestie van geen nodeloze kosten te te doen :wink:

Ps laatste wat we gehoord hebben is dat Kempower over te nemen staat , dus best ook eens informeren naar de garantie voorwaarden indien of wanneer Jan ermee stopt en er een nieuwe eigenaar komt

Gebruikersavatar
piewietje
MINI Fan
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 Nov 2005
Locatie: Scherpenheuvel

Berichtdoor piewietje » Vr Apr 30, 2010 20:38

Kempower ging mij uiterlijk eind vorig jaar (2009 dus) bellen voor het maken van een afspraak.

Niets meer van gehoord. Dus dat is voor mij een afgesloten hoofdstuk. Afspraak is afpraak. :^o

Ok als je een afspraak niet kan nakomen, maar dan is het minste wat je kan doen een belletje geven om een nieuwe afspraak te maken... :roll:


Terug naar “Engine & Performance”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten