Gegevens batterij

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Wo Jan 06, 2010 22:44

zie maar dat jullie starkabels niet meer gaan wegen dan dat accutje,.... (anders zo'n reserve in de binnenzak voor geval,... :wink:

ooh ja ge hebt ook van die lichte startkabels wel even opletten als ge bij een diesel broerke wat stroom gaat lenen met een accu van om en bij de 135Amp, oppassen voor spontaan vuurwerk hé mannen :shock: want hoe reageert een 17,5Amp mini lichtgewichtje daar op,...??? (gewoon een vraag,.... want ik volg 't hier met interesse,...

Nu de Apie batterij is ook niet zo groot maar geeft maar 12,5 Amp, We hebben daar ooit op't circuit ook mee aan't experimenteren geweest voor de 24u, en de Lemans start maar daar had de 2cyl redelijk wat power nodig om de dikke 2-cyl rond te porren bij de start,...

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Do Jan 07, 2010 1:06

Goeie vraag ja...!
Maar mag je uberhaubt een platte naft opstarten via de batterij van een mazoutstoveke...?
Ik dacht dat dat uit de boze was .... :roll: :?

De batterijen waar ik nu overspreek van 17,5 Ah worden op ebay specifiek verkocht voor Ducati's en Harley's.... :D
Dus een apriliake'ke zoude ze dan toch ook wel moeten aankunnen he :P

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Do Jan 07, 2010 10:36

De Apie heeft nu 12,5 Amp en dat gaat nog maar,... is niks te veel als ge zo eens een paar keer achter één moet,...

heb al diverse naftekes geholpen met den traktor,... :wink: lol

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Do Jan 07, 2010 10:54

MY Dweiltje schreef:De Apie heeft nu 12,5 Amp en dat gaat nog maar,... is niks te veel als ge zo eens een paar keer achter één moet,...

heb al diverse naftekes geholpen met den traktor,... :wink: lol


voila 17.5 ga zelfs een overbodige luxe zijn voor de MINI
eens kijken naar wa lichtere modellekes :grin:

Da ge me uw batterij ne naft aan de praat krijgt kan ik mij wel inbeelden
maar is da dan ni schadelijk.....?
experts....???

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Do Jan 07, 2010 11:16

Is het niet zo dat de startmotor niet méér stroom gaat vragen dan hij nodig heeft ?

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Do Jan 07, 2010 20:10

is zoiets niet NOG beter ( zie rode pijl ) :grin: :wink:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Ma Jan 18, 2010 20:31

By the way....na iets meer dan twee maanden niet rijden is een originele batterij toch ook zo plat als een vijg.... :cry:
Zelfs het openen van de deuren met de afstandsbediening werkte niet meer...!!!
Gans plat dus :grin:

(herinner mij nog een discussie over het afdekken van het slot met covertjes.... vrij gevaarlijk dus :wink: )

Dacht zelf dat de batterij naar de botte was. Een jaar geleden ongeveer hetzelfde voorgehad. (maar toen opende de deur nog met afstandbediening). Assisatance van BMW meldde toen dat de batterij naar de maan was omdat ze "helemaal" plat was gegaan, dus wisselen maar.... :evil: Nu was ze volgens mij dus nog wel iets platter....
Heb ze dan vijf dagen aan de lader gehangen en ze is terug in orde 8) Weet niet of ze haar 100% volle vermogen nog haalt maar hij start en functioneert terug zoals het hoort.

Dus als een sportbatterij den helft van de capaciteit heeft is die na ongeveer 1 maand leeg... :P Nu moet ik hem dus ook steeds, als hij een langere periode stilstaat, aan een lader hangen.... Blijft dus nog steeds een optie (als het eens uitkomt)

Heb de batterij dan ook even op de weegschaal gelegd en ze weegt 16kg. Toch minder dan eerst gedacht :x Maar progressie blijft mogelijk :twisted:

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Ma Jan 18, 2010 21:12

Druppellader hé Freek!

De Apie hangt daar heel de winter aan als de batterij niet losgekoppeld wordt :wink:
De druppellader heeft een cyclys van laden en ontladen, zo blijft uw batterieke netjes gezond! en steeds startensklaar en nooit overladen!

Nen niet winterdoorrijdende motard heeft zoiets tochwel, nen Optimate of zoiets, op't schap staan,...

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Ma Jan 18, 2010 22:10

MY Dweiltje schreef:Druppellader hé Freek!
Nen niet winterdoorrijdende motard heeft zoiets tochwel, nen Optimate of zoiets, op't schap staan,...


8)
Optimate...!!! that's the one! :D

Gebruikersavatar
cooper
MINI-aholic
Berichten: 716
Lid geworden op: 03 Mar 2006
Locatie: Nijlen (Belgie)

Berichtdoor cooper » Ma Jan 18, 2010 22:16

Dangixxer schreef:
Optimate...!!! that's the one! :D


En is hier al heel de winter z'n werk aan't doen. Vandaag met de moto naar het autosalon geweest :? . Dekentje eraf kontakt op , klik en snorren!

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Ma Jan 18, 2010 22:18

Dangixxer schreef:
MY Dweiltje schreef:Druppellader hé Freek!
Nen niet winterdoorrijdende motard heeft zoiets tochwel, nen Optimate of zoiets, op't schap staan,...


8)
Optimate...!!! that's the one! :D


Die heb ik zelfs ..... zonder moto !! :wink:


Terug naar “Engine & Performance”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten