Stuurbekrachtiging probleem

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
Gebruikersavatar
Zooba
MINI2 - Newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 Aug 2009

Stuurbekrachtiging probleem

Berichtdoor Zooba » Do Feb 18, 2010 20:42

Hey iedereen,

effe jullie mening nodig...

Sinds een week heb ik iets voor met mijn One van 2002, mijn stuurbekrachtiging zoemt uiteraard zoals wel meer forst gen minis. Maar het probleem is dat de druk van mijn stuurbekrachtiging onregelmatig is. Als ik bijvoorbeeld een bocht neem dan zal mijn stuur nogal stroef zijn in de bocht, en als ik eruit kom is mijn stuur heel los, waardoor ik een schokkend effect krijg... ALs ik bijvoorbeeld over een hobbel rij en ik heb m'n stuur goed vast, dan gaat mijn wagen opeens een beetje naar links/rechts (is altijd verschillend) omdat mijn stuur zo 'licht' stuurt op die moment...

Alsook heb ik de indruk dat, als ik in 2de vitesse zit en ik maak 2 & 3 duizend toeren, dan schokt ie een klein beetje. Net alsof ik met een automaatische bak van versnelling verander (en ik heb een manuele bak). Als ik dan boven de drieduizend toeren ga en ik laat alles los, dan hoor ik een gekraak/gerammel van onder het midden van mijn dash vandaan komen. ALs ik dan men koppeling indruk, is het gerammel weg...

Heel vreemd dus, t zou een enorme hulp zijn als jullie jullie advies effe neerpennen!

Ik heb de wagen een aantal maand geleden wel gechipped met superchips bluefin maar heb die teruggezet om te zien of het daaraan ligt, maar zonder resultaat

Heb al gelezen dat mensen die hun software door bmw terug laten resetten (stuurbekrachtiging terug resetten), dat het daarbij opgelost is voor even

Gebruikersavatar
Jan zonder vrees
MINI Fan
Berichten: 185
Lid geworden op: 06 Apr 2008
Locatie: Hasselt

Berichtdoor Jan zonder vrees » Do Feb 18, 2010 21:44

hey

ik heb ooit iets gelijkaardigs gehad met mijn mini
bleek achteraf dat men servopomp defect was
maw ik zou naar de garage gaan dermee

mvg
jan


Terug naar “Engine & Performance”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten