iemand ervaring met hottuning?

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
Gebruikersavatar
b00zyt0mmy
MINI Regular
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 Mei 2011

iemand ervaring met hottuning?

Berichtdoor b00zyt0mmy » Za Jun 04, 2011 15:11

Beste,

Heeft er iemand van jullie ervaring met deze chiptuner?

Chiptuner
Latemdreef 93 B
9630 Zwalm
055 21 25 50

chiptuner.be

hij vraagt slechts maar 248 euro om te chippen.
Als je met twee auto's komt, krijg je zelfs nog eens korting.
Daar waar andere zelfs 500 euro en meer vragen per auto.

beloofde prestaties?
1.6 MK1 90 PK Stage 1: ECU Remap +38 PK +38 Nm Torque.

Groetjes,

Thomas

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Za Jun 04, 2011 16:23

zucht..... :roll:
Je krijgt waarvoor je betaalt!
succes

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Za Jun 04, 2011 19:46

Om zomaar te zeggen dat het slecht is zou ik niet durven, maar echt vertrouwen boezemt het niet in.

We weten trouwens ook niet altijd vanwaar andere ( bekende ) tuners hun software halen.
Over Zip waren destijds ook zoveel geruchten, het was ook zogezegd lucht ....
Uiteindelijk denk ik dat Dat "Koning Beek" eerder van de troon wordt gestoten dat Zip ....

Heb zo ooit een afspraak gehad met APEC belgium, een beginende tuner.
Ergens op een parking, compleet niet professioneel.
Nu 3 jaar later zijn die toch wel een bekende tuner wat vw - audi - mercedes .... aangaat.

Uiteindelijk zullen we nooit het complete verhaal van elke tuner kennen.

conclusie :
Doe waar je jezelf het beste bij voelt ....

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Za Jun 04, 2011 20:44

Zo dwaas is die APEC nog niet.... :wink:

Beste autoliefhebber,

We willen u toch nog eens de aandacht vestigen op het risico die het chiptunen van uw wagen inhoud.

Chiptuning houdt in dat de software die uw motor aanstuurt wordt gewijzigd. Wanneer dit niet correct gebeurt kan dit zeer ernstige gevolgen hebben voor uw motor. We worden sinds het laatste jaar overspoeld met bestuurders die hun wagen toevertrouwden aan tuners die aan zéér lage prijzen werken of zelfs tuners die beweren 8000 auto’s per jaar te tunen. (Wij zeggen dat kwantiteit is absoluut niet gelijk aan kwaliteit, ieder nuchter denkende mens weet dit!).

Deze bedrijven zijn héél goed! Maar dan enkel in hun marketing aanpak! Een zeer professionele website die mooi en betrouwbaar overkomt waardoor u al snel geneigd bent hen het volste vertrouwen te geven. Eens een afspraak gemaakt en u langsgaat voor uw tuning dient u uw sleutels af te geven en wordt u in een wachtzaal gedropt, u ziet NIET wat met uw wagen wordt gedaan. Dat is omdat in de meeste gevallen het tunen van uw wagen bij dergelijke tuners niet meer dan 15 minuten in beslag neemt. Namelijk enkel de tijd om een standaard getunede softwarefile in te laden. Enkel de nieuwe wagens nemen iets meer tijd in beslag omdat het motorregelapparaat dient uitgebouwd te worden voor tuning.

Waarom zou zo’n standaard tuningfile dan niet goed zijn voor mijn wagen? Zeker omdat ze garanties bieden. Wij weerleggen even:


•3 jaar garantie op de software (Dit houdt enkel in dat indien uw wagen bij de dealer wordt upgedated u bij deze tuner de tuning gedurende 3 jaar teruggeplaatst krijgt, vergeet niet, u bent dan uw update van de dealer die noodzakelijk is voor de betrouwbaarheid van uw wagen dan weer kwijt.)
•1 week niet tevreden geld terug garantie. U wordt bij aflevering van uw wagen gevraagd om het de eerste 1000km rustig aan te doen om uw wagen te laten wennen aan de tuning. Enkel professionelen doen meer dan 1000km per week, u als particulier gehoorzaamt en rijdt uw wagen rustig in. Wanneer u na enkele weken merkt dat uw wagen inhoudt of schokt gaat u terug naar de tuner maar die wast zijn handen in onschuld en zegt dan doodleuk dat de garantie van 1 week niet tevreden geld terug is verlopen.
•Overname fabrieksgarantie, mooi… Maar de tuner is niet in staat zelf aan uw recente wagen te werken. Zowel Audi, BMW, Ford, … hebben zelf specifieke tools die enkel bij de officiële dealer beschikbaar zijn. De tuner kan er dus niet aan werken. Een procedure voor schadeclaim te gaan indienen en uw geld van de herstelling terug te zien is zeer complex. Bovendien hebben we al klanten op onze vermogenbank gehad met een zeer recente wagen waarbij de vermogenwinst zeer gering is.

Uiteindelijk, na veel teleurstellende discussies met de tuner die hun handen wassen in onschuld kloppen de bestuurders aan bij ons. Na onderzoek vallen onze ogen spijtig genoeg veelal uit onze oogkassen. Een zeer basic tuning die echt niet goed is voor de wagen. Vele begrenzers niet zijn aangepast, waar mappen werden aangepast die helemaal niet MOGEN aangepast worden! De gevolgen voor de wagen zijn vernietigend!!! Roetfilters worden zo warm dat ze vuurballen gaan uitspuwen (gezien op BMW 530d), roetfilters lopen volledig vast waardoor de wagen in noodloop gaat en helemaal geen vermogen meer heeft (gezien op Audi A6 2.0TDI, Seat Leon FR, Audi A4 2.0TDI), benzinewagens die zo rijk staan dat ze tijdens het accelleren inhouden in plaats van optrekken (Gezien om VW Golf 6 GTI), automaten die gaan schokken op de meest onverwachte momenten.

Denk twee maal na alvorens u 200 euro wil uitsparen. Uw wagen is het niet waard zich te laten mishandelen. U werkt hard genoeg om hem te kunnen betalen, dus waarom zou u het op het spel zetten om hem op korte termijn defect te laten lopen door een goedkope chiptuning.

Raadpleeg de pagina ‘APEC Kwaliteiten’ om onze uitgebreide kennis in software ontwikkeling en onze garanties te ontdekken. Wij maken het verschil!!!

APEC Kwaliteiten

1.In de eerste plaats hoeft u bij ons uw wagen niet uit het oog te verliezen. U geeft ons vanzelfsprekend de sleutels van uw wagen maar u kan ofwel vanuit onze gezellige wachtkamer uw wagen in het oog houden of u kan gewoon in het atelier alle werken van dichtbij bijwonen (bij meten van het vermogen dienen wel veiligheidsvoorschriften nageleefd worden voor uw veiligheid).
2.Elke tuning wordt op maat gedaan van uw wagen. Dit houdt in dat we eerst de originele software uitlezen en op basis daarvan een tuning zullen schrijven. U heeft daarbij als klant zelf de inbreng wat uw wensen zijn. Enkel hoger koppel, u houdt van een lineair rijgedrag van de motor, u wenst dat de wagen beter op het gas gaat antwoorden, ...
3.APEC ontwikkelt iedere tuning zelf! We spenderen dagen aan het vinden van de optimale parameters voor bepaalde motoren. Wij maken hierin het verschil met alle goedkopere concurentie! Wij tunen op temperatuursbegrenzing, op hoogtebegrenzing, u wenst een snelheidsbegrenzer in uw wagen van uw kinderen, of u wenst die net weg in uw sportwagen, wij doen het allemaal!
4.Bij APEC weet u op de komma hoeveel vermogen en koppel uw wagen heeft voor de tuning en na de tuning. U hoeft niet te vertrouwen op ons woorden, meten is weten en dat is STANDAARD bij iedere tuning inbegrepen!
5.De 5 APEC Garanties:
•Tevredenheidsgarantie! U test uw wagen per direct! Niet tevreden wij passen aan! Indien het resultaat niet voldoet aan uw verwachtingen plaatsen we uw wagen weer origineel en u hoeft niks te betalen.
•3 jaar op software updates, indien uw wagen wordt geupdated bij de dealer kan u bij ons terecht voor het gratis updaten van uw tuning. Dat is niet het terugplaatsen van de oude tuning maar wel op basis van de nieuwe software die door de dealer op in uw wagen werd gezet.
•Bij APEC komt u terecht bij een vakkundig bedrijf, wij tunen uw wagen op de veiligst mogelijke manier. Mocht u tijdens uw garantieperiode toch een voorval hebben waar de tuning de oorzaak van is dan helpen we u graag verder.
•Bent u toch liever zeker dan biedt APEC een optionele 2 jarige garantie op motor, turbo & aandrijving.

Gebruikersavatar
b00zyt0mmy
MINI Regular
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 Mei 2011

Berichtdoor b00zyt0mmy » Za Jun 04, 2011 23:44

Beide alvast bedankt voor jullie snelle reactie!

IK ben namelijk nog een student en was aan het zien waar ik het goedkoopste gesteld was.
Misschien kan ik net toch iets meer uitgeven voor een betere/gekendere chiptuner.
APEC valt bij jullie dus wel in de smaak als goede chiptuner. Of begrijp ik het verkeerd?

mvg,

Thomas

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Zo Jun 05, 2011 9:36

Ik denk niet dat er op dit moment iemand rondrijdt met Apec hoor.
Was een naam die Stafke effe aanhaalde en waar ik dan toevallig naar gaan kijken was. :wink:
Iedereen heeft andere ideeën over wat je nu het best doet met je software.
Standaard houden, een voorverpakt filetje, software op maat,...
Het varieert van Heinz, Zip, Beek, Shifttech, Kemppower, tot Bluefin, MTH en anderen
Niemand heeft de waarheid in pacht en overal draaien er wel in de soep of komen er verhalen boven die niet echt de kwaliteit van de tuner benadrukken... :(
Ondertussen zou er over elke naam wel een goed en slecht verhaal kunnen geschreven worden, dus een eenvoudig advies is er niet
Gewoon uzelf proberen goed te informeren en dan zelf beslissen.
Alleen zou ik persoonlijk de prijs niet laten beslissen, naar welke tuner ik zou gaan! Dan denk ik beter dat je doorspaart of het niet doet

Gebruikersavatar
posteldude
MINI2 - Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 Aug 2010

Berichtdoor posteldude » Di Jun 14, 2011 16:41

De mijne is getuned bij heinz. Met een remus uitaal en nieuwe luchtfilter. Ik heb dit laten doen bij heinz (behalve die uitlaat). Zeer goed en vriendelijk, ik rij er nu al bijna 1 jaar mee. En geen problemen. En zeer grote verandering zonder de luchtfilter en uitlaat en op benzine 95 heb ik 130pk en 170nm. Een echte aanrader.


Terug naar “Engine & Performance”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten