Pagina 1 van 1

Uitlaat met E-keuring

Geplaatst: Wo Jul 04, 2012 8:02
door wazowski
Omdat de MINI nu jaarlijks naar de keuring moet ben ik op zoek naar een andere uitlaat.

Ik ben op zoek naar een uitlaat die het Milltek geluid zo goed mogelijk benadert, maar die itt Milltek wel met attest geleverd kan worden.

Omdat soundclips op Youtube nu eenmaal niet vaak de sound op een correcte manier weten over te brengen doe ik graag een beroep op iedereen die al verschillende uitlaten irl heeft gehoord 8)

Wat raden jullie aan?

Geplaatst: Wo Jul 04, 2012 10:25
door schumi
Bastuck is met Goca attest.

Greetz

Geplaatst: Wo Jul 04, 2012 11:26
door Morty
Ik weet dat Miltek nu ook verkocht wordt in België en Nederland.
Hebben die nog steeds geen keuringsattesten?

Ik zou dan eerder idd ook voor bastuck gaan.

Geplaatst: Wo Jul 04, 2012 11:38
door Stafke
3 weken terug is de JCW MET Miltek gekeurd geweest.

Gewoon het plaatje vooraan en achteraan op de uitlaat ( onderaan de auto ) weg slijpen
en klaar is kees.

Geplaatst: Wo Jul 04, 2012 12:12
door cooperke s
Bastuck is een heel ander geluid!

De jcw zal het dichtst bij het geluid van de milltek liggen Bart.

Geplaatst: Wo Jul 04, 2012 12:36
door Stafke
Heb vroeger de jcw uitlaat nog geplaatst om naar de keurig te gaan, toch een groot verschil hoor.
Maar idd bastuck is nog iets anders.

De JCW uitlaat voor R53 zorgt trouwens voor een totaal ander rijgedrag.
Precies of de reactie tijd van het gaspedaal met een sec of 2 vertraagd wordt :?

Der zit ook een flinke vernauwing achteraan net voor de 2 potten.
Weet niet of dat er iets mee kan te maken hebben.
Met de Miltek rijd hij een stuk agressiever.

Qua prestaties en zo al dat wel ongeveer hetzelfde zijn, maar voelt veel slomer aan.

Maar denk dat Bart dat wel zal weten want dacht dat de JCW ook al eens onder de zijne heet gezeten, nietwaar Bart ?

Geplaatst: Wo Jul 04, 2012 12:47
door cooperke s
Vermoedelijk is de diameter van de uitlaatlijnen anders,hierdoor krijg je meer of minder tegendruk..Maar kan ook een mix van omstandigheden zijn..De precieze omstandigheden zijn hierbij heel belangrijk..

Geplaatst: Wo Jul 04, 2012 13:34
door Dangixxer
Bastuck met 1 pot lijkt mij geen combo die je zoekt....
Bastuck met 2 potten (zie Xef) is iets te braaf naar mijn bescheiden mening.

Wat blijft er dan nog over (met attest).........................
Ik denk echt niet dat je de sound van een inox uitlaatlijn gaat kunnen benaderen met iets anders dan een inox uitlaatlijn :roll:

Eisenmann misschien.
Daar kan je zelfs de decibels zelf kiezen tussen 3 niveau's.
Wel pokkeduur

Geplaatst: Wo Jul 04, 2012 15:33
door wazowski
Milltek heeft idd nog steeds geen attesten voor de R53 uitlaat :?
JCW geeft idd een heel ander gevoel qua respons.

De sound van Bastuck vind ik niet zo mooi :oops:

Veel keus met attest is er inderdaad niet...

Geplaatst: Wo Jul 04, 2012 17:35
door OlivierQ
op onze r 52 doet die jcw uitlaat het anders wel uitstekend.De sound zit goed en heb zeker niet de indruk dat de gasrespons veranderd is....

Geplaatst: Wo Jul 04, 2012 18:56
door Morty
Supersprint heeft EEC keuring he. Ik weet niet of dat genoeg is?

Die voor R53 bestaat in 2 opties, normaal (EEC gekeurd) en Racing (niet ECC)
Kost natuurlijk wel wat.

Geplaatst: Do Jul 05, 2012 16:14
door Stafke
wazowski schreef:Milltek heeft idd nog steeds geen attesten voor de R53 uitlaat :?
JCW geeft idd een heel ander gevoel qua respons.

De sound van Bastuck vind ik niet zo mooi :oops:

Veel keus met attest is er inderdaad niet...


Wat denk je van de miltek embleempjes weg te slijpen zoals ik gedaan heb en zo naar de keuring te gaan ?

Of is dat geen optie voor je ?

Geplaatst: Vr Jul 06, 2012 16:47
door wazowski
Probleem is opgelost.

Ga ik naar de keuring met m'n colablikjes, krijg ik een keuringsbewijs en toeslag voor niet-originele uitlaat :roll: :?

Kan dus volgend jaar met de Milltek naar de keuring met dat papier van de keuring :grin:
(of toch proberen)

Geplaatst: Ma Jul 16, 2012 16:07
door Alter-Ego
Ik heb dit laten maken bij Skytune Engineering.
http://www.youtube.com/watch?v=SFYGDrtWYI0

http://www.skytune.com/
Prijs op maat gemaakt was 580€.
Twee potten die nu niet meer zichtbaar zijn zoals dat wel het geval was bij de standaard potten.
Twee eindstukken van 76.
Officieel Goca attest voor de keuring.

Op het eerste zicht klinkt het allemaal vrij beschaafd en lijkt er niet veel veranderd te zijn.
Hoe hoger in de toeren, hoe luider. En boven de 4500T/M gaat het serieus 'loos' :grin:
Hij staat er onder van vrijdag de dertiende :grin: