intercooler veranderen ?

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
Gebruikersavatar
Cooperke
MINI Master
Berichten: 1283
Lid geworden op: 27 Jul 2004
Locatie: Brussel
Contact:

intercooler veranderen ?

Berichtdoor Cooperke » Do Nov 18, 2004 8:51

nu heb ik zitten denken als ik een betere intercooler steek ? zou dit iets uitdoen of beter afblijven ?

grtz philippe

Gebruikersavatar
wvs
MINI-aholic
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 Jul 2004
Locatie: Sint-Niklaas

Berichtdoor wvs » Do Nov 18, 2004 9:21

Betere intercooler op je turbo ? Rijd jij niet met een S ?
Een andere hypercharger zal wel effect hebben maar de vraag is of het sop (=de vele ?'s) de kolen (=het beetje meer PK's en NM's) waard is.
Een effici?ntere hypercharger zal met minder vermogensopname meer lucht samenpersen. Meer lucht en meer brandstof = meer PK's :) (?n meer verbruik :( )
In de JCW voor de S kit zit een andere hypercharger. De '05 JCW kit haalt een 210PK en een 245NM. Het zal dus wel degelijk helpen.
Aftermarket kits halen misschien wel evenveel (of meer) PK's voor minder geld, maar dan gaat de betrouwbaarheid er misschien vandoor.

Bruno en Quick kennen hier veel meer van.

Persoonlijk (maar da's ik h?) zou ik eerder gaan voor een ophanging van JCW (werkt samen met het DSC) voor betere baanligging en leuker bochtjes pikken, samen met een LSD voor een betere tractie. (en de JCW stoelen omdat die zo prachtig zijn, niet Domingo ? ;) )

Success, W

Gebruikersavatar
Cooperke
MINI Master
Berichten: 1283
Lid geworden op: 27 Jul 2004
Locatie: Brussel
Contact:

Berichtdoor Cooperke » Do Nov 18, 2004 12:25

ik heb die stoelen al :D

Gebruikersavatar
bruno
MINI2 - Newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 Sep 2004

Berichtdoor bruno » Do Nov 25, 2004 13:06

wvs schreef:Betere intercooler op je turbo ? Rijd jij niet met een S ?
Een andere hypercharger zal wel effect hebben maar de vraag is of het sop (=de vele ?'s) de kolen (=het beetje meer PK's en NM's) waard is.
Een effici?ntere hypercharger zal met minder vermogensopname meer lucht samenpersen. Meer lucht en meer brandstof = meer PK's :) (?n meer verbruik :( )


De vraag is wat het doel is , hoeveel pk wil je bereiken , enz.


Terug naar “Engine & Performance”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast