manuele airco => automatische airco ?

Meld hier je problemen en fouten - misschien krijg je wel een oplossing
Tom
MINI Driver

manuele airco => automatische airco ?

Berichtdoor Tom » Do Aug 31, 2006 16:18

Wat ik me afvroeg, kan je van een manuele airco een automatische maken door het bedieningspaneel te veranderen ? Of zit er meer achter dit paneel ? Dus maw is het mogelijk manueel paneel eraf te halen en automatisch paneel erop te klikken ? (gewoon zelfde fiches achteraan of niet ?)

shorty
MINI Driver

Re: manuele airco => automatische airco ?

Berichtdoor shorty » Do Aug 31, 2006 17:02

Tom schreef:Wat ik me afvroeg, kan je van een manuele airco een automatische maken door het bedieningspaneel te veranderen ? Of zit er meer achter dit paneel ? Dus maw is het mogelijk manueel paneel eraf te halen en automatisch paneel erop te klikken ? (gewoon zelfde fiches achteraan of niet ?)

Zeker niet. Een automatische airco maakt gebruik van een thermostaat. Deze zorgt ervoor dat de temperatuur die je instelt ook daadwerkelijk beriekt wordt. Hij regelt dus alles automatisch. Bij een manuele airco heb je deze thermostaat niet en vandaar dat je dus ook niet de gewenste temperatuur kan ingeven, maar alleen koud of warm of daar iets tussenin.

Een ombouw is wel mogelijk maar dat gaat toch veel geld kosten...........

coupe-bel
MINI Driver

Berichtdoor coupe-bel » Do Aug 31, 2006 18:14

Ik heb hier ook al achter gezien. Het ombouwen kost iets van een ?1000 :shock: dus das het zeker niet waard vind ik persoonlijk.

Davide
MINI Fan

Berichtdoor Davide » Do Aug 31, 2006 18:24

Ja, maar vooral het werk is enorm, je moet al die stangetjes voor de ventilatie kleppen losmaken en aan de andere module vast zetten. Er zit een heel mechanisme achter die unit :?

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Do Aug 31, 2006 19:09

Davide schreef:Ja, maar vooral het werk is enorm, je moet al die stangetjes voor de ventilatie kleppen losmaken en aan de andere module vast zetten. Er zit een heel mechanisme achter die unit :?

Dat klopt, en dan nog gezwegen over de zonnesensor bovenop je dashboard. Dat ding zorgt er voor dat je airco het invallend zonlicht compenseert :wink:

Tom
MINI Driver

Berichtdoor Tom » Do Aug 31, 2006 19:50

oki had al zo'n vermoeden ik weet genoeg ;)

Greetz

Terug naar “Problemen en fouten”