One D - Rammelkar

Meld hier je problemen en fouten - misschien krijg je wel een oplossing
wvs
MINI-aholic

Berichtdoor wvs » Vr Jul 09, 2004 9:34

wazowski schreef:Hoi,

welkom op 't forum.
Welke ophanging en welke velgen heb je onder je One D steken?

Standaard ophanging, velgen : de 7-spoke 15" (standaard banden: Michelin 175/15/65)

Ophanging is prima voor mij (dikke kart pret)(wel zeer blij dat er sportstoelen in staan), banden missen wat grip in langere bochten (zijdelingse wheel slide) maar ik vermoed dat dit te wijten is aan het type band (Michelin Energy).

btw: dezelfde ophanging met 17" velgen en laagprofiel banden is slecht voor mijn vals gebit.

Wij hebben een D gekocht omwille van het lage verbruik, lage taksen, hoge inruilwaarde. Een mini stond al vast omwille van het rijplezier.

W

wvs
MINI-aholic

Berichtdoor wvs » Vr Jul 09, 2004 9:38

Ronald schreef:
Thx !

Morgen om 8u00 afspraak bij de Dealer (Romein in Aalst).
Hoop dat 't opgelost raakt, auto is veel te leuk om te rammelen (en je te ergeren).

't Is zo dat er wel wat klachten zijn geweest ivm gerammel, maar ondertussen zijn er bij de dealers al verschillende nota's verschenen zodat ze wel weten vanwaar ze komen en wat ze eraan moeten doen. :wink:

Dealers... iemand nog bij Romein in Aalst ?

Vroeger zaten wij bij Leterme in Aalst.

W

gutsman
MINI2 - Newbie

Berichtdoor gutsman » Za Jul 10, 2004 16:08

wvs schreef:
Ronald schreef:
Thx !

Morgen om 8u00 afspraak bij de Dealer (Romein in Aalst).
Hoop dat 't opgelost raakt, auto is veel te leuk om te rammelen (en je te ergeren).

't Is zo dat er wel wat klachten zijn geweest ivm gerammel, maar ondertussen zijn er bij de dealers al verschillende nota's verschenen zodat ze wel weten vanwaar ze komen en wat ze eraan moeten doen. :wink:

Dealers... iemand nog bij Romein in Aalst ?

Vroeger zaten wij bij Leterme in Aalst.

W

gutsman
MINI2 - Newbie

Berichtdoor gutsman » Za Jul 10, 2004 16:18

Ik heb mijn mini 2 jaar terug bij Romein gekocht en is er al enkele malen voor ramelen binnen geweest maar het komt steeds terug.
Over de garage ben ik niet echt tevreden ,ze geven je bijna nooit iets van uitleg van wat er aan je mini is .
ik heb er echt het gevoel dat ze er mini maar gewoon bij nemen maar niet echt mee bezig zijn.

Brainscan
MINI2 - ARTIST

Berichtdoor Brainscan » Za Jul 10, 2004 16:35

gewoon naar andere garage gaan of ne goeie mail naar mini belgie sturen.. indien nodig stuur je me maar een pm en geef ik je het mail adress.. :cheesy:

greetz...

wvs
MINI-aholic

Berichtdoor wvs » Zo Jul 11, 2004 10:24

gutsman schreef:Ik heb mijn mini 2 jaar terug bij Romein gekocht en is er al enkele malen voor ramelen binnen geweest maar het komt steeds terug.
Over de garage ben ik niet echt tevreden ,ze geven je bijna nooit iets van uitleg van wat er aan je mini is .
ik heb er echt het gevoel dat ze er mini maar gewoon bij nemen maar niet echt mee bezig zijn.

Hoi
Vraag bij Romein eens naar Bart (is sinds gisteren wel met verlof voor 3 weken).
Onze rammels zijn er nu uit (hopelijk definitief). We hebben het wel zelf gevonden wat 't was. Zij hebben 't opgelost (Ronny van de werkplaats). Gratis vervangwagen gekregen. Ze waren wel vriendelijk.
Welk soort rammel is het bij jou ? Wij rijden met een One D

W

wvs
MINI-aholic

Berichtdoor wvs » Ma Jul 12, 2004 11:28

Round up :
Er zaten twee 'rammels' in onze Mini One D.
1 : hitteschild binnenin katalysator (kat vervangen)
2 : luchtfilterbox kwam tegen intake voor oliekoeler bij bepaalde toerentallen (box 2mm hoger gezet)

Beide rammels zijn eruit gehaald. De tweede rammel hebben wij zelf de oorzaak gevonden, dealer heeft dan de interventie gedaan.

(hopelijk) end of story !

Thx aan allen voor de tips !

W

wvs
MINI-aholic

Berichtdoor wvs » Do Jul 22, 2004 10:12

wvs schreef:Round up :
Er zaten twee 'rammels' in onze Mini One D.
1 : hitteschild binnenin katalysator (kat vervangen)
2 : luchtfilterbox kwam tegen intake voor oliekoeler bij bepaalde toerentallen (box 2mm hoger gezet)

Beide rammels zijn eruit gehaald. De tweede rammel hebben wij zelf de oorzaak gevonden, dealer heeft dan de interventie gedaan.

(hopelijk) end of story !

Thx aan allen voor de tips !

W

Lap, de eerste rammel (metalig) is terug. Als we aan 't rood licht staan, draait iedereen zich om met een blik van "valt ie nu uit elkaar of straks". Tof hoor. Terug naar de garage... 5 keer in enkele weken. Pffff, ik dacht dat Mini een deglijke auto was.
Blijkbaar niet de kat. Iemand een idee, iemand 't ook meegemaakt ?
W (m?t rammel One D)

Morty
Founder

Berichtdoor Morty » Do Jul 22, 2004 10:59

shit man, jij hebt blijkbaar echt geen geluk :frown: :cry:

Ik zou het echt niet weten. Nooit meegemaakt ...
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

Blade
MINI Master

Berichtdoor Blade » Do Jul 22, 2004 13:52

Mijn kat rammelt niet, als ik stilsta hoor ik niets ramelen,
maar als ik over een verkeersdrempel rijd, das dan zelfs tegen 15 of zo,
dan hoor ik achteraan zo een klop vind ik,
ook het dashboard is niet geluidsloos dan,
misschien ben ik gewoon te veeleisend . . . :|

wvs
MINI-aholic

Berichtdoor wvs » Do Jul 22, 2004 19:16

pfff, vandaag naar garage gebeld. Maandag 2 augustus terug. Ben benieuwd. Die mannen doen er natuurlijk ook niet voor maar wij zitten met de rammel (en het bekijks aan 't rood licht) :(
Anyway, als er tips zijn... dik welkom.

groetjes, W

wvs
MINI-aholic

Berichtdoor wvs » Wo Jul 28, 2004 11:11

gutsman schreef:Ik heb mijn mini 2 jaar terug bij Romein gekocht en is er al enkele malen voor ramelen binnen geweest maar het komt steeds terug.

Welk soort rammel is het ?
W

wvs
MINI-aholic

Berichtdoor wvs » Do Jul 29, 2004 19:49

Update :
Vandaag telefoon gehad van het Call-center van BMW. Doen blijkbaar goede opvolging, waren er daar ook verveeld mee. Heb voorgesteld om te wachten tot na 2 augustus, zien of ze het vinden. Indien niet, zouden ze het doorgeven aan BMW Bornem om een oplossing te zoeken.

Wouter

cooperke911

Berichtdoor cooperke911 » Zo Aug 01, 2004 1:40

serge schreef:de mijnen rammelt ook ter hoogte van het dashboard, in de buurt van radio ergens

De mijne is 3de keer binnen geweest hiervoor .... uiteindelijk deze week in orde gekomen.
Het lawaai komt vanonder de lucht blazer bovenaan het dashboard.
Het dashboard is er 3 keer uit geweest.

Good luck

Red-cooper
MINI2 - Newbie

gerammel

Berichtdoor Red-cooper » Do Aug 12, 2004 23:36

Ik had idd ook een gerammel aan de luchthapper op het dashboard.
3 maal binnen geweest hiervoor, nu is alles perfect in orde .. heb hem al een jaar.

Het enigste wat nu nog rammelt zijn mijn sleutels in het beekerhoudertje :-)

Red-cooper
MINI2 - Newbie

911

Berichtdoor Red-cooper » Do Aug 12, 2004 23:40

zeg cooperke911 .. je nummerplaat eindigt toevallig toch ook niet op 911 ?
de mijne anders wel.

T'is precies of alle minis eerst 3 keer binnen moeten en dan pas al het gerammel eruit is :-)

wvs
MINI-aholic

Berichtdoor wvs » Ma Aug 23, 2004 17:07

onze eindigt op 911 (da's in afwachting van onze volgende oto :) ) maar we rijden met een D die serieus rammel(-de)

Na beide catalysatoren te vervangen (wist niet dat een D er twee had), de auto binnestebuiten te keren, de luchtfilterbox te verplaatsen, de hitteschilden te wijzigen, een paar keer groen te zijn geworden en hem/haar (?) bijna in 't water te dumpen... lijken de rammels weg.

Niet leuk voor een gloednieuwe auto (maar hij is zo leuk om mee te rijden).

Wie nog ?

W

wvs
MINI-aholic

Berichtdoor wvs » Ma Sep 06, 2004 11:57

wvs schreef:onze eindigt op 911 (da's in afwachting van onze volgende oto :) ) maar we rijden met een D die serieus rammel(-de)

Na beide catalysatoren te vervangen (wist niet dat een D er twee had), de auto binnestebuiten te keren, de luchtfilterbox te verplaatsen, de hitteschilden te wijzigen, een paar keer groen te zijn geworden en hem/haar (?) bijna in 't water te dumpen... lijken de rammels weg.

Niet leuk voor een gloednieuwe auto (maar hij is zo leuk om mee te rijden).

Wie nog ?

W

Update :

Bij gewoon rijden (radio af en geen kasseien) begint de linker A-stijl ineens mee te "vibreren". Een hoogst irritant geluid dat stopt als je er met je vuist op klopt. Kan toch niet de bedoeling zijn... :cry:

Terug naar “Problemen en fouten”