Vrijdagmiddag op de E17 richting Kortrijk een vezelplaat tegen mijn Mini gehad

Ik rij op het derde vak, voor mij een monovolume met Nederlandse nummerplaat. Tweede rijvak een paar auto's, eerste rijvak een sliert kamions. Plots gaat de monovolume vol in de remmen (ik dus ook) en komt er een plank, ongeveer even breed als de mini zelf over en langs die monovolume gevlogen. Had maar zeeeer weinig tijd. En zeer weinig manoevreerruimte (links vangreel, rechts auto). Plank linksvoor op bumper gepakt. Is vlot in twee gebroken dus was waarschijnlijk maar een vezelplaat. 1 stuk langs mijn linkerflank geschuurd en ander stuk over het dak. Resultaat: paar blutsjes en scharten in 't dak. Voor de rest zie ik niets mis, maar Mini staat ook zeer vuil dus kan nog wel wat lakschade ontdekken bij de volgende wasbeurt
Geen nummerplaat kunnen noteren (door mijn beperkte zicht met die monovolume voor mij ook geen flauw idee van waar de vezelplaat precies kwam) en slechts een Mini-omnium. Nederlandse monovolumerijder bleef strak voor zich uitkijken toen ik hem teken probeerde te doen om te stoppen (hij heeft ongetwijfeld wel gezien waar de plaat vandaan kwam, want ze mooi kunnen ontwijken)
Schade lijkt mee te vallen maar is ongetwijfeld vrij duur om te laten herstellen. Wordt dus kiezen tussen een grote kost of rondrijden met een, zij het licht, gehavende Mini