Velgen licht beschadigd.
Velgen licht beschadigd.
Hoe kan ik deze lichte beschadiging aan de velgen het beste aanpakken ?

- minibandit
- MINI Nutter
Re: Velgen licht beschadigd.
eriks schreef:Hoe kan ik deze lichte beschadiging aan de velgen het beste aanpakken ?
geborduurd erik...

lijkt me door de "lak" te zitten...

denk dat je die best ff binnendoet om te hercoaten...(lakken)

je kan dat bijschuren met een papiertje en lichtjes bijlakken...
maar resultaat gaat nooit perfect zijn...

- minibandit
- MINI Nutter
Iemand soms zelf herstelling gedaan ? Zoals je hier kunt bekijken :
http://www.guidetodetailing.com/articles.php?articleId=30
http://www.guidetodetailing.com/articles.php?articleId=30
@eriks : Jamaar zo kan ik het ook hoor ! Een fotoke met het uiteindelijke resultaat ZONDER tape is er niet bij en ik weet maar al te goed waarom... Heb je die lakbramen gezien aan de rand ? Niet zo netjes als je het mij vraagt. Het wiel moet van de wagen, de band eraf en dan netjes het hele wiel herspuiten. Dit is volgens mij de enige oplossing om het proper te doen.
Grtz
Pepi
Grtz
Pepi
Naar wat ik heb horen zeggen van de kerel die mijn wiel heeft vermaakt, herspuiten ze enkel het deel dat beschadigd was, niet het hele wiel.
Ik ben ook niet echt te vinden voor die doe-het-zelf-kits, maar ik denk niet dat profs het anders doen ... Je kunt eens proberen, en is het niet het resultaat dat je wil, kan je dan nog langsgaan bij een professional.
Ik ben ook niet echt te vinden voor die doe-het-zelf-kits, maar ik denk niet dat profs het anders doen ... Je kunt eens proberen, en is het niet het resultaat dat je wil, kan je dan nog langsgaan bij een professional.
@yellow dino : Ik denk zelfs dat je goed moet opletten welk proc?d? ze volgen en welke producten ze gebruiken (vooral de vernis die ze gebruiken...) want anders krijg je na verloop van tijd een kleurverschil met de andere velgen. Het is vooral de vernis die wel eens durft verkleuren/vergelen... Misschien moet eriks ook maar eens knotsen met zijn andere velgen
dan kan hij ze in een keer allemaal laten herspuiten...
Pepi

Pepi
- minibandit
- MINI Nutter

meetste velgen hebben tegenwoordig net als autolak een kleurcode...

het grote probleem is dat ze de ondergrond dus de grondlaag niet meegeven... !!!
zilver schijnt "ALTIJD" door...dus de grondlaag bepaald mee de tint...

om nu zo'n velg bij te werken is het rap verteld aan de klant, om ze alle vier te laten doen...(ook 3x meer winst h?)

is de veiligste oplossing voor die mannen...maar weinig professioneel...

Mijn schoonbroer heeft een hele tijd geleden zijn velgen zelf herspoten. Heel properkes gedaan, wielen eraf, banden ook, en dan heel mooi opgekuist enz. Nadien een heel mooi resultaat, echt waar ! Maar na verloop van tijd begonnen ze te verkleuren/vergelen. Hij heeft ze inmiddels terug Laten herspuiten en nu is het probleem van de baan. Stel nu dat je zelf datzelfde werk (van mijn schoonbroer) aan ??n velg doet heb je ballen...
Pepi
Pepi
Ik heb de kleurcode thuis liggen, ik had 2 'S spoke velgen met wat borduurschade ik had ze zo gekocht en heb ze binnen gedaan in een spuiterij Beyls in Wevelgem maar zij konden niet in hetzelfde kleur spuiten het ging gewoon "zilver" zijn.. Dan heb ik naar BMW geweest en de verf daar laten maken en deze dan naar de spuiterij gedregen en nu is er niks van kleurverschil, precies 2 nieuwe originele velgen. Voor 100 euro was ik er van af 

Terug naar “Problemen en fouten”