Pets...sterretje in de voorruit.
Pets...sterretje in de voorruit.
Het moest ervan komen. Op weg naar het werk deze middag, plots :"PETS", een heel klein meteoortje ingeslagen op mijn voorruit... Een klein putteke en een sterretje, ter grootte van een kleine mug.... Da was wel een ferm slagske....
Vroeger nooit voorgehad. Nu al 3 steentjes tegen voorruit, eerste 2 zonder erg..
Omnium verzekerd, zal dus geen probleem zijn.
Maar mijn vraag: de voorruit is toch verwarmingbaantjes ingebouwd. Moet ik die heel laten vervangen of herstellen bij carglass ?
Wie heeft ook al sterretjes gehad?? Hihi.....
Vroeger nooit voorgehad. Nu al 3 steentjes tegen voorruit, eerste 2 zonder erg..
Omnium verzekerd, zal dus geen probleem zijn.
Maar mijn vraag: de voorruit is toch verwarmingbaantjes ingebouwd. Moet ik die heel laten vervangen of herstellen bij carglass ?
Wie heeft ook al sterretjes gehad?? Hihi.....
- minibandit
- MINI Nutter
Het is al opgelost.
Ster was klein genoeg om te herstellen... En..... toen het klaar was zei die vent: Kom eens kijken en zeg me waar het was....
Ik stond versteld.....ik zag het niet.
Ze kunnen tegenwoordig nogal iet he....
Ik was wel vlug erbij zei hij, want als er stof inkomt of vocht is het al moeilijker..
Ster was klein genoeg om te herstellen... En..... toen het klaar was zei die vent: Kom eens kijken en zeg me waar het was....
Ik stond versteld.....ik zag het niet.
Ze kunnen tegenwoordig nogal iet he....
Ik was wel vlug erbij zei hij, want als er stof inkomt of vocht is het al moeilijker..
- Mini Cooper Nicholl
- MINI Regular
Heb ook inslag gehad, G&A (BMW Turnhout) was voor maatschappij ook erkend hersteller en daar laten vervangen.
Gelukkig ook omnium verzekerd, zij hebben onmiddellijk een nieuwe ruit geplaatst zonder te kijken om te herstellen.
Herstellen lijkt me goed als je 't zelf moet betalen.. anders zou ik toch proberen een nieuwe te laten plaatsen hoor.
Maar da's mijn mening he
Gelukkig ook omnium verzekerd, zij hebben onmiddellijk een nieuwe ruit geplaatst zonder te kijken om te herstellen.
Herstellen lijkt me goed als je 't zelf moet betalen.. anders zou ik toch proberen een nieuwe te laten plaatsen hoor.
Maar da's mijn mening he

gisteren ook voor de 2de maal een steen in mijn voorruit, gelukkig ben ik goed verzekerd. de laatste keer heb ik mijn ruit laten herstellen bij mijn concessiehouder, maar nu moet ik minstens één week wachten, mijn verzekeringsagent vertelde mij dat ik ook naar carglass kan gaan, maar kvertrouw die mensen zo niet, gewoon om tfeit dat je bij carglass achter 2 uur al terug kan rondbollen, terwijl je bij de concessiehouder je wagen 24uur moet achterlaten. wat zijn jullie ervaringen met carglass??
- MY Dweiltje
- MINI Master
Ik heb al 2x mijn ruit laten vervangen door Carglass. Heb nog nooit problemen gehad met de nieuwe.
Enige dat je moet zeggen, is dat je liefst toch een volledige nieuwe ruit hebt (als je daarvoor verzekerd bent, is het geen probleem). Ze zijn daar niet zo voor, maar als je beetje aandringt, lukt dat wel.
Enige dat je moet zeggen, is dat je liefst toch een volledige nieuwe ruit hebt (als je daarvoor verzekerd bent, is het geen probleem). Ze zijn daar niet zo voor, maar als je beetje aandringt, lukt dat wel.
ik heb onlangs de mijne bij carglass ook laten vervangen en da was 3u werk
bij het ophalen vertelden ze me dat het 24u niet gewassen mag worden en geen ongelijke druk op de ruit (duwen op kanten ) mag uitgeoefend worden omwille van de lijm die nog verder moet uitharden...
misschien houden de mensen van BMW liever die crusiale 24u liever voor zichzelf...
grts
bij het ophalen vertelden ze me dat het 24u niet gewassen mag worden en geen ongelijke druk op de ruit (duwen op kanten ) mag uitgeoefend worden omwille van de lijm die nog verder moet uitharden...
misschien houden de mensen van BMW liever die crusiale 24u liever voor zichzelf...
grts
- Planet Mini
- MINI Regular
Sinds gisteren ben ik ook lid van de "Star-club".
Gelukkig kan de inslag nog hersteld worden (kleiner dan een 2 euro muntstuk en 6 cm van de rand) en ben ik verzekerd tegen glasbreuk.
Regelmatig krijg ik van die "petsen" tegen mijn raam, zonder meer. Bij mijn vorige wagen (VW) was dit aanzienlijk minder. Is dit iets typisch Mini (voorruit die rechter staat) of ligt het aan onze "fantastische" Belgische wegen?
Gelukkig kan de inslag nog hersteld worden (kleiner dan een 2 euro muntstuk en 6 cm van de rand) en ben ik verzekerd tegen glasbreuk.

Regelmatig krijg ik van die "petsen" tegen mijn raam, zonder meer. Bij mijn vorige wagen (VW) was dit aanzienlijk minder. Is dit iets typisch Mini (voorruit die rechter staat) of ligt het aan onze "fantastische" Belgische wegen?

Terug naar “Problemen en fouten”