Radio Mini Cooper D 2008

Meld hier je problemen en fouten - misschien krijg je wel een oplossing
total_illusion
MINI2 - Newbie

Radio Mini Cooper D 2008

Berichtdoor total_illusion » Za Jan 24, 2009 22:37

Het is niet echt een probleem of een fout maar kan iemand mij mss vertellen hoe ik de radio van een mini eruit krijg ? Zou graag een andere radio erin hebben om een baskist enz aantesluiten , of gaat dit bij de originele radio ook ?

Mvg

PEPI
MINI Master

Berichtdoor PEPI » Zo Jan 25, 2009 9:29

Dit gaat bij de originele radio ook maar dan moet je wel een module plaatsen die de overgang verzorgt tussen de speakeruitgang en uw externe versterker die de baskast zal aansturen... (is wel wat werk...)

total_illusion
MINI2 - Newbie

Berichtdoor total_illusion » Zo Jan 25, 2009 12:39

PEPI schreef:Dit gaat bij de originele radio ook maar dan moet je wel een module plaatsen die de overgang verzorgt tussen de speakeruitgang en uw externe versterker die de baskast zal aansturen... (is wel wat werk...)

is het dan niet makkelijker om een andere radio te plaatsen of is het juist het demontere van de radio dat zo lastig is ?

PEPI
MINI Master

Berichtdoor PEPI » Zo Jan 25, 2009 14:44

Denk niet dat je zomaar een nieuwe HU kan plaatsen hoor (hoewel het intern wel een din-formaat is me dunkt)

total_illusion
MINI2 - Newbie

Berichtdoor total_illusion » Zo Jan 25, 2009 14:47

ik zou eigenlijk gewoon nog wat meer bas willen op mijn muziek , de originele boxen van mini spelen goed maar toch mis ik nog wa meer bas ...

PEPI
MINI Master

Berichtdoor PEPI » Zo Jan 25, 2009 14:59

Er bestaan versterkers die een speciale input hebben om daarop uw uitgang van de speakers aan te sluiten (neem dan best het achterkanaal) Deze versterker stuurt dan uw subkist aan (best onder de 80 Hz blijven hé - dit is ook op uw versterker in te stellen - dan komen de bassen virtueel uit uw voorste speakers !!)

Stafke
MINI Master

Berichtdoor Stafke » Zo Jan 25, 2009 21:54

Het is idde een gewone Din module, maar er is geen aangepaste cover ( momenteel ) om een aftermarket radio in weg te werken.

Wat je kan doen is een radio plaatsen in het opbervak.

Anders zal je moeten kijken naar wat Feakymini heeft gedaan.
Resultaat nog niet gehoord maar zal best meevallen.

total_illusion
MINI2 - Newbie

Berichtdoor total_illusion » Zo Jan 25, 2009 21:59

Stafke schreef:Het is idde een gewone Din module, maar er is geen aangepaste cover ( momenteel ) om een aftermarket radio in weg te werken.

Wat je kan doen is een radio plaatsen in het opbervak.

Anders zal je moeten kijken naar wat Feakymini heeft gedaan.
Resultaat nog niet gehoord maar zal best meevallen.

Die cover is er wel, ik ben gaan horen bij autostop in herent daar zeiden ze dat je hem kon bestellen bij hun..

Stafke
MINI Master

Berichtdoor Stafke » Zo Jan 25, 2009 22:13

Heb ooit eens eentje gezien op een Chinese site.

Trok er niet echt op vond ik :?

total_illusion
MINI2 - Newbie

Berichtdoor total_illusion » Zo Jan 25, 2009 22:15

Stafke schreef:Heb ooit eens eentje gezien op een Chinese site.

Trok er niet echt op vond ik :?

mja ik heb het zelf nog niet gezien dus daar kan ik je geen mening over geven maar het zou er dus wel zijn ...
maar het ID om het in het opbergvak te doen vindk ik wel niet slecht ..

Stafke
MINI Master

Berichtdoor Stafke » Zo Jan 25, 2009 22:54

vind het vooral wel lastig om eens van zender te verzetten of om cdke in te steken als het in het opbervak zit .... ? :?

audiology
MINI Regular

Berichtdoor audiology » Di Feb 03, 2009 16:12

Je kunt je org radio makkelijk blijven gebruiken , als het allen voor wat meer bas is ken je aftakken aan een gewoon speaker signaal
Je pakt gewoon signaal van je achterste speakers ( deze spakers blijven dan ook gewoon weken) en neemt een versterker met highpower input Deze versterkers zetten het signaal zelf om Er zijn ook toestelen verkrijgbaar die dit aan de radio doen en dan het geluid dan verbeteren en corrigeren In u geval zou ik voor de eerste optie kiezen
Er zijn verschillende versterkers met een bassboost op afstand regelbaar dat is in dit geval wel interessant omdat je dan het volume wat kunt regelen

total_illusion
MINI2 - Newbie

Berichtdoor total_illusion » Wo Feb 04, 2009 12:54

audiology schreef:Je kunt je org radio makkelijk blijven gebruiken , als het allen voor wat meer bas is ken je aftakken aan een gewoon speaker signaal
Je pakt gewoon signaal van je achterste speakers ( deze spakers blijven dan ook gewoon weken) en neemt een versterker met highpower input Deze versterkers zetten het signaal zelf om Er zijn ook toestelen verkrijgbaar die dit aan de radio doen en dan het geluid dan verbeteren en corrigeren In u geval zou ik voor de eerste optie kiezen
Er zijn verschillende versterkers met een bassboost op afstand regelbaar dat is in dit geval wel interessant omdat je dan het volume wat kunt regelen

kan jij mij vertellen hoe ik zo een achterste box vrij krijg ? en hoe ik het best de voedings kabel van de batterij naar de koffer krijg ?

dogtown
MINI-aholic

Berichtdoor dogtown » Wo Feb 04, 2009 15:17

heb eigenlijk nog nooit een andere radio gezien in de R 56 of clubbie dan de standaard uitrusting...
iemand een fotooke posten hoe dat er uitziet met bvb een sony autoradio of zo ?

zou welkom zijn ...
want ik moet zeggen dat het hele console-gedoe mij ervan weerhoudt den R53 weg te doen, dus mochten we dat wat kunnen "customizen" maybe maybe ...

audiology
MINI Regular

Berichtdoor audiology » Wo Feb 04, 2009 18:28

voor de achterste boxen moet je het zijpaneel verwijderen misschien onder de achterzetel kun je ze ook vinden meestal zijn er getwiste geel en blauwe kabel Anders van voor aan de radio Ik zou hier voor de radio van achter eens moeten zien Voor uw voedings kabel bij de vorige modellen langs links (bestuurders kant) Meestal zit er wel een rubber waar een kabel bijkan Het beste is dat je de zetels en dorpels er uit haalt Vvoor de plastic bevestiging doppen is het beter dat je dit binnen doet en even warm laat worden ( bij de temperaturen nu breken ze zeer snel) Ook best is slechte of kapotte doppen vervangen ze kosten toch niet veel en geen kans de het gaat rammelen

Terug naar “Problemen en fouten”