tanken

Meld hier je problemen en fouten - misschien krijg je wel een oplossing
amkrisis
MINI Regular

tanken

Berichtdoor amkrisis » Za Mar 01, 2008 12:27

dit gaat wat belachelijk klinken maar ik heb wat problemen om vlot te tanken met men Cooper D.

Bij mijn vorige wagen kon ik zonder probleem danken, en bij sommige stations waar dat klepje nog werkt waardoor je zelf de hendel niet moet ingedrukt houden tankte hij perfect.

Nu ben ik al twee maal gaan tanken met de mini en de pomp springt echt constant af! Het is echt millimeter werk om hem lopende te houden, en dat gaat echt ongelofelijk traag dan.

Doe ik iets fout? Ook bij de pompen waar je hem op 'automatisch' kan zetten met het klepje springen ze direct af... :roll:

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Za Mar 01, 2008 13:42

Ik had dit ook veel voor en zo (na wat experimenteren) een eigen tankmethode opgebouwd:

- pistool beetje "gedraaid" in de vulopening steken, dus niet met de top naar beneden
- aansluitend op vorige: proberen tegen bovenzijde van de vulschacht te mikken, als dat tenminste lukt met die smalle vulopeningen en moderne tankklepjes. Diesel + lucht in je tank (die niet wegkan) = schuimvorming. Dat opborrelend schuim doet je pistool afslaan, door niet direct naar beneden te mikken vermijd je dit al.
- pistool niet volledig in de opening stoppen, maar wel oppassen voor het spatten als de tank bijna vol is.
- vulstroom geleidelijk opbouwen: niet meteen hard knijpen aan die hendel
- tank niet volledig leegrijden! Hoe leger je tank, hoe meer lucht en opschuimende diesel :grin:

Hopelijk heb je er wat aan :wink:

Wally
MINI Master

Berichtdoor Wally » Za Mar 01, 2008 14:12

Heb dit ook voor met onze benzine.
Ik trek gewoon het pistool ietsjes terug naar buiten, probleem opgelost.

Danyboy
MINI Master

Berichtdoor Danyboy » Za Mar 01, 2008 21:20

Ikke geen last van met onze cooper, die loopt slurpend vol, soms zou ik willen dat hij eerder stopte :D

Leecood
MINI Fan

Berichtdoor Leecood » Za Mar 01, 2008 22:05

goh joh, is toch geen enkel probleem, bij geen enkel station...mijne trekt zijn literkes ook gulzig naar binnen,zonder scheef te houden, zonder omweggetjes....slok op zegt ie...gewoonlijk 30 literkes erbij en wegwezen....

Panidacolada
MINI-aholic

Berichtdoor Panidacolada » Do Apr 30, 2009 13:10

ken dat..
gewoon wat sjoemelen met die salng en dan zegt hij.... SLURP...

:)

Terug naar “Problemen en fouten”