tik tik tik tegen 40km/h

Meld hier je problemen en fouten - misschien krijg je wel een oplossing
koemans
MINI-aholic

tik tik tik tegen 40km/h

Berichtdoor koemans » Di Jun 02, 2009 22:04

hallo,

daarnet was ik aan het rijden tegen een snelheid van 40 km/h constante snellheid en opeens hoor ik zo " tik tik tik tik "
en nee michael hij heeft niet teveel naar tik tak gekeken :roll: ff andere versnelling doorgelopen en geen probleem daar

wat kan dat zijn?

groetjes gauthier

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Di Jun 02, 2009 22:15

Steentje of nagel in een band.
Of als het echt van richting versnellingsbak komt, en hij heeft het slechts in 1 versnelling en in de andere niet, dan kan het ook wel een tandwiel uit de versnellingsbak zijn.

Dus best eerst nog wat meer gegevens doorspelen. Gaat het geluid mee met de snelheid of met het toerental, in een bepaalde versnelling of in alle versnellingen, bij koude of warme motor of allebei, komt het van links of van rechts...

Hoe meer gegevens je verstrekt, hoe gemakkelijker het gevonden kan worden :wink:

koemans
MINI-aholic

Berichtdoor koemans » Di Jun 02, 2009 22:28

ik ben bijna zeker dat het aan de versnelling ligt want als ik bv 30 rij hoor ik het niet en het is alleen in 3de tegen een constante snellheid van 40 km/h ik vermoed aan de linkerzijde

btw mijn cardan as is ooit vervangen aan die kant
en als hij stil staat behalve het normaal geratel die ik altijd wel is hoor is er niks speciaals te horen, rij ik sneller dan 40 in 3de hoor ik het ook niet meer het is alleen als ik een contstante snellheid heb van 40 ...

koemans
MINI-aholic

Berichtdoor koemans » Za Jun 06, 2009 11:48

het is erger geworden als ik 50 rij hoor ik het ook maar precies ook een riem die maar af en toe aagrijpt , precies als ge in eerste vertrekt met alleen koppeling los te laten zonder gas te geven ook blijft dat controle lampje bij het starten gelijk langer branden dan normaal maar het gaat toch uit het geluid kun je vergelijken precies of er een spijker in de band zit maar als ik de koppeling indruk hoor ik het nietmeer en ook tegen 120 hoor ik het niet..

Blackboxboy
MINI Regular

Berichtdoor Blackboxboy » Di Jun 09, 2009 12:39

Om hier meer over te vertellen zou ik da moeten horen... :?

Maar ben je al naar de dealer geweest om dit te melden?

grtz

koemans
MINI-aholic

Berichtdoor koemans » Di Jun 09, 2009 17:42

jep jep resultaat : nieuwe vernellingsbak + koppeling ...

koemans
MINI-aholic

Berichtdoor koemans » Wo Jun 17, 2009 15:45

zit een nieuwe koppeling en versnellingsbak onder nu het geluidje is weg :grin:
ja amai wa een slappe koppeling :P de eerste 3 keer van stilstaan tot vertrekken stil gevallen die mensen moesten ook gedacht hebbe :P :roll:

Stafke
MINI Master

Berichtdoor Stafke » Wo Jun 17, 2009 16:00

koemans schreef:zit een nieuwe koppeling en versnellingsbak onder nu het geluidje is weg :grin:
ja amai wa een slappe koppeling :P de eerste 3 keer van stilstaan tot vertrekken stil gevallen die mensen moesten ook gedacht hebbe :P :roll:

Hé Hé, zie maar dat je ze onder de knie hebt tegen de Oost - West rit :grin:

koemans
MINI-aholic

Berichtdoor koemans » Wo Jun 17, 2009 16:20

Stafke schreef:
koemans schreef:zit een nieuwe koppeling en versnellingsbak onder nu het geluidje is weg :grin:

het zit onder mijn voet he stefaan :P en ik zal zorgen dat hij al goed is ingereden :P

Minichael
MINI-aholic

Berichtdoor Minichael » Wo Jun 17, 2009 17:20

koemans schreef:
Stafke schreef:

het zit onder mijn voet he stefaan :P en ik zal zorgen dat hij al goed is ingereden :P

Alé hup ga maar wa rondrijden, anders valde teveel stil bnnkort :grin:

koemans
MINI-aholic

Berichtdoor koemans » Wo Jun 17, 2009 19:49

na de exames rij ik heel belgie door jong :P

Minichael
MINI-aholic

Berichtdoor Minichael » Wo Jun 17, 2009 21:23

koemans schreef:na de exames rij ik heel belgie door jong :P

stopt hie dan ffkes e :grin:

koemans
MINI-aholic

Berichtdoor koemans » Wo Jun 17, 2009 21:53

oké ik kom wel is af :P

koemans
MINI-aholic

Berichtdoor koemans » Vr Jun 19, 2009 0:05

daarnet bij het terug rijden van het stad hoorde ik bij het binnenrijden in de garage thuis dus, een raar geluid precies iets ruws die ergens tegen draait , ik haalde hem er weer uit de garage uiteindelijk hoor ik bij het rijden ook een raar geluid bij lage toeren en dat geluid hoor je beter als je meer gas geeft in lage toeren want anders hoor ik mijn luchtfilter er boven oO je zou het geluid kunnen vergelijken met een slecht gemonteerde luchtfilter die precies lucht zuigt niet door de filter...
ik heb gekeken als de spanriemen goed vast zitten en die zitten dan ook goed vast :P

is dit normaal of ?

Stafke
MINI Master

Berichtdoor Stafke » Vr Jun 19, 2009 10:58

koemans schreef:daarnet bij het terug rijden van het stad hoorde ik bij het binnenrijden in de garage thuis dus, een raar geluid precies iets ruws die ergens tegen draait , ik haalde hem er weer uit de garage uiteindelijk hoor ik bij het rijden ook een raar geluid bij lage toeren en dat geluid hoor je beter als je meer gas geeft in lage toeren want anders hoor ik mijn luchtfilter er boven oO je zou het geluid kunnen vergelijken met een slecht gemonteerde luchtfilter die precies lucht zuigt niet door de filter...
ik heb gekeken als de spanriemen goed vast zitten en die zitten dan ook goed vast :P

is dit normaal of ?

Ik heb in ieder geval niks speciaals gehoord gisteren toen je uit de parking weg reed.
Alleen dan dat je heels snel weg was .... ZOEEEEEEEEEF of was het eerder
VROOOOOOAAAAAAAAM :grin:

Blackboxboy
MINI Regular

Berichtdoor Blackboxboy » Ma Jul 06, 2009 16:37

das een geluid dat ik zou moeten horen zodat ik het kan situeren en zeggen waar het vandaan komt maar ik veronderstel dat er even ni echt haast bij is door uw pechske

koemans
MINI-aholic

Berichtdoor koemans » Ma Jul 06, 2009 19:13

Blackboxboy schreef:das een geluid dat ik zou moeten horen zodat ik het kan situeren en zeggen waar het vandaan komt maar ik veronderstel dat er even ni echt haast bij is door uw pechske

nee niet echt :P

Terug naar “Problemen en fouten”