Steenslag & gaatjes in cabrio-kap
die steenslag is heel normaal....mix van snelheid en bumperkleven in combinatie met de rechte voorkant...
je moet de mijne eens zien goed 7 maanden oud, en al vol sproeten...heb ook al overwogen om hem te laten spuiten..maar dan moet ik weer een nieuwe striping laten plakken , en dan verkloten ze dat wsl weer...
misschien binnen anderhalf jaar..in het midden van zijn levenslijn
ik weet nog goed toen ik hem de eerste weken over de E314 stuurde , en er kwam een truck voor mij rijden ...dat ik 100 m afstand hield...ondertussen zou ik onder de remorque doorrijden
en als je dan zoals ik ook al eens een trackday meedoet..dan is het hek helemaal van de dam...er zijn er die op slicks meerijden , en die gooien gewoon alle stenen omhoog...
je moet de mijne eens zien goed 7 maanden oud, en al vol sproeten...heb ook al overwogen om hem te laten spuiten..maar dan moet ik weer een nieuwe striping laten plakken , en dan verkloten ze dat wsl weer...
misschien binnen anderhalf jaar..in het midden van zijn levenslijn
ik weet nog goed toen ik hem de eerste weken over de E314 stuurde , en er kwam een truck voor mij rijden ...dat ik 100 m afstand hield...ondertussen zou ik onder de remorque doorrijden
en als je dan zoals ik ook al eens een trackday meedoet..dan is het hek helemaal van de dam...er zijn er die op slicks meerijden , en die gooien gewoon alle stenen omhoog...
Re: Steenslag
Pfff, alsof het niet wil stoppen. Mijne Mini lijkt wel melaats te zijn
Hij verliest langs alle kanten grondstoffen .....
Eerst het overvloedig verlies van rubber door onregelmatige slijtage op de banden.
Dan de laksplinters op de motorkap die d'r afspringen alsof het een lieve lust is.
En nu tot de vaststelling gekomen dat ik drie gaatjes heb in de stofkap
Als de afbrokkeling van de Mini aan dit tempo door blijft gaan,
rijd ik binnen twee jaar enkel nog met het chassis
Kan dit na 1 jaar reeds te wijten zijn aan slijtage of moet ik hier meer in de
richting gaan zoeken van één of ander obstakel dat de kap heeft geraakt ?
Hij verliest langs alle kanten grondstoffen .....
Eerst het overvloedig verlies van rubber door onregelmatige slijtage op de banden.
Dan de laksplinters op de motorkap die d'r afspringen alsof het een lieve lust is.
En nu tot de vaststelling gekomen dat ik drie gaatjes heb in de stofkap
Als de afbrokkeling van de Mini aan dit tempo door blijft gaan,
rijd ik binnen twee jaar enkel nog met het chassis
Kan dit na 1 jaar reeds te wijten zijn aan slijtage of moet ik hier meer in de
richting gaan zoeken van één of ander obstakel dat de kap heeft geraakt ?
Re: Steenslag
Wally schreef:Pfff, alsof het niet wil stoppen. Mijne Mini lijkt wel melaats te zijn![]()
Uw bijdrage kan een leven redden, en misschien wel Wally's MINI:
ontopic: kap nog in garantie, veronderstel ik?

vroooom pop pop pop pop. Supercharged. Is it love?
Re: Steenslag
wazowski schreef:ontopic: kap nog in garantie, veronderstel ik?
'k Denk van wel hé. Als het tenminste wordt aanzien als "normale" slijtage.
- freakymini
- MINI-aholic
- Berichten: 561
- Lid geworden op: 10 Jan 2007
- Locatie: Deurne
Gisteren een steen in mijn ruit gehad
Een ster... Nog binnen herstelbare afmetingen maar meer dan 6cm van de rand. Net terug van carglas en blijft dat dus zien
En zit echt recht voor mijn neus...
Ze zeiden wel dat als het 'esthetisch stoorde', ik nog binnen hetzelfde verzekeringsdossier een nieuwe ruit kon laten plaatsen. Iemand enig idee hoeveel je daar zelf moet van betalen? (Heb een Ethias Mini-omnium)
Ze zeiden wel dat als het 'esthetisch stoorde', ik nog binnen hetzelfde verzekeringsdossier een nieuwe ruit kon laten plaatsen. Iemand enig idee hoeveel je daar zelf moet van betalen? (Heb een Ethias Mini-omnium)
- freakymini
- MINI-aholic
- Berichten: 561
- Lid geworden op: 10 Jan 2007
- Locatie: Deurne
Heb je dat bij carglas laten doen? Of bij de dealer?
Mijn Cooper is net binnen geweest voor o.a. het verhelpen van een gereutel linksvoor bij autostradesnelheden. Hebben oa de linker A-pillar cover vervangen en dat grapje heeft in totaal een 400 euro gekost. Nu moet die A-pillar cover er prob terug af om de voorruit te vervangen.
Ergens een beetje bang om dat bij carglas te laten doen en daardoor waarschijnlijk de garantie op het geleverde werk te verliezen. Aan de andere kant regelt carglas alles zelf met de verzekering en is daar al een dossier geopend, wat mij ongetwijfeld een hoop adminstratief gedoe zal besparen... Of stuurt de dealer de factuur ook recht naar de verzekering?
Mijn Cooper is net binnen geweest voor o.a. het verhelpen van een gereutel linksvoor bij autostradesnelheden. Hebben oa de linker A-pillar cover vervangen en dat grapje heeft in totaal een 400 euro gekost. Nu moet die A-pillar cover er prob terug af om de voorruit te vervangen.
Ergens een beetje bang om dat bij carglas te laten doen en daardoor waarschijnlijk de garantie op het geleverde werk te verliezen. Aan de andere kant regelt carglas alles zelf met de verzekering en is daar al een dossier geopend, wat mij ongetwijfeld een hoop adminstratief gedoe zal besparen... Of stuurt de dealer de factuur ook recht naar de verzekering?
- freakymini
- MINI-aholic
- Berichten: 561
- Lid geworden op: 10 Jan 2007
- Locatie: Deurne
freakymini schreef:ik heb het bij car glas laten zetten ze regelen alles met de verzekering,
je moet alleen je polis nr geven, bij mij was het goed geplaats geen probleem.
Denk wel dat ze dat goed doen ik denk dat die mannen aardig wat ruiten plaatsen op een dag.
Klopt, want hier ook al voorgehad. Bijna alle verzekeringsmaatschappijen hebben een deal met carglass. Als je een omnium (of kleine omnium met glasbreuk) hebt kun je direct, en franchisevrij, naar carglass gaan. Zij factureren zelf aan de verzekering
Re: Steenslag
Wally schreef:En nu tot de vaststelling gekomen dat ik drie gaatjes heb in de stofkap
wazowski schreef:kap nog in garantie, veronderstel ik?
Ben net terug van bij de dealer. De gaatjes in de kap zijn vermoedelijk
ontstaan wanneer de kap wordt dichtgevouwen en de stof ergens tussen
het mechanisme wordt geplet. Er werden foto's van genomen die zullen
worden opgestuurd naar BMW-Mini. Maar volgens de dealer zal er
hoogstwaarschijnlijk een nieuwe kap opkomen onder garantie.
Het was wel de eerste keer dat men daar zulks een kap-probleem heeft gezien.
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
Danyboy schreef:Hopelijk zijn deze problemen weer vlug opgelost Walter.
ja zolang het systeem niet aangepast zal worden, blijf je deze problemen hebben volgens mij...
ze kunnen wel een nieuwe kap steken...maar de vorige is ook ergens tussen geraakt met gaatjes als gevolg...
voorlopig is hij ( of zij...

Terug naar “Problemen en fouten”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
