zijruitprobleem
zijruitprobleem
toen mijn vrouw gisteren haar deur dicht deed bleef de ruit gewoon omhoog staan. normaal zakt deze ongeveer een centimeter bij het openen en gaat een centimeter omhoog bij het sluiten.het raam openen lukt ook niet meer wat ik wel hoor aan de deur als ik deze wil laten zakken is tiktik maar de ruit beweegt niet.aan mijn kant is alles oke.iemand dit probleem ook al gehad?auto begint mijn voeten uit te hangen.hopelijk is het een stekker die los zit
- super dooper
- MINI Driver
- Dimitri82
- MINI Driver
Ja de zijruiten...ik heb het ??n keer voorgehad in Spanje aan de deur van de chauffeur (ikke dus).
Gevolg: deur gaat niet deftig open en raam gaat al helemaal niet open.
En wat heb je in Spanje en Frankrijk? Om de zoveel kilometers een slagboom en tolheffing, gevolg dat raampje moet open.
Elke keer mijn vriendin langs andere deur eruit betalen en terug vertrekken.
Leuk is anders!
Maar Mini zou Mini niet zijn, spaanse dealer heeft het zonder problemen in garantie hersteld.
Drie weken later terug in Belgi?....nu de raam van deur van de passagier, zelfde probleem. Weer onder garantie opgelost bij JUMA.
Hopelijk komt het niet meer voor als mijn garantie erop zit...
Gevolg: deur gaat niet deftig open en raam gaat al helemaal niet open.
En wat heb je in Spanje en Frankrijk? Om de zoveel kilometers een slagboom en tolheffing, gevolg dat raampje moet open.
Elke keer mijn vriendin langs andere deur eruit betalen en terug vertrekken.
Leuk is anders!
Maar Mini zou Mini niet zijn, spaanse dealer heeft het zonder problemen in garantie hersteld.
Drie weken later terug in Belgi?....nu de raam van deur van de passagier, zelfde probleem. Weer onder garantie opgelost bij JUMA.
Hopelijk komt het niet meer voor als mijn garantie erop zit...
- Still_Cyco
- MINI2 - Newbie
- minibandit
- MINI Nutter
Still_Cyco schreef:Heeft iemand een concrete oplossing behalve langs de dealer gaan en erop meppen?
Ligt het aan de motor van het raam? Eventueel een slecht contact van de stekker in de deur?
heb dit veertien dagen geleden ook meegemaakt !!
bij mij lag het aan de motor...
heb alles nagekeken en blijkbaar zit er een diepteregeling op de as

als die iets te nipt staat raken de koolborsteltjes de windingen

is dus een kwestie van de imbusbout een half slagje dieper te draaien zodat de koolborsteltjes weer vrijkomen

heb daarvoor wel eerst alles aan het demonteren geweest omdat ik niet wist waaraan het lag !!
dus ik weet niet of het in de deur zelf makkelijk is om dit uit te voeren...
op de deur kloppen en van die toestanden gaan hier natuurlijk géén oplossing bieden

ps: indien je idd dat "geklik" kan horen als je het raam wil openen...probeer je best niet te vaak !!!!!!
bij mij stond het motortje na enkele pogingen steeds gloeiend heet, wat achteraf wel te verklaren was door de inwendige kortsluiting natuurlijk...
DUS OPLETTEN HIERMEE!!
- Still_Cyco
- MINI2 - Newbie
- Dimitri82
- MINI Driver
Ik heb overlaatst mini assistance nodig gehad voor iets anders en die kerel legde mij uit dat het soms door de warmte komt dat een zijruit niet meer opent. het systeem van mini is gebaseerd op dikke smeer die in de deur zit die het systeem moet smeren, wij warme temperaturen kan het zijn dat deze smeer vloeibaar wordt en zakt, gevolg: ruit klemt
- minibandit
- MINI Nutter
Dimitri82 schreef:Ik heb overlaatst mini assistance nodig gehad voor iets anders en die kerel legde mij uit dat het soms door de warmte komt dat een zijruit niet meer opent. het systeem van mini is gebaseerd op dikke smeer die in de deur zit die het systeem moet smeren, wij warme temperaturen kan het zijn dat deze smeer vloeibaar wordt en zakt, gevolg: ruit klemt
heb nergens dikke smeer gevonden hoor !!!
en heb gans de binnenkant gezien

franky schreef:zijruitprobleem opgelost.15 cm onder de deuropener(binnenkant) een lichte tik met de vuist en de ruit gaat terug.alles oke
Ik heb dit probleem ook en los dit ook op deze manier op.
ik heb hier wel alleen maar last van als het zeer warm is, dus het is wel mogelijk dat het van e warmte is
Terug naar “Problemen en fouten”