Pagina 1 van 1

versnellingsbak vervangen ?

Geplaatst: Ma Dec 12, 2005 22:09
door 2be_is2mini
Met het koude weer van de laatste dagen valt het nog meer op dat de bo?te van mijn MC '02 het minst edele onderdeel van het mekaniekske is (moeilijk in 1e, nog moeilijker in achteruit, knarsen van 2 naar 3, ....). Het begint mij serieus tegen te steken, en ik overweeg om een nieuwe te laten steken. Nu heb ik op een andere site gelezen dat de Midland Gear bo?te na 2002 vervangen is door een goeie Duitse ZF. Nu vraag ik mij af, als ik nu een nieuwe bestel, is het dan een ZF ? of weer zo'n brolbak ? Nog beter zou zijn als de 6-bak uit de S er moest onderpassen. Lekker ! Iemand ervaring mee ?

Geplaatst: Ma Dec 12, 2005 22:46
door Jampies-S
Idd. de 5 versnellingsbakskes zijn gene vette.
Er zijn echter additieven die soelaas brengen.
Een zeer goed maar ook zeer duur produkt is NULON. Een Australisch produkt maar het helpt echt !!!
Vooral bij koude schakelt de bak veel lichter en zachter.
Ik heb ooit problemen met een versnellingsbak gehad van een Porsche.
Met dit produkt werd het een wereld van verschil, echt waar !!!
Het kan absoluut geen kwaad.
Produkt wordt verkocht in een tube en kostte iets van een 70-75 euro.
Niet goedkoop maar echt wel goed !!!

Geplaatst: Di Dec 13, 2005 8:25
door tdr
Vorig jaar ook gehad met MCS van '02.
Is eens een nachtje blijven buitenstaan, en 's morgens kreeg ik hem gewoon niet meer in versnelling. Tot de middag moeten wachten tot het boeltje weer ontdooit was... :roll:

Geplaatst: Di Dec 13, 2005 21:10
door Jampies-S
Wat was er dan bevrozen ?? Toch de boite-olie niet; deze wordt wel dikker bij lage temperaturen maar bevriest toch niet :shock:

Geplaatst: Zo Dec 25, 2005 10:34
door snans
helpt da product ook bij die triestig schakelende achteruit ?

waar is da te koop ?

Geplaatst: Zo Dec 25, 2005 10:46
door snans
datasheet van da product.

http://users.pandora.be/snans/nulon-G70.pdf
als link niet goed laat doe je best ff refresh

nu lees ik wel op andere fora dat dat een teflon-based product is, en dat teflon niet goed is voor u motor/transmissie...

iemand kennis van zaken ?

Geplaatst: Zo Dec 25, 2005 13:51
door Jampies-S
Of dat het voor de achteruit een oplossing is durf ik niet te zeggen.
Bij mij hielp het enorm bij een slecht schakelende bak bij koude !!
Ik heb het hier in een speciaalzaak in Turnhout gekocht, maar koste wel iets van een 70 euro voor een tubeke dacht ik.
Mijns inziens kan het zeker geen kwaad in een versnellingsbak. In een motor zou ik oppassen met additieven daar zeer fijne oliekanaaltjes wel eens zouden kunnen dichtslibben.

Geplaatst: Di Dec 27, 2005 10:55
door Racing Green
Toen ik bij een auto-onderdelenzaak werkte verkochten we veel Motor-up en Gear-up, wat ook ??n of andere werking had op de versnellingsbak.

De vraagsteller had het over een 6-bak, dat lijkt me uit den boze aangezien diens verhoudingen op de S afgesteld zijn.

Geplaatst: Di Dec 27, 2005 12:36
door wvs
Racing Green schreef:...
De vraagsteller had het over een 6-bak, dat lijkt me uit den boze aangezien diens verhoudingen op de S afgesteld zijn.


of de D, die hebben nl. dezelfde Getrag 6-bak.

Geplaatst: Wo Dec 28, 2005 1:39
door grand_cru
wvs schreef:
Racing Green schreef:...
De vraagsteller had het over een 6-bak, dat lijkt me uit den boze aangezien diens verhoudingen op de S afgesteld zijn.


of de D, die hebben nl. dezelfde Getrag 6-bak.


Op de One D is de 6-bak ter compensatie van het (te) lage vermogen en koppel dus :grin:

Moet zeggen dat ik met mijn Getrag (5-gear) nog niet de minste problemen heb gehad. Wat doen jullie daarmee om hem te laten kraken???

Jan

Geplaatst: Wo Dec 28, 2005 2:11
door wazowski
grand_cru schreef:Op de One D is de 6-bak ter compensatie van het (te) lage vermogen en koppel dus :grin:

Niet echt, de 5-bak kon het koppel van de One D niet aan, BMW had echter geen zin om een compleet nieuwe versnellingsbak te (laten) ontwerpen enkel voor de MOD, dan hebben ze maar de bak van de Cooper S gebruikt.

Geplaatst: Wo Dec 28, 2005 11:08
door minibandit
wazowski schreef:
grand_cru schreef:Op de One D is de 6-bak ter compensatie van het (te) lage vermogen en koppel dus :grin:

Niet echt, de 5-bak kon het koppel van de One D niet aan, BMW had echter geen zin om een compleet nieuwe versnellingsbak te (laten) ontwerpen enkel voor de MOD, dan hebben ze maar de bak van de Cooper S gebruikt.


hebben die dieselkes dan zoveel koppel :shock:
dat is toch "maar" een toyota motorblokske h? :wink: :wink: :grin:
dus hadden ze dan geen versnellingsbakske van toyota kunnen gebruiken :?: zo moesten ze toch ook geen nieuw ontwerp op de markt brengen, en dat is ook ne 5 bak :wink: 8)

Geplaatst: Wo Dec 28, 2005 13:54
door wazowski
minibandit schreef:hebben die dieselkes dan zoveel koppel :shock:
dat is toch "maar" een toyota motorblokske h? :wink: :wink: :grin:

In elk geval 10 Nm meer dan de Yaris met dezelfde motor ;)
dus hadden ze dan geen versnellingsbakske van toyota kunnen gebruiken :?: zo moesten ze toch ook geen nieuw ontwerp op de markt brengen, en dat is ook ne 5 bak :wink: 8)

Een Japanse versnellingsbak??? No way, veel te smooth...
Een MINI-rijder voelt graag dat hij in de pot roert :)
Een 6de is trouwens e zaalig. 3000 rpm bij cruisen tegen 140 in een 1.4 diesel is gewoon luxe :)

Geplaatst: Wo Dec 28, 2005 16:35
door frank
ind, 5.2 litertjes leuk h?!!! :shock: :D

Geplaatst: Wo Dec 28, 2005 17:06
door minibandit
frank schreef:ind, 5.2 litertjes leuk h?!!! :shock: :D


euhm, ik zit met de Yaris (ne Verso nog wel !! dus qua gewicht !) toch ook rond da getal hoor !! :D en das zonder die zesde versnelling, en met ni al teveel autostrade gebruik... =D> en voor zover da kan, ne sportieve rijstijl :shock:
mijnen top ligt dan wel ook maar rond de 160 km/h, dus de verhoudingen van mijnen "bak" zijn redelijk kort, maar comfortabel... :grin:
geef wel toe dat de redelijk vlakke koppelcurve (en die 10 Nm minder :P ) daar ook wel voor iets tss zit :P

niauw bakske

Geplaatst: Do Feb 09, 2006 21:44
door minicoop
yeps , ik heb ne mini one en die is van 2002 en heb ook al mogen een nieuw versnellingsbakske steken , t schijnt zijn ze daar gevoeling aan ,
maar die achteruit blijft een moeilijk geval gewoon beetje spelen dermee en hij gaat er wel in :P

Geplaatst: Zo Feb 12, 2006 15:27
door kurtn
een oplossing voor dat versnellingsbak probleem zou kunnen zijn dat je de gewone boite-olie vervangd door atf, automatic transmission fluid, voor automatische versnellingsbakken. Deze olie is dunner dan de gewone 70/90 olie. Zal alleszins veel soepeler schakelen, maar moest je versnellingsbak al een krakend lawaai maken bij schakelen, zal dit nog luider worden...

Geplaatst: Zo Feb 12, 2006 17:20
door snans
sinds ik die nulon G70 hebn lijk het een heel pak beter te gaan.... (of het zou psychologisch moeten zijn, maar das voor mij even goe :) )

Geplaatst: Zo Feb 12, 2006 23:26
door Jampies-S
Heb hier al dikwijls gezegd dat het een super produkt is.
Wel niet goedkoop h? :wink:

Geplaatst: Ma Feb 13, 2006 19:17
door fred
achteruit van een mini is niet gesynchroniseert!