remproblemen !!!! cupjes, vloeistof, weinig remkracht, HELP
remproblemen !!!! cupjes, vloeistof, weinig remkracht, HELP
hoy allemaal ,
eergisteren ben ik bij vulco langsgeweest voor de vervanging van mijn remschijven en remblokken vooraan .
deze werden vervangen door brembo schijven en lucas blokken .
na op internet te hebben gezien of dit materieel wel ok was heb ik een afspraak met hen gemaakt.
na de plaatsing , de gebruikelijke test van de remmen.
ik kon het rempedaal tot op de grond neerdrukken. ???
nu dacht ik altijd dat dit zeker niet mocht gebeuren en dat na plaatsing van nieuwe blokken en schijven het pedaal direct moet reageren op de druk.
nadat ik mijn beklag had gedaan bij den manager , zij hij dat het misschien lag aan het feit dat hij lucht had getrokken en dat het daarom was dat hij slecht rem response had.
Levensgevaarlijk als je het mij vraagt en zeker niet sportief ! (ik rijdt precies terug met men renault vijfje van weleer)
iok dus hij ontlucht het systeem en daarna weer een test..... blijkt nog altijd hetzelfde probleem te hebben.
iedere keer dat ik het pedaal intrap hoor ik een zuigend en pompend geluid, en na herhaalderlijke keren in en uit te trappen heb ik het gevoel dat hij meer naar boven komt en dus meer spanning op zit....
De manager zegtr me vervolgens "sorry maat, maar da kan gebeuren "
?????? ..... hmm... en waarop hij me wel nog meedeelt dat het misschien de cupjes zijn die versleten zijn en moeten vervangen worden ...
echt chinees (cupjes??) als je het mij vraagt en weet iemand hier meer over, heeft iemand dit probleem al is meegemaakt ??
herstelkost van dit feit + 100 euro bij vulco weliswaar ??? in dit geval was ik liever bij den dealer geweest voor 290 euro ipv van 220 euro
ik bevind me in een levensgevaarlijke situatie en zou dit probleem zo snel mogelijk willen oplossen
feit ; als ik met de wagen rijdt en bruusk rem, dan voel je dat er weinig remkracht is en dat de wagen veel te traag tot volledige stilstand komt
als ik al pompend rem dan lijkt het me toch beter te gaan en is er mer remkracht.....
eergisteren ben ik bij vulco langsgeweest voor de vervanging van mijn remschijven en remblokken vooraan .
deze werden vervangen door brembo schijven en lucas blokken .
na op internet te hebben gezien of dit materieel wel ok was heb ik een afspraak met hen gemaakt.
na de plaatsing , de gebruikelijke test van de remmen.
ik kon het rempedaal tot op de grond neerdrukken. ???
nu dacht ik altijd dat dit zeker niet mocht gebeuren en dat na plaatsing van nieuwe blokken en schijven het pedaal direct moet reageren op de druk.
nadat ik mijn beklag had gedaan bij den manager , zij hij dat het misschien lag aan het feit dat hij lucht had getrokken en dat het daarom was dat hij slecht rem response had.
Levensgevaarlijk als je het mij vraagt en zeker niet sportief ! (ik rijdt precies terug met men renault vijfje van weleer)
iok dus hij ontlucht het systeem en daarna weer een test..... blijkt nog altijd hetzelfde probleem te hebben.
iedere keer dat ik het pedaal intrap hoor ik een zuigend en pompend geluid, en na herhaalderlijke keren in en uit te trappen heb ik het gevoel dat hij meer naar boven komt en dus meer spanning op zit....
De manager zegtr me vervolgens "sorry maat, maar da kan gebeuren "
?????? ..... hmm... en waarop hij me wel nog meedeelt dat het misschien de cupjes zijn die versleten zijn en moeten vervangen worden ...
echt chinees (cupjes??) als je het mij vraagt en weet iemand hier meer over, heeft iemand dit probleem al is meegemaakt ??
herstelkost van dit feit + 100 euro bij vulco weliswaar ??? in dit geval was ik liever bij den dealer geweest voor 290 euro ipv van 220 euro
ik bevind me in een levensgevaarlijke situatie en zou dit probleem zo snel mogelijk willen oplossen
feit ; als ik met de wagen rijdt en bruusk rem, dan voel je dat er weinig remkracht is en dat de wagen veel te traag tot volledige stilstand komt
als ik al pompend rem dan lijkt het me toch beter te gaan en is er mer remkracht.....
cupjes zijn de rubbers die op je rempistons zitten, moesten die verslten zijn dan loopt de olie er zo uit, dus waarschijnlijk zever in bakjes.
Ofwel is er een probleem met je rembekrachtiger, die valse lucht zuigt. Ofwel is er een probleem met je hoofdrempomp.
pompen en zuigend lawaai kan je abspomp zijn die aanslaat, heb je een daverend gevoel in je pedaal?
Zowieso vind ik het onverantwoord dat een "garage" je zo op de baan laat.
Had ik jou geweesd dan had ik hem laten staan...
remmen vervangen=testrit; niet in orde=niet op de baan
P.S.: als je remblokken steekt is het niet nodog om te ontluchten, tenzij ze de remolie verversen of geknoeid hebben!
Ofwel is er een probleem met je rembekrachtiger, die valse lucht zuigt. Ofwel is er een probleem met je hoofdrempomp.
pompen en zuigend lawaai kan je abspomp zijn die aanslaat, heb je een daverend gevoel in je pedaal?
Zowieso vind ik het onverantwoord dat een "garage" je zo op de baan laat.
Had ik jou geweesd dan had ik hem laten staan...
remmen vervangen=testrit; niet in orde=niet op de baan
P.S.: als je remblokken steekt is het niet nodog om te ontluchten, tenzij ze de remolie verversen of geknoeid hebben!
Wie of wat is die Vulco? Mogen ook eens een bezoekje van test aankoop krijgen, want lijkt me puur gepruts. Zit er remolie of water in je remleidingen?
Hoor hier regelmatig klagen over dure MINI dealers, maar zoiets laat je toch beter aan hen over. Op die ? 50 die je extra betaalt zal 't wel niet aankomen zeker. Als hij behoorlijkt remt toch niet.
Greetz,
Jan
Hoor hier regelmatig klagen over dure MINI dealers, maar zoiets laat je toch beter aan hen over. Op die ? 50 die je extra betaalt zal 't wel niet aankomen zeker. Als hij behoorlijkt remt toch niet.
Greetz,
Jan
- minibandit
- MINI Nutter
grand_cru schreef:Wie of wat is die Vulco?
denk dat ge dat best even aan MINIACS member Alain Cooper vraagt...

btw : in ieder geval is het zoals kurtn zegt als het enkel de schijven en de blokken zijn
die vervangen zijn is ontluchten normaalgezien niet nodig !!
hebben ze ook nieuwe remklauwen gestoken dan is de olieleiding losgeweest en zitten er idd luchtbelletjes in het systeem...

heb ergens in een engels boekske gelezen...dat je niet op het rempedaal mag drukken indien de remblokken gedemonteerd zijn omdat
qoute" the seals can flip in the master cilinder, rendering it to scrap..." unquote

ik hoop dat dit bij jou niet het geval is...

had je voor de wissel een goed remgevoel of was dat ook al minder dan normaal...???
indien alles ok was voor de wissel zou ik idd ook nooit vertrokken zijn bij de Vulco...
"sorry maat, maar da kan gebeuren", is geen uitleg als ge juist een montage gedaan hebt die verband houdt met het mankement...

enfin we w88 best af...ben erg benieuwd over wat hier juist is misgegaan...

Thanks Bandit,
En mijn excuses mocht iemand zich persoonlijk aangevallen voelen ...
Maar een uitleg als dit:
Mag van om het even wie komen maar als deze quote klopt is dit geen antwoord die je als handelaar aan een klant meegeeft. Fout in montage is toch niet voor rekening van klant tenzij Kurtn er zelf aan heeft gewerkt?
Begrijp je?
Maar een uitleg als dit:
minibandit schreef:"sorry maat, maar da kan gebeuren", is geen uitleg als ge juist een montage gedaan hebt die verband houdt met het mankement...![]()
Mag van om het even wie komen maar als deze quote klopt is dit geen antwoord die je als handelaar aan een klant meegeeft. Fout in montage is toch niet voor rekening van klant tenzij Kurtn er zelf aan heeft gewerkt?
Begrijp je?
- minibandit
- MINI Nutter
grand_cru schreef:Thanks Bandit,
Maar een uitleg als dit:minibandit schreef:"sorry maat, maar da kan gebeuren", is geen uitleg als ge juist een montage gedaan hebt die verband houdt met het mankement...![]()
Begrijp je?
ik begrijp je volledig Jan...maar denk dat Mini raar zou opkijken indien Kurtn aan z'n remmen zou geprutst hebben...

- minibandit
- MINI Nutter
kurtn schreef:ff iets rechtzetten: Ik heb niet aan MINI zijn auto gewerkt, moest ik er aan gewerkt hebben, had ie nu nog goede remmen!
Ik tracht gewoon een diagnose te doen van zijn probleem!!!
LOL Kurtn, das wat ik ook wou duidelijk maken aan Grand_cru...

don't panic dude...had je wel begrepen hoor...

Re: remproblemen !!!! cupjes, vloeistof, weinig remkracht,
Mini schreef:
Met nieuwe stukken is dat een klein beetje normaal. Moeten nog in gereden worden..
Zijn de nieuwe remschijven ontvet en op geschuurd ????
als ik al pompend rem dan lijkt het me toch beter te gaan en is er mer remkracht.....[/
Is er nog genoeg remolie op ???? Want met de klauwen open te duwen kan de olie uit het reservoir zijn en is er te weinig olie op.
Greetz
- minibandit
- MINI Nutter
Re: remproblemen !!!! cupjes, vloeistof, weinig remkracht,
schumi schreef:Met nieuwe stukken is dat een klein beetje normaal. Moeten nog in gereden worden..
Zijn de nieuwe remschijven ontvet en op geschuurd ????
Is er nog genoeg remolie op ???? Want met de klauwen open te duwen kan de olie uit het reservoir zijn en is er te weinig olie op.
Greetz
idd schumi, met nieuwe remmen lijkt het of ze minder goed remmen dan met "ingereden" set...maar tot de vloer druk je nooit met je pedaal !!!

als je de klauwen openduwt, vult het reservoir zich terug...

en indien er remvloeistof gelekt zou zijn zou je dat ook wel merken aan de "plas " onder je wagen als je van de brug afkomt...

trouwens daar zijn ze meestal wel voorzichtig mee, remvloeistof is een zeer aggresieve vloeistof tov autolak...

@ kurtn I KNOW

- alain cooper
- MINI Fan
persoonlijk voel ik me wel aangevallen,krijgen van een pm!!!
eergisteren,de dagen ervoor en erna is er bij vulco in ''WOMMELGEM'' geen mini geweest voor nieuwe remmen,dus is het een andere vulco.
je kan van mij moeilijk verwachten daarop te reageren omdat ik de historie ervan niet ken.
wel wil ik er dit over zeggen.
-indien er na reparatie's van welke dan ook,de wagen niet tip top in orde is moet dit onderzocht worden tot dat die opgelost zijn,de risico's,zeker met het remsysteem,zijn groot indien niet in orde
-de reactie van de manager keur ik uiteraard niet goed,nogmaals weet niet wat er gebeurd is h?
eergisteren,de dagen ervoor en erna is er bij vulco in ''WOMMELGEM'' geen mini geweest voor nieuwe remmen,dus is het een andere vulco.
je kan van mij moeilijk verwachten daarop te reageren omdat ik de historie ervan niet ken.
-indien er na reparatie's van welke dan ook,de wagen niet tip top in orde is moet dit onderzocht worden tot dat die opgelost zijn,de risico's,zeker met het remsysteem,zijn groot indien niet in orde
-de reactie van de manager keur ik uiteraard niet goed,nogmaals weet niet wat er gebeurd is h?

- minibandit
- MINI Nutter
alain cooper schreef:persoonlijk voel ik me wel aangevallen,krijgen van een pm!!!
woooooooow sorry h? !!!! was helemaal niet persoonlijk bedoeld !!

dacht je even te informeren over de situatie...via pm
de vraag van snans is ook in welke vulco h?...
kon evengoed in Wommelgem zijn !!!!
dacht dat je er mss wel meer over zou (willen) weten !!!
nogmaals mijn exuses...

en sorry voor die pm zene was nogthans goed bedoeld...
maar blijkbaar niet zo begrepen...

ik weet dat jouw naam hier op het forum steeds verbonden wordt met vulco, en ook via m'n collega weet ik dat je met vulco te maken hebt...!!!
mijn fout dat ik de link heb gelegd, maar uit fouten kan je leren en dat heb ik hier zeker gedaan.........

- alain cooper
- MINI Fan
na eens bij m'n colega te horen,werd me dit verteld
de schjiven en blokken waren dusdanig versleten,onder het aanbevolen minimum,dat het olie niveau veel onder het minimim gezakt was en er evtl valse lucht in het systeem is gekomen,vandaar het ontluchten.de klant zou laten weten of na het ontluchten er nog problemen zijn,maar niets meer gehoord.
@MINI indien je wil,kan ik eens kijken wat evtl het probleem is.
de schjiven en blokken waren dusdanig versleten,onder het aanbevolen minimum,dat het olie niveau veel onder het minimim gezakt was en er evtl valse lucht in het systeem is gekomen,vandaar het ontluchten.de klant zou laten weten of na het ontluchten er nog problemen zijn,maar niets meer gehoord.
@MINI indien je wil,kan ik eens kijken wat evtl het probleem is.
hoi allemaal ik ben even niet op de site geweest en heb jullie het volgende te melden.
Ik ben bij een bevriende mechanieker langsgeweest en heb met hem over het probleem gepraat. In principe zij hij ook dat na het ontluchten het kan zijn dat de remmen nog steeds hetzelfde aanvoelen als daarvoor. En kan je pas weten of het remsysteem beschadigd is na een paar dagen te hebben rondgereden.
het zou iets te maken hebben met dat de nieuwe olie zich over het systeem moet verspreiden . en dat duurt even...
ik moet zeggen dat na exact twee dagen te hebben gereden met die sponzige remmen, en een zuigend rempedaal ik nogal sceptisch was en al een planning maakte om terug naar de minidealer te rijden die volgende dag.
maar de volgende ochtend bij het starten was de remkracht van weleer plots terug .... oef
een diepe zucht van opluchting ....
dit topic to heeft in ieder geval veel stof tot nadenken gegeven.....
ten eerst als eigenaar wil ik mij verontschuldigen voor mijn ongeduld. en soms rustig af te wachten en te vertrouwen op de expertise van sommige mechaniekers....
Als leek moeten zij natuurlijk ook inzien dat de meesten geen jota van mechaniek kennen en dat we moeten vertrouwen op de uitleg van de garagist.
en ten tweede te besluiten dat de wereld waarin we leven zeer klein is. Nu was het zeker niet mijn bedoeling de garage waarover het gaat in diskrediet te brengen, ik heb daarom ook niet vernoemd dewelke natuurlijk.
Nu had ik hier een slecht gevoel bij en bij deze is dit dus rechtgezet.
nu ja ik kan terug goed rondrijden en zonder levensgevaar en bedankt allemaal voor de reacties ......
Ik ben bij een bevriende mechanieker langsgeweest en heb met hem over het probleem gepraat. In principe zij hij ook dat na het ontluchten het kan zijn dat de remmen nog steeds hetzelfde aanvoelen als daarvoor. En kan je pas weten of het remsysteem beschadigd is na een paar dagen te hebben rondgereden.
het zou iets te maken hebben met dat de nieuwe olie zich over het systeem moet verspreiden . en dat duurt even...
ik moet zeggen dat na exact twee dagen te hebben gereden met die sponzige remmen, en een zuigend rempedaal ik nogal sceptisch was en al een planning maakte om terug naar de minidealer te rijden die volgende dag.
maar de volgende ochtend bij het starten was de remkracht van weleer plots terug .... oef
een diepe zucht van opluchting ....
dit topic to heeft in ieder geval veel stof tot nadenken gegeven.....
ten eerst als eigenaar wil ik mij verontschuldigen voor mijn ongeduld. en soms rustig af te wachten en te vertrouwen op de expertise van sommige mechaniekers....
Als leek moeten zij natuurlijk ook inzien dat de meesten geen jota van mechaniek kennen en dat we moeten vertrouwen op de uitleg van de garagist.
en ten tweede te besluiten dat de wereld waarin we leven zeer klein is. Nu was het zeker niet mijn bedoeling de garage waarover het gaat in diskrediet te brengen, ik heb daarom ook niet vernoemd dewelke natuurlijk.
Nu had ik hier een slecht gevoel bij en bij deze is dit dus rechtgezet.
nu ja ik kan terug goed rondrijden en zonder levensgevaar en bedankt allemaal voor de reacties ......
- minibandit
- MINI Nutter
LOL
geweldige uitleg...
maar dat zo'n probleem zich spontaan oplost...
daar geloof ik ni echt in !!
olie die zich nog moet verspreiden....LOL nice try...
ofwel is een remsysteem goed ontlucht ofwel niet...vanzelf ontluchten
no way
en een sponsgevoel in een rempedaal dat vanzelf weggaat...
vraag me af waartom je niet gewoon terug naar die zaak bent geweest ?
zou toch de normale gang van zaken zijn, probleem is daar begonnen...
in ieder geval blij voor jou dat "het probleem" weg is...

maar dat zo'n probleem zich spontaan oplost...

olie die zich nog moet verspreiden....LOL nice try...

ofwel is een remsysteem goed ontlucht ofwel niet...vanzelf ontluchten

en een sponsgevoel in een rempedaal dat vanzelf weggaat...

vraag me af waartom je niet gewoon terug naar die zaak bent geweest ?
zou toch de normale gang van zaken zijn, probleem is daar begonnen...
in ieder geval blij voor jou dat "het probleem" weg is...

Terug naar “Problemen en fouten”