Goeie service na versnellingsbak en stuur problemen

Meld hier je problemen en fouten - misschien krijg je wel een oplossing
Tsjoert
MINI Driver

Goeie service na versnellingsbak en stuur problemen

Berichtdoor Tsjoert » Vr Jun 23, 2006 12:44

Een verhaaltje over schitterende service bij Verstraeten.

Na een half jaar Mini'en, met een 2ehands Cooper uit 2002, al vrij veel problemen gehad: airbag warning light (de contacten onder de zetels), lekkende dichting tussen de boite en de linker vooras, krakend zetelframe, krakende stuurkolom en sinds kort (na het vervangen van die dichting) een versnellingsbak die soms onmogelijk in eerste te krijgen was en spontaan uit derde sprong.

Alle problemen gemeld bij Verstraeten (na minder goede ervaring bij Daeninck, maar daar heb ik al genoeg over gezaagd in andere threads :wink: ) Vorige week maandag afspraak met een Mini inspecteur: nieuwe servopomp, nieuwe stuurkolom: stukken gratis, standaard werkuren gratis. Enkel de meerkost boven de standaarduren moet ik bijbetalen.

Bij de vorige eigenaar was al onder garantie aan die dingen gewerkt geweest. Dat in combinatie met een relatief lage kilometerstand (onder de 50000) en ongetwijfeld een hoop lobbywerk van Chris, de werkplaatsleider bij Verstraeten, heeft de Mini inspecteur overtuigd een 'commerciele geste' te doen. Echt PRO service! =D> Nu nog hopen dat de factuur voor de meerkosten meevalt.

En als toemaatje had mijn pa bonnet stripes laten zetten voor mijn verjaardag, zonder dat ik er van wist. Zeer aangename verrassing toen ik mijn auto op de parking ging zoeken: "Daar staat hij. Ah nee, is de mijne nie. Hmm, toch mijn nummerplaat." :shock: :) :)

Tsjoert
MINI Driver

Berichtdoor Tsjoert » Vr Jun 23, 2006 21:17

Na een paar 10tal kilometer met de nieuwe stuurinrichting en versnellingsbak kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat mijn Mini helemaal anders klinkt. Ok, het stuur draait nu soepel ipv elke kwartdraai te kraken en de servopomp roept niet meer als een varken dat wordt gekeeld, maar ook het motorgeluid lijkt helemaal anders, veel zachter vooral. Misschien is er buiten niet veel veranderd, maar al rijdend merk ik echt wel een vershil.

Lijkt mij zeer raar met enkel een andere versnellingsbak / stuurkolom? Of zijn er softwareaanpassingen nodig die het anders klinken kunnen verklaren? Of een andere mogelijkheid?

franky
MINI Fan

Berichtdoor franky » Zo Jun 25, 2006 7:09

een versnelingbak zit vol met tandwielen en rollementen en niet te vergeten de koppeling .
daar komt hoorbare slijtage op na tienduizenden kilometers.
als je er dagelijks mee rijd hoor je natuurlijk geen verschil door dat dit geleidelijk gaat.
als je plots een nieuw versnellingsbak hebt ga je natuurlijk het verschil horen.

Terug naar “Problemen en fouten”