Pech!

Meld hier je problemen en fouten - misschien krijg je wel een oplossing
Number 19
MINI-aholic

Pech!

Berichtdoor Number 19 » Vr Jun 30, 2006 9:29

Mijn versnellingsbak en koppeling hebben het begeven. Mijn Cooperke heeft nog maar 43000 km en is nog geen 3 jaar oud.

Helaas is het nog de PSA boite van het model 2001-2003. De garage gaat nu kijken of ze het nog onder garantie kunnen herstellen.

Is dit geen typisch probleem voor de eerste Mini's? Iemand hier al ervaring mee?

Als ik hem in oktober moet verkopen, zal het mij wel niet veel opbrengen als ik 2000 euro moet betalen voor een nieuwe boite!

eriks
MINI Master

Berichtdoor eriks » Vr Jun 30, 2006 9:33

Wij hebben dit probleem ook gehad bij 14000 km, gelukkig onder garantie en zonder enig probleem vervangen. Hopelijk kan je dealer je even goed verzorgen zoals de onze gedaan heeft.

Tsjoert
MINI Driver

Berichtdoor Tsjoert » Vr Jun 30, 2006 10:15

Mijn boite is vorige week ook vervangen. Cooper van bijna 4 jaar oud met bijna 50000 km. Is onder een soort 'garantie' gebeurd. Stukken en zelfs deel van het werk gratis. Was wel al eens aan gewerkt onder garantie ook, maar da's ook al iets meer dan 2 jaar geleden.

Wacht wel nog op de factuur, dus kan nog altijd verschieten worden...

ppp356
MINI Regular

Berichtdoor ppp356 » Vr Jun 30, 2006 11:00

Als je wagen altijd op tijd en bij een offici?le dealer is binnen geweest voort onderhoud, moet dit geregeld worden in Coulance.

Ik heb een gelijkaardig geval ooit gehad bij Mercedes. er word gekeken naar de normale levensduur van het te vervangen onderdeel. Neem dat de boite normaal 100.000 km zou moeten meegaan, en ze blijkt nu het te begeven op 46.000 km, dan zou 46% van de kosten voor jou zijn, en 54% voor BMW. Op deze basis hebben ze het toen bij mij opgelost, wat ik een normale en correcte oplossing vond.

Ben benieuwd hoe BMW hier tegenover staat.

smetje
MINI-aholic

Berichtdoor smetje » Vr Jun 30, 2006 15:59

ja dat is dikke pech hebben :?
vind wel dat als ge een goeie klant bent en ondertussen al een gp besteld hebt ze dit wel op hun kosten mogen vervangen want op 46000 km al zoiets voorhebben is echt niet normaal

The_GauL
MINI Regular

Berichtdoor The_GauL » Vr Jun 30, 2006 17:38

Een vriend van me is mecanieker bij een BMW garage.

En geloof me, ze weten het het is een gekend probleem, zei hij.

De 6bak is goed maar de 5bak van de Cooper is...... :roll: ...veel probs mee

Slechte reclame wat ik hier typ maar de waarheid moet gezegt worden....
sry mannen.

Moest je deze kapot krijgen, zeg ze dan dit maar en laat je horen, want dit is hun probleem, niet het van u, zodat je ZEKER niet alles moet betalen.

Cya

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Vr Jun 30, 2006 22:04

Ik vrees dat de mijne ook nog zal vervangen moeten worden, zeker met mijn schakelgedrag :grin:. Soms wil hij gewoon niet in achteruit ... maar voor de rest heb ik tot nu toe geen problemen mee. ( ik zeg het maar niet te luid!)

sscooper
MINI Master

Berichtdoor sscooper » Za Jul 01, 2006 1:22

ik heb geluk percies want ik heb nog nooit iets gemerkt van last aan men boite, en men mini is van dec 2003, met nu 50000 km op de teller, khad eens gehoord dat de modellen tot 2004 een midland boite hebben, en degene erna een getrag boite, en met die laatste zouden er betere resultaten zijn kwa duur, maar ik ben blij dak nog niets van last heb ondervonden met de mijn, maar idd best bij bmw aankaarten dat zij ook een deel van de koek moeten betalen als dit een gekend probleem is! :x

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Za Jul 01, 2006 10:28

Die getrag-bak zou minder aangenaam schakelen heb ik gehoord? De mijne is ook van 2003, hopelijk ook geen problemen ...

En als het ooit het geval is, mag de garage de volledige koek betalen hoor!

franky
MINI Fan

Berichtdoor franky » Za Jul 01, 2006 10:58

zit nu over de 80000km .(cooper bj 2002)
probleem af en toe 1ste en achteruit.
als ik niet in achteruit geraak schakel ik in eerste,rij een paar cm vooruit en dan schakelt ie zonder probleem in achteruit.
rap schakelen lukt bij mij niet omdat het toerental te traag zakt.
heb dit al gezegd in de garage ze hebben dit nagekeken en vinden niets abnormaal zeggen ze (is net alsof de gaskabel droog is)

Number 19
MINI-aholic

Berichtdoor Number 19 » Zo Jul 02, 2006 23:40

Gisteren heb ik antwoord gekregen van mijn garage.

Ik moet zelf 300 euro betalen van de 2100 euro. De wisselstukken zijn onder garantie. De werkuren niet. :?

Het is beter dat dan alles te moeten betalen.

Mijn vader begon nu toch wel sterk te twijfelen aan de kwaliteit van Mini. Wij hebben hier thuis een BMW 318 van '91 en nog nooit is de boite vervangen moeten worden. Geen ??n van onze auto's zelf. Hij vond dat toch wel straf!

Ik heb hem ook vaak moelijk in achteruit gekregen. De garage zei dat de versnellingsbak kapot gaat, niet te wijten is aan mijn rijgedrag. Dat betwijfel ik toch sterk! Bij circuitauto's geraakt dat toch ook sneller kapot? Hoe sportiever men rijdt, hoe sneller de slijtage. Dat is toch?

Koppeling is wel versleten tengevolge van sportief rijgedrag.

Morty
Founder

Berichtdoor Morty » Ma Jul 03, 2006 8:47

Ik denk dat je gewoon pech hebt Klaus.
Ik zit met een midland gearbox (model 2002) en heb nu bijna 100.000 km erop staan. Geen problemen whatever.

Allee vind het enerzijds toch positief dat je "slechts" 300 euro moet betalen, alhoewel het zowiezo niet zou mogen.

Ik hoop dat alles snel opgelost geraakt :)
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

Mini
MINI Fan

Berichtdoor Mini » Di Jul 04, 2006 17:16

heb nu 50000 km gedaan...

maar op +- 12.000 km kwam men versnellingsbak los.... heb toen onder garantie een bmw service car langsgekomen op de pechtsrook en die heeft de batterij verwijderd en vervolgens onder de batterij de kabeltjes van naar de versnellingsbak er terug opp gezet.

een van die kabeltjes was losgerukt door mijn sportief rijgedrag.... hij heeft er toen een plaatje overgevezen waarmee het probleem zich onmogelijk nog eens kon voordoen.

tot heden zo geen prob meer gehad...

maar wel elke dag enkel in 1ste en in achterruit bij koude motor , en soms tijdens het rijden van 5 naar 4 bij het inzetten van een manoevre... :?

dus als ik jullie posts lees dan kan ik me verwachten en is het mogelijk dat mijn boite het begeeft..... hmmm...... stay positive man :?

Terug naar “Problemen en fouten”