Pagina 1 van 2

de eerste platte band => run flat werkt uitstekend

Geplaatst: Do Aug 24, 2006 14:02
door braxx
hoi...

gisteren mennen eerste platten band gehad met de mini...
der stak een goei vijs mooi in't midden van het loopvlak...

eerst even naar Jorssen geweest in wilrijk.
hun conclusie: nen nieuwe band aan 220 eur + btw - 35% korting

dan maar is eerst gaan horen bij nen bandenmarchant...
den donckers (iets terug op de baan)...
aah we zien het al... een vijs in den band...
bandje erafgehaald... lekje gerepareerd.
band terug op de velg en hoppaah... we zijn terug vertrokken...
het heeft mij dan maar 20? gekost...

grts braxx

Geplaatst: Do Aug 24, 2006 18:50
door snans
kunnen ze run-flats dan ook repareren ? :oops:

Geplaatst: Do Aug 24, 2006 19:49
door alain cooper
tuurlek
de BMW van deurne stuurt zelf de klanten met een vijs in ne r.f. naar ons.van de hoofdzetel van BMW mogen ze een r.f. niet repareren.

Geplaatst: Do Aug 24, 2006 20:09
door grand_cru
snans schreef:kunnen ze run-flats dan ook repareren ? :oops:

Natuurlijk, zolang het in het loopvlak is: "piece of cake". Kijk HIER maar eens.

Wist niet dat MINI niet wil herstellen :cry:
Heeft natuurlijk weer alles met marketing en het halen van goede cijfers te maken :roll:

Geplaatst: Do Aug 24, 2006 20:55
door Danyboy
Ik rij al lang met een gerepareerde runflat, geen probleem!

Geplaatst: Do Aug 24, 2006 21:30
door Dangixxer
Zolang ge gene tweede keer plat rijdt zal er geen enkel probleem zijn.
Als je echter te lang rondrijdt gaan de zijwanden van de band vervormen en bij een nieuwe platte band zou het wel eens kunnen dat je rapper op uw velg rijdt dan gedacht.
Je kan trouwens maar iets van een 150 km met een RF in platte toestand rijden

Re: de eerste platte band => run flat werkt uitstekend

Geplaatst: Za Sep 30, 2006 10:32
door Wally
braxx schreef:de eerste platte band => run flat werkt uitstekend

Maar het systeem achter de runflat is toch niet optimaal.

Ik heb gisteren de Mini laten uitlijnen, omdat ie zeer lichtjes naar
links trok op de rechte stukken. Wij waren van de veronderstelling
uitgegaan dat dit nog een restantje was van het rijden in een put
op de Ardeense wegen, waardoor twee van mijn banden sneuvelden.
Ik dacht dat door de klop er eventueel iets of wat geplooid of scheef
zou hebben gezeten. Wel, er was helemaal geen schade aan de wagen
omwille van de klop in de put, maar ik had een onregelmatige slijtage
op de linkervoorband, waardoor de wagen zich naar links trok.
En de slijtage komt door een ongelijke bandenspanning op de 4 wielen.
Het linkervoorwiel had iets meer dan 100 gr minder dan de andere drie.
Dus zo precies werkt het bandenspanningsysteem ook weer niet.

Enige raad die men mij heeft gegeven is de bandenspanning
elke 14 dagen te controleren :shock:

Geplaatst: Za Sep 30, 2006 15:45
door braxx
de bandenspanning word nergens gecontroleerd met het runflatsysteem

als je band platword verkleind hij minimaal van van omtrek...
je platte runflat zal dus sneller draaien dan de 3 andere
en het zijn de 4 afzonderlijke sensoren die deze abnormaliteit waarnemen en dan het alarm geven dat je band plat is...

grts

braxx

Geplaatst: Za Sep 30, 2006 16:48
door YELLOW_DINO
Vraag maar is aan Alain van de Vulco hoe mijn band eruit zag met het kl*te runflatsysteem.
Ik zat met een leegloper zonder dat de indicatie iets aangaf,gewoon om de zoveel maand zat ik echt met een platte kloppende band te rijden.Verschillenden keren laten nakijken maar niets te zien.
Tot ik van garage veranderde en die zeiden me om direkt naar de bandenboer te rijden.
Het ijzer stak uit de band aan de binnenkant,ik had evengoed tegen 120km/h(of iets sneller)met men Mini in de vangrail gehangen.Ik ga het nog is zeggen kl*te runflats.Geef mij maar normale low-profile's.

Geplaatst: Za Sep 30, 2006 21:19
door smetje
heb er ook last van, door te lang met verkeerde bandenspannig te rijden is mijn loopvlak van de banden volledig naar de kl*ten. nu hoort ge dat geweldig goed als ge aan het rijden zijt.
als ze versleten zijn direct weer gewone banden erop.

Geplaatst: Zo Okt 01, 2006 10:05
door YELLOW_DINO
smetje schreef:als ze versleten zijn direct weer gewone banden erop.


Ik heb niet gewacht zenne direkt 4 nieuwe banden erop nochtans waren de voorste nog bijna nieuw.
Het risico was mij te groot om te wachten,als zo'n band ontploft wet je toch lekker niet waar je terecht komt.

Geplaatst: Zo Okt 01, 2006 10:49
door Blade
Ik vond die RF's niet slecht,
als je natuurlijk uw bandenspanning niet nakijkt tja, dan kan je alles kapot rijden,

trouwens dat alarmke is voor een volledige platte band,
niet voor ergens een verlies van 100gr hé,
maar het alarm werkt toch niet, heb het zelf gezien ...

Geplaatst: Zo Okt 01, 2006 11:54
door varavital
Ik ben omgeschakeld op non run flats, maar de volgende keer komen er toch terug run flats op. Voor de wegligging vind ik die (zeker in 17") toch beter en preciezer...

Geplaatst: Zo Okt 01, 2006 12:40
door Blade
grootste voordeel: ge rijd uwe velg niet stuk bij een platte band

Re: de eerste platte band => run flat werkt uitstekend

Geplaatst: Zo Okt 01, 2006 13:57
door wazowski
Wally schreef:
braxx schreef:Het linkervoorwiel had iets meer dan 100 gr minder dan de andere drie.
Dus zo precies werkt het bandenspanningsysteem ook weer niet.

Mijn band was volledig plat toen we toekwamen in La Roche, zonder dat de het bandenspanningslampje aanging. Z'n sterkte is ook z'n zwakte...

Geplaatst: Zo Okt 01, 2006 18:17
door YELLOW_DINO
Blade schreef:
trouwens dat alarmke is voor een volledige platte band,
niet voor ergens een verlies van 100gr hé,
...


Das toch hetgeen dat ze vertellen in de garage en als dat de eerste keer is dat er zoiets vernuft op uw wagen is geïnstalleerd dan geloof je die gasten natuurlijk,zal geen tweede keer gebeuren.

Re: de eerste platte band => run flat werkt uitstekend

Geplaatst: Zo Okt 01, 2006 18:24
door minibandit
wazowski schreef:Mijn band was volledig plat toen we toekwamen in La Roche, zonder dat de het bandenspanningslampje aanging. Z'n sterkte is ook z'n zwakte...


dus werkt ook ni voor een verlies van enkele kilo'kes aan luchtdruk blijkbaar... :? :shock:

Geplaatst: Zo Okt 01, 2006 18:45
door Blade
heb eens volledige platte band gehad en dat spel zei niks,
dan eens plots gaat dat alarm af, even gestopt en er was niks te zien :?

Geplaatst: Zo Okt 01, 2006 18:52
door fred
Heb nog een vijs in mijn banden gehad en het alarm waarschuwde voor een lek. Er zat gewoon minder kg op, maar die was niet plat.

Ik moet geen rf hebben, rijden te hard en houden geen baan. Dan moet je toch binnen de 80 km een garage vinden ...

Geplaatst: Zo Okt 01, 2006 18:59
door Blade
fred schreef:Ik moet geen rf hebben, rijden te hard en houden geen baan. Dan moet je toch binnen de 80 km een garage vinden ...


ik vond ze helemaal niet zo hard, en geen baan houden :?
heb dat toch nooit ondervonden ...

ik vind het gewoon een heel groot voordeel dat uw velg veilig is bij een lek,
laat het dan nog iets harder zijn, als ik mijn velg stuk rijd kost me dat 900€
+ waarschijnlijk nog een band, en een S-spoke is ook al niet echt goedkoop te noemen hé ...