vandaag heb ik het overleefd...!!!
gelukkig heb ik dit overleefd..
toen ik vandaag mijn auto wou opkrikken met een normaale krik met wieltjes..
schoot het rubber van het chassis tijdens het opkrikken..rekende houden dat het op een platte grond was in een garage en met werkende wieltjes!!!
ik was bezig de auto aan het opkrikken om mn wintervelgjes te leggen...
toen plots het rubber blok wegschoot en doorde slag heeft het zich een weg gebaand door mn aerosideskirt... met gevolg een ferme kap erin --> kapote aeroskirt..
toen besefte ik pas dat ik van geluk mag spreken dat ik geen werkzaamheden uitvoerde ONDER de auto!!! ik ging hier anders niet meer gezeten hebben...
naar het schijnt is dit een veelkomend probleem!!! bij deze wil ik iedereen waarschuwen..
hier alvast enkele links...
http://www.mini2.com/forum/faults-fixes ... royed.html
http://www.mini2.com/forum/maintenance- ... locks.html
er is alvast een mail gestuurd naar mini belgie...
hopende op een positief antwoord ... want alle mede mini eigenaars uit de wereld werden hiervoor Volledig vergoed..
eens zien als mini belgium het algmene mini regel zal toepassen...
bij antwoord hou ik jullie op de hoogte
jammer van dit voorval ... voor de rest heb ik nog altyd nie te klagen...
kristof
rubber van krikblok onderuit!!!!!!!
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
als ik dat had geweten, dan had ik deze TSW Jack Points besteld toen ik mijn damper kocht
- Dave C
- MINI Master
- Berichten: 1073
- Lid geworden op: 25 Feb 2006
- Locatie: Yellow City, in Geel dus
- Contact:
je hebt er goed aan gedaan om dit te melden, hoop dat je vergoed word hoor
langs de andere kant weet (normaal) iedereen dat het niet raadzaam is om onder een opgekrikte auto werkzaamheden uit te voeren, DOE DIT NOOIT
een krik of de rubber, maar ik laat m'n leven niet van deze twee afhangen
als je werkzaamheden uitoefend onder je wagen, en je zelf geen brug hebt, rijd je hem beter over een stel houten juffers met opschuinde kant
een wiel veranderen, zoals jij, kan natuurlijk wel met een krik, daar dient ze ook voor hé, niet meer, niet minder...
maar zoiezo mag de rubber er niet zomaar afvallen..., echt raar dat het kan...
alé, gelukkig dat ge zelf geen letsels hebt en nog kunt forumen met ons
grtz DC
langs de andere kant weet (normaal) iedereen dat het niet raadzaam is om onder een opgekrikte auto werkzaamheden uit te voeren, DOE DIT NOOIT
een krik of de rubber, maar ik laat m'n leven niet van deze twee afhangen
als je werkzaamheden uitoefend onder je wagen, en je zelf geen brug hebt, rijd je hem beter over een stel houten juffers met opschuinde kant
een wiel veranderen, zoals jij, kan natuurlijk wel met een krik, daar dient ze ook voor hé, niet meer, niet minder...
maar zoiezo mag de rubber er niet zomaar afvallen..., echt raar dat het kan...
alé, gelukkig dat ge zelf geen letsels hebt en nog kunt forumen met ons
grtz DC
- Dave C
- MINI Master
- Berichten: 1073
- Lid geworden op: 25 Feb 2006
- Locatie: Yellow City, in Geel dus
- Contact:
YELLOW_DINO schreef:Ik gebruik nooit die prullen die meeverkopen met de wagen.Best is om zelf een degelijke krik te kopen en altijd een wiel of een voetje onder de wagen te zetten.
Gelukkig kom je er nog goed vanaf zoals je al zei ik wil niet weten wat er gebeurd als je eronder ligt.
ella ge moet beter lezen eh
hij gebruikte een wieltjeskrik
ik mag nochtans ni klagen van m'n mini krik, die heeft al veel wielen verzet
grtz DC
Dave C schreef:je hebt er goed aan gedaan om dit te melden, hoop dat je vergoed word hoor
langs de andere kant weet (normaal) iedereen dat het niet raadzaam is om onder een opgekrikte auto werkzaamheden uit te voeren, DOE DIT NOOIT
een krik of de rubber, maar ik laat m'n leven niet van deze twee afhangen
als je werkzaamheden uitoefend onder je wagen, en je zelf geen brug hebt, rijd je hem beter over een stel houten juffers met opschuinde kant
een wiel veranderen, zoals jij, kan natuurlijk wel met een krik, daar dient ze ook voor hé, niet meer, niet minder...
maar zoiezo mag de rubber er niet zomaar afvallen..., echt raar dat het kan...
alé, gelukkig dat ge zelf geen letsels hebt en nog kunt forumen met ons
grtz DC
dat is waar maar heb al enkele gevallen gelezen dat er iem onder lag met een verplette borstkas..
je zou es moeten weten welek werken ze uitvoeren met krikkjes....
Dave C schreef:YELLOW_DINO schreef:Ik gebruik nooit die prullen die meeverkopen met de wagen.Best is om zelf een degelijke krik te kopen en altijd een wiel of een voetje onder de wagen te zetten.
Gelukkig kom je er nog goed vanaf zoals je al zei ik wil niet weten wat er gebeurd als je eronder ligt.
ella ge moet beter lezen eh
hij gebruikte een wieltjeskrik
ik mag nochtans ni klagen van m'n mini krik, die heeft al veel wielen verzet
grtz DC
Oops was er effe niet bij blijkbaar
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
Dave C schreef:
ella ge moet beter lezen eh
hij gebruikte een wieltjeskrik
ik mag nochtans ni klagen van m'n mini krik, die heeft al veel wielen verzet
grtz DC
dan snap ik het niet echt...
dat ge zoiets voorhebt met je standaard krik, zoals ook duidelijk te zien is op de link OK...
maar met een rolkrik... dan zal het schotelke wel niet echt goed onder die blok gestaan hebben...
(of het schotelke was te klein en zat daardoor schuin op dat blokje... )
minibandit schreef:Dave C schreef:
ella ge moet beter lezen eh
hij gebruikte een wieltjeskrik
ik mag nochtans ni klagen van m'n mini krik, die heeft al veel wielen verzet
grtz DC
dan snap ik het niet echt...
dat ge zoiets voorhebt met je standaard krik, zoals ook duidelijk te zien is op de link OK...
maar met een rolkrik... dan zal het schotelke wel niet echt goed onder die blok gestaan hebben...
(of het schotelke was te klein en zat daardoor schuin op dat blokje... )
dat schotelke of is het nu een originele of ene goeie krik heeft er allemaal nie mee te maken... zoals je in de link ook kan zien het is het volgend..." als je de wagen omhoog krikt komt er zoiezo een kracht vrij op de blokken door dat er een andere kant de lucht in gaat.... maar als het rubberblok niet goed eringeankerd is dooor mini zelf gebeuren deze dingen..zoals op de links en foto's" ps nog niets gehoord van mini belgium...
Terug naar “Problemen en fouten”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten