Wiel sleept tegen wielkas
Wiel sleept tegen wielkas
Sinds m'n nieuwe velgen eronder steken, heb ik bij het afrijden
van een verkeersdrempel af en toe voor dat het achterwiel
lichtjes de wielkas raakt. Nu het rare is dat dit voor de weinige
keren dat dit voorkomt, steeds het linker-achterwiel is en nooit het
rechtse. Net of dat linkerwiel zit iets meer naar buiten dan de andere.
Je kan dat dus niet zien, maar aan de band zie je natuurlijk wel
enkele lichte strepen waar ie tegen de binnenkant van de wielkas is
geslepen. Waar kan hier het probleem liggen ?
van een verkeersdrempel af en toe voor dat het achterwiel
lichtjes de wielkas raakt. Nu het rare is dat dit voor de weinige
keren dat dit voorkomt, steeds het linker-achterwiel is en nooit het
rechtse. Net of dat linkerwiel zit iets meer naar buiten dan de andere.
Je kan dat dus niet zien, maar aan de band zie je natuurlijk wel
enkele lichte strepen waar ie tegen de binnenkant van de wielkas is
geslepen. Waar kan hier het probleem liggen ?
- Dave C
- MINI Master
- Berichten: 1073
- Lid geworden op: 25 Feb 2006
- Locatie: Yellow City, in Geel dus
- Contact:
het zou mij verwonderen moest de ET waarde van de velg, links en rechts verschillen
miss hang de mini links lager dan rechts, kan normaal zijn met enkel een bestuurder aan boord
kan ook aan je veren liggen, links al wat meer doorhangen dan rechts
de ET zal niet verschillen, maar miss staat je achteras niet 100% centraal, maar binnen de normen
dat kan perfect, er worden altijd toloranties gehanteerd in de fabriek, (op de body-chassis en ook wat er op gemonterd word), niets staat voor 100% centraal..., een mm is geen rariteit
maar zoiets merk je natuurlijk als je iets veranderd hé
als geen spoorverbreders hebt zitten, en dat denk ik niet dat je dat hebt, zie ik weinig mogelijkheden om het op te lossen..
het zal wel kunnen, maar dan denk ik aan, schroefkit, stiffnes-blokjes tussen de veren( )
tja dat zal het zowat zijn denk ik...
succes ermee Walter, hopelijk is het niet echt te storend
grtz DC
miss hang de mini links lager dan rechts, kan normaal zijn met enkel een bestuurder aan boord
kan ook aan je veren liggen, links al wat meer doorhangen dan rechts
de ET zal niet verschillen, maar miss staat je achteras niet 100% centraal, maar binnen de normen
dat kan perfect, er worden altijd toloranties gehanteerd in de fabriek, (op de body-chassis en ook wat er op gemonterd word), niets staat voor 100% centraal..., een mm is geen rariteit
maar zoiets merk je natuurlijk als je iets veranderd hé
als geen spoorverbreders hebt zitten, en dat denk ik niet dat je dat hebt, zie ik weinig mogelijkheden om het op te lossen..
het zal wel kunnen, maar dan denk ik aan, schroefkit, stiffnes-blokjes tussen de veren( )
tja dat zal het zowat zijn denk ik...
succes ermee Walter, hopelijk is het niet echt te storend
grtz DC
Dave C schreef:... hopelijk is het niet echt te storend
Storend is het niet echt, daar het maar zeer sporadisch voorkomt
dat de band de wielkas raakt. Ik maak mij enkel wat zorgen om de band,
die telkens wordt geschuurd. 'k Heb al genoeg rubber gekocht dit jaar ....
Bestaat er bvb geen mogelijkheid om de wielkas wat uit te dremelen
coendek schreef:Dan moet ie wel ECHT omlaag..!!
Heb ik zitten over twijfelen, maar dat zal mijn probleem zeker niet
verhelpen ... integendeel.
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
hey Wally, ik had dat in het begin als m'n Fearlesskes er op stonden ook...
ook enkel aan de linkerachterkant !!
dat slijt vanzelf wel weg, maar je kan natuurlijk ff helpen met een dremeltje...
echt kwaad voor je band kan het niet, want je zal al wel gezien hebben dat je die strepen op je band kan afpellen !!!
het is dan ook een laagje plastick van je wielkast dat op je band plakt...
die binnenkas is niet stevig genoeg om je band echt te bechadigen !!
van die "stiffnes-blokjes" of bumpstops zou ik niet aanraden, daar je ook je veren daarmee xtra gaat belasten
btw : wees gerust, we zijn bijlange niet de enigen die dit "probleempje" kennen...
ook enkel aan de linkerachterkant !!
dat slijt vanzelf wel weg, maar je kan natuurlijk ff helpen met een dremeltje...
echt kwaad voor je band kan het niet, want je zal al wel gezien hebben dat je die strepen op je band kan afpellen !!!
het is dan ook een laagje plastick van je wielkast dat op je band plakt...
die binnenkas is niet stevig genoeg om je band echt te bechadigen !!
van die "stiffnes-blokjes" of bumpstops zou ik niet aanraden, daar je ook je veren daarmee xtra gaat belasten
btw : wees gerust, we zijn bijlange niet de enigen die dit "probleempje" kennen...
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
Wally schreef:coendek schreef:]Dan moet ie wel ECHT omlaag..!!
Heb ik zitten over twijfelen, maar dat zal mijn probleem zeker niet
verhelpen ... integendeel.
daar zou je nog van kunnen verschieten...
als je hem lager gaat leggen komen de wielen iets negatiever te staan !
dus de bovenkant gaat meer naar binnen neigen...
bij mij was dat met m'n H&R's al duidelijk beter, ze raakten al een pak minder
zoals Dave zegt denk ik ook dat de 225 ipv 215 er voor heel wat tussen zit.
Uw band is breder EN hoger.....
en een paar millimeterkes maken een groot verschil tussen net raken of niet raken!!!
Troost u...er zijn er heel wat die op verschillende plaatsen soms de plastick randen/lippekes horen bewerkt worden... (ja bandit als gij meerijdt is het ni te doen zenne )
Dat went wel
Uw band is breder EN hoger.....
en een paar millimeterkes maken een groot verschil tussen net raken of niet raken!!!
Troost u...er zijn er heel wat die op verschillende plaatsen soms de plastick randen/lippekes horen bewerkt worden... (ja bandit als gij meerijdt is het ni te doen zenne )
Dat went wel
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
Ben net bij de bandencentrale binnengestapt met het sleep-probleem.
Na wat keurwerk en metingskes is gebleken dat de veer langs de
linkerkant een halve centimeter lager staat dan de rechterkant.
En nee, het heeft niks te maken met mijn gewicht dat net iets over het
gemiddelde gaat, want op de moment van de meting zat ik niet in de wagen.
Eén dezer dus effe langs bij de dealer om te zien of dit opgelost kan worden.
Morgen dus, .... want morgen moet ik daar toch al zijn voor iets anders
Na wat keurwerk en metingskes is gebleken dat de veer langs de
linkerkant een halve centimeter lager staat dan de rechterkant.
En nee, het heeft niks te maken met mijn gewicht dat net iets over het
gemiddelde gaat, want op de moment van de meting zat ik niet in de wagen.
Eén dezer dus effe langs bij de dealer om te zien of dit opgelost kan worden.
Morgen dus, .... want morgen moet ik daar toch al zijn voor iets anders
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
enkele mm's verschil heb je altijd hé !! 'ze hebben daar tollerantiemarges voor volgens mij'
al is het door de zwarte wielkastranden die "net iets anders" gemonteerd zijn...
hoe hebben ze dat juist gemeten...als ik vragen mag
center velg tot wielkast ...?
en hebben ze ook de hoogte vanaf de grond opgemeten ?
dus staat hij effectief scheef of is het een kwestie van ongelijke montage van andere onderdelen
al is het door de zwarte wielkastranden die "net iets anders" gemonteerd zijn...
hoe hebben ze dat juist gemeten...als ik vragen mag
center velg tot wielkast ...?
en hebben ze ook de hoogte vanaf de grond opgemeten ?
dus staat hij effectief scheef of is het een kwestie van ongelijke montage van andere onderdelen
- Dave C
- MINI Master
- Berichten: 1073
- Lid geworden op: 25 Feb 2006
- Locatie: Yellow City, in Geel dus
- Contact:
miss is die veer niet voorzien voor nen dubbele uitlaat(extra gewicht links)
ja..., ik vraag me ook af hoe ze dat gemeten hebben, zonder die eraf te halen, en dan meten, maar zonder dat kun je weinig besluiten peis ik
en een paar mm, tja gaat de dealer volgens mij geen nieuwe veer voor geven..
grtz DC
ja..., ik vraag me ook af hoe ze dat gemeten hebben, zonder die eraf te halen, en dan meten, maar zonder dat kun je weinig besluiten peis ik
en een paar mm, tja gaat de dealer volgens mij geen nieuwe veer voor geven..
grtz DC
Meting gebeurde eigenlijk heel simpel, op een gelijke platte ondergrond
met een latje tussen de wielkastboord en de band
Ook met het blote oog kan je eigenlijk een beetje zien dat het linkerwiel
iets meer in de wielkas is verborgen dan de rechterkant. Klinkt misschien
raar, maar had al tegen enkelen gezegd dat ik de indruk had dat de wagen
precies wat automatisch was verlaagd de laatste tijd (steeds de linkerkant
te hebben bekeken).
Maar we gaan morgen toch langs bij de dealer, dus daar effe aankaarten.
En als er geen nieuwe veer onderkomt, tja dan wordt het de dremel zekers
met een latje tussen de wielkastboord en de band
Ook met het blote oog kan je eigenlijk een beetje zien dat het linkerwiel
iets meer in de wielkas is verborgen dan de rechterkant. Klinkt misschien
raar, maar had al tegen enkelen gezegd dat ik de indruk had dat de wagen
precies wat automatisch was verlaagd de laatste tijd (steeds de linkerkant
te hebben bekeken).
Maar we gaan morgen toch langs bij de dealer, dus daar effe aankaarten.
En als er geen nieuwe veer onderkomt, tja dan wordt het de dremel zekers
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
minibandit schreef:Wally schreef:En als er geen nieuwe veer onderkomt, tja dan wordt het de dremel zekers
of ge laat "den band" zelf z'n werk doen...
na de winter spreekt ge daar nimeer over...
btw...mijne linkerkant is ook na de verlaging nog steeds de mooiste...
Zeg Gunter is dat linkerkant mét of zonder bestuurder?
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
Terug naar “Problemen en fouten”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten