B&M short shift

Meld hier je problemen en fouten - misschien krijg je wel een oplossing
Gebruikersavatar
Davide
MINI Fan
Berichten: 156
Lid geworden op: 09 Jun 2006
Locatie: Asse
Contact:

B&M short shift

Berichtdoor Davide » Ma Apr 02, 2007 20:04

Hey,
Ik was net een B&M short-schifterke aan het installeren, maar die paste helemaal niet. De diameter van die kleine bolletjes, en die van het grote scharnierende gewricht zijn allen kleiner dan de originele..... :?
Ligt het aan mij of zou ik het verkeerde onderdeel vasthebben? Want in op de doos staat dat het voor alle mini's zou zijn :?
Terug maar even de orignele monteren nu, maar iedere info is welkom :oops:

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Ma Apr 02, 2007 20:16

Denk dat dit eentje is voor Bandit :grin:
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

Gebruikersavatar
gilles
MINI Freak
Berichten: 324
Lid geworden op: 05 Okt 2005
Locatie: geraardsbergen

Berichtdoor gilles » Ma Apr 02, 2007 20:55

normaal gezien moeten die 'bolletjes' allemaal exact hetzelfde zijn als de originele hoor . das toch zo bij mijn cravenspeed . volgens mij heb je dan een verkeerde b&m (btw ik denk wel dat er een verschil is op pré en facelift)

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Ma Apr 02, 2007 21:18

IDD
Heb je een pre of faceliftmodel....???

lees het volgende anders maar:

The ultimate short shifter kit for all manual gearbox MINI's - made by the best short shifter manufacturer B&M. Cuts the travel (throw) between gears by 27% therefore reducing gear change times which can ultimately improve acceleration. Gives a sportier feeling to the driver when changing gear. Gear changes are firmer and smoother with the B&M short shifter kit. Compatible with standard or aftermarket gear knob (Not included). Fitting is easily reversible. NOTE: Manual gearboxes only. Not compatible with facelift 07/2004 onwards cars with aftermarket exhausts with pre-silencers. Click details for a picture of the kit.

Gebruikersavatar
gilles
MINI Freak
Berichten: 324
Lid geworden op: 05 Okt 2005
Locatie: geraardsbergen

Berichtdoor gilles » Ma Apr 02, 2007 22:52

volgens mij heb je hierdoor de verkeerde :

"Select "2004 and Newer" if when you pull up the plastic ring around the shift boot and the main shift housing is Grey . Select '2003 and Older" if the housing is white. The cutoff is build date of 08/04 for the 2004 and newer kit. the production date is noted on the label of the inside door jamb on the drivers door."

check het even ..

grtz

Gebruikersavatar
Davide
MINI Fan
Berichten: 156
Lid geworden op: 09 Jun 2006
Locatie: Asse
Contact:

Berichtdoor Davide » Di Apr 03, 2007 12:51

welja, ik heb een pre-facelift, van 07/04... dus dat zou dan betekenen dat ik de 'grijze versie' nodig had, en ik heb idd een 'witte versie' aangezien de bijgevoegde handleiding een 'witte schakeldoos' toont. :oops:
en dus vanaf de facelift is er geen B&M shifter beschikbaar.mmmm

Dju toch
:evil:

Bedankt voor de info allemaal.


Terug naar “Problemen en fouten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten