zijruit rammelt

Meld hier je problemen en fouten - misschien krijg je wel een oplossing
Gebruikersavatar
Stoffeltje
MINI Regular
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 Apr 2007
Locatie: Hofstade (Brabant)

zijruit rammelt

Berichtdoor Stoffeltje » Ma Mei 07, 2007 12:17

hey all,

heb een aantal dagen geleden opgemerkt dat de zijruit aan de bestuurderskant "rammelt". Als ik rijd met dat raam half open dan is het net of het onderaan (in de deur) niet helemaal vastzit...

Heeft er nog iemand hier al last van gehad of heeft er iemand enig idee wat dit kan zijn?

greetz

Gebruikersavatar
YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Ma Mei 07, 2007 15:11

Mijn ruiten rammelen ook.Dit komt doordat de ramen van een Mini zijn zoals een coupe-model en dus niet in een frame zitten.Elke keer dat je de deur dichtdoet krijgen de ramen een slag waardoor ze los kunnen komen.
De mijne moet op onderhoud en zal vragen om ze vast te laten zetten zal wel geen garantie meer zijn :?

Gebruikersavatar
Stoffeltje
MINI Regular
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 Apr 2007
Locatie: Hofstade (Brabant)

Berichtdoor Stoffeltje » Ma Mei 07, 2007 16:52

lap weer kosten :cry:

Gebruikersavatar
den diego
MINI Driver
Berichten: 98
Lid geworden op: 03 Jan 2007
Locatie: moorslede

Berichtdoor den diego » Ma Mei 07, 2007 17:32

van mij als ik aan een grote snelheid rij
is het lik dat er lucht binnen komt

Gebruikersavatar
Leecood
MINI Fan
Berichten: 197
Lid geworden op: 01 Feb 2007
Locatie: HERENTALS

zijruit rammelt

Berichtdoor Leecood » Zo Mei 13, 2007 20:24

Mijn dealer heeft me gezegd dat de portieren heel zacht kunnen dichtgeklapt worden, je hoeft er echt geen zwaai aan te geven. Portier dichtdoen op een 4-tal cm na, en dan lichtjes dichtdoen. Schroeven komen dan niet los. het is dus zo dat de ruit gedragen wordt op 1 lat aan de onderkant, en als daar een schroefke begint los te komen....ggrrrrrr. Om zot te worden natuurlijk...
Groetjes Lee

Gebruikersavatar
YELLOW_DINO

Re: zijruit rammelt

Berichtdoor YELLOW_DINO » Zo Mei 13, 2007 21:40

a117123 schreef:Mijn dealer heeft me gezegd dat de portieren heel zacht kunnen dichtgeklapt worden, je hoeft er echt geen zwaai aan te geven. Portier dichtdoen op een 4-tal cm na, en dan lichtjes dichtdoen.
Groetjes Lee


Tja vertel dat is tegen de kids om voorzichtig te zijn met de deuren :grin:

Gebruikersavatar
Stoffeltje
MINI Regular
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 Apr 2007
Locatie: Hofstade (Brabant)

Re: zijruit rammelt

Berichtdoor Stoffeltje » Ma Mei 14, 2007 12:28

a117123 schreef:Mijn dealer heeft me gezegd dat de portieren heel zacht kunnen dichtgeklapt worden, je hoeft er echt geen zwaai aan te geven. Portier dichtdoen op een 4-tal cm na, en dan lichtjes dichtdoen. Schroeven komen dan niet los. het is dus zo dat de ruit gedragen wordt op 1 lat aan de onderkant, en als daar een schroefke begint los te komen....ggrrrrrr. Om zot te worden natuurlijk...
Groetjes Lee


eigenlijk zou dat toch niet mogen he. Zelfs al doede u deur normaal toe zonder daar overdreven mee te "gooien" dan zou da nog ni mogen loskomen.

Kzal em binnenkort nog eens moeten binnendoen want het "geschuur" bij het afdraaien begint ook weer erger te worden. Vanavond mijn bandenspanning ne keer checken.

Greetz

Gebruikersavatar
Danyboy
MINI Master
Berichten: 2409
Lid geworden op: 09 Nov 2005
Locatie: Wilderen

Berichtdoor Danyboy » Ma Mei 14, 2007 19:43

Stoffeltje, dat geschuur gaan je runflat banden zijn, ik heb dat ook gehad zo'n schurend en krakend geluid, heb toen de banden gewisseld van voor naar achter, probleem tijdelijk opgelost maar komt na een tijd terug als deze banden ook een tijd vooraan gelegen hebben. Ik heb ondertussen gewone banden, rijd veel zachter en hebben zeker evenveel sportieve rijeigenschappen. maar wat belangrijk is : geen gekraak en geschuur :!:

Gebruikersavatar
dogtown
MINI-aholic
Berichten: 370
Lid geworden op: 19 Okt 2006
Locatie: Gent - Sint Amandsberg

Berichtdoor dogtown » Di Mei 15, 2007 15:27

toch toevallig niet geflyerd geweest door den morty of zo ?

flyers in deuren en al, kweet er alles van hahaha

Trouwens, da papierke is er kosteloos uitgehaald bij MINI onder de term : controle of de ruit rammelt ...

misschien een idee ???


Terug naar “Problemen en fouten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten