Schakelen van 1e naar 2e met koude motor

Meld hier je problemen en fouten - misschien krijg je wel een oplossing
Wally
MINI Master

Schakelen van 1e naar 2e met koude motor

Berichtdoor Wally » Di Nov 20, 2007 19:01

Sinds enige tijd (enkele weken) heb ik iets raar aan de hand wanneer ik vertrek met een koude motor.
Ik start de wagen, leg hem in eerste versnelling, geef gas en vertrek, dan de koppeling in,
schakel naar tweede en als ik dan de koppeling los, krijgt heel de wagen een klop alsof ik
voor de eerste keer met nen auto aan 't rijden ben. ttz 't Is net of die koppeling in die tweede versnelling
plots erin schiet (hoe traag of hoe snel ik ook de koppeling los) :? Snappie wat ik bedoel ?
Dit komt enkel voor bij het starten met een koude motor tussen de eerste en de tweede versnelling
en rare is ook dat dit maar één keer voorkomt. Als ik bvb na het aanzetten dit een tweede maal
probeer te verkrijgen, loopt alles gesmeerd, dan schakelt ie zoals ie moet schakelen.
'k Weet het, 't is ingewikkeld uitgelegd voor iets dat eigenlijk nogal fel opvalt als je rijdt.
Iemand een idee wat dit is ? Heb dit voorheen nooit opgemerkt.

Tsjoert
MINI Driver

Berichtdoor Tsjoert » Di Nov 20, 2007 19:56

Geen idee wat het is, maar heb dat ook soms. Treedt bij mij echter vooral op bij iets warmer weer (sinds het zo koud is heb ik het alleszins al tijdje niet gemerkt). Al eens naar gevraagd in de garage als de auto binnen was, maar dan doet hij het uiteraard niet.

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Di Nov 20, 2007 23:20

:-k voelt je koppelingspedaal anders aan dan voordien...makkelijker of stroever bij het indrukken...?
en krijg je hem makkelijk in versnelling of is dat gevoel ook anders dan voordien...?

Wally
MINI Master

Berichtdoor Wally » Wo Nov 21, 2007 22:06

minibandit schreef::-k voelt je koppelingspedaal anders aan dan voordien...makkelijker of stroever bij het indrukken...?
en krijg je hem makkelijk in versnelling of is dat gevoel ook anders dan voordien...?

Koppelingspedaal voelt zelfde aan als voordien.
Ook met het schakelen geen enkel probleem ondervonden, enkel in z'n achteruit (maar dat doet ie al 2 jaar lang :? )
Alles verloopt dus zoals altijd, behalve dan de klop/schok bij koude motor tussen 1e & 2e versnelling.

Terug naar “Problemen en fouten”