controlelampje airbag

Meld hier je problemen en fouten - misschien krijg je wel een oplossing
buscemi28
MINI2 - Newbie

controlelampje airbag

Berichtdoor buscemi28 » Zo Mar 02, 2008 14:41

Sinds gisteren blijft mijn controlelampje van de airbag branden..
iemand een idee waar dit mee kan te maken hebben?

en ook een nieuw probleem dat ik gisteren heb vastgesteld: mijn zijruit van de passagierskant gaat niet meer naar beneden!
als ik schakelaar bedien hoor ik wel een geklik maar doet voor de rest niets meer!

Iemand hier die dit ook al heeft meegemaakt?

kleinen_joris
MINI-aholic

Berichtdoor kleinen_joris » Zo Mar 02, 2008 14:44

Problemen met de MINI?

=> http://www.problemcar.nl/viewforum.php?id=128

=> http://www.problemcar.nl/viewforum.php?id=129

is eigenlijk voor alle merken

kleinen_joris
MINI-aholic

Berichtdoor kleinen_joris » Zo Mar 02, 2008 14:45

minibandit
MINI Nutter

Re: controlelampje airbag

Berichtdoor minibandit » Zo Mar 02, 2008 18:41

buscemi28 schreef:Sinds gisteren blijft mijn controlelampje van de airbag branden..
iemand een idee waar dit mee kan te maken hebben?

en ook een nieuw probleem dat ik gisteren heb vastgesteld: mijn zijruit van de passagierskant gaat niet meer naar beneden!
als ik schakelaar bedien hoor ik wel een geklik maar doet voor de rest niets meer!

Iemand hier die dit ook al heeft meegemaakt?

controlelampje van de airbag heeft dikwijls te maken met een defecte bedrading...
soms kunnen ze in de garage gewoon via een reset het lampje nog uitkrijgen,
en als dit niet het geval is moet er een stuk bedrading vervangen worden, meestal het stukje onder een van de zetels !!
onder beide zetels zitten nl aansluitingen voor het airbagcontact in de zetel,
door veelvuldig verplaatsen van de zetel of indien er iets onder de zetel geplaatst wordt durft dit nogal eens snel kapot gaan :(

het probleemke met de zijruit...zou kunnen dat dit met een kleine draai aan een boutje opgelost is !!
ik heb nl eerder ook hetzelfde voorgehad... :oops:
bij mij was er ook een geklik te horen en de ruit bleef gewoon staan in gesloten positie...
zelfs de corrigerende functie die je ziet bij het sluiten van de deuren was "dood" 8)
oplossing was wel niet zo simpel... :shock:
de oorzaak bleek nl een geblokkeerde rotor in het aandrijfmotortje van de ruiten !!!
een geluk was wel dat er een positieboutje beschikbaar is op het systeem, zodat je het rotortje iets dieper kan afstellen !
de tegenslag is dat je de motor volledig uit de deur moet halen om erbij te kunnen :?

het werkt nu al terug een half jaar zonder problemen !!

kurtn
MINI Fan

Berichtdoor kurtn » Ma Mar 03, 2008 18:11

De goedkoopste en makkelijkste manier om dit te verhelpen, is een goedgerichte vuistslag zo'n 10 a 15 cm onder je binnenste deurkruk te geven. De mijne is het na +/- 10 maanden nog niet vergeten... ( geen problemen meer mee)

buscemi28
MINI2 - Newbie

Berichtdoor buscemi28 » Vr Mar 14, 2008 10:51

@kurtn

die vuistslag heeft dus wel degelijk geholpen!
Ruit terug in orde!:)

Garage had er volgens hun al naar gekeken en hadden mij wijs gemaakt dat mechanisme moest vervangen worden! da zijn toch gangsters...

lampje van de airbag hadden ze uitegelezen en gereset maar na 2 dagen is het terug beginnen branden. Blijf er nu zo wel mee rijden!

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Vr Mar 14, 2008 19:28

buscemi28 schreef:lampje van de airbag hadden ze uitegelezen en gereset maar na 2 dagen is het terug beginnen branden. Blijf er nu zo wel mee rijden!

hopelijk moet ge niet te snel naar de keuring... :grin: :wink:

kurtn
MINI Fan

Berichtdoor kurtn » Vr Mar 14, 2008 20:15

Je moet zo eens af en toe laten zien ,en in dit geval laten voelen aan je auto wie de baas is... hihi :grin:

BlueSkyraider
MINI2 - Newbie

Berichtdoor BlueSkyraider » Di Apr 21, 2009 13:30

excuses voor het bumpen van deze thread maar had geen zin om een nieuwe hiervoor aan te maken.

Bij ons brandt sinds geruime tijd ook het airbaglampje. Ik vermoed dat het wel (zoals de verkoper mij ook al telefonisch heeft gezegd) aan een slecht contact onder de zetels zit.
Mijn vriendin is 1,50m, ik 1m90 wat dus maakt dat de zetels geregeld van volledig voor naar volledig achter wordt gezet :D

Maar nu vroeg ik mij af. Als ik aan die draadjes zit te prutsen, bestaat er dan het gevaar dat de airbag zou durven "ontploffen" (dus in werking schiet)?
Ben er om die reden nog niet aan durven komen :oops:
Ik denk van niet, aangezien de detectie om airbags te activeren zich enkel in de bumpers/kreukelzones bevindt?

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Di Apr 21, 2009 14:02

Als je eraan wil "prutsen", batterij afkoppelen en de batterijkabels tegen elkaar hangen en een kwartiertje wachten. Dan kan je veilig aan de bekabeling komen.

Terug naar “Problemen en fouten”