lichten gaan niet meer uit !

Meld hier je problemen en fouten - misschien krijg je wel een oplossing
isibelle
MINI Freak

lichten gaan niet meer uit !

Berichtdoor isibelle » Do Apr 17, 2008 18:12

hoi hoi allemaal!!

gisteren hebben we mijn verstralertjes gemonteerd, allemaal dik in orde, slecht één klein probleempje..

we hebben enkele draden moeten ontkoppelen en terug moeten aansluiten, allemaal gebeurd zoals het moet, maar toch is er een foutje: mijn lichten blijven branden van het ogenblik mijn contact opstaat, ook al staan de lichten af ! wat nu gedaan?

groetjes

kleinen_joris
MINI-aholic

Re: lichten gaan niet meer uit !

Berichtdoor kleinen_joris » Do Apr 17, 2008 19:09

isibelle schreef:hoi hoi allemaal!!

gisteren hebben we mijn verstralertjes gemonteerd, allemaal dik in orde, slecht één klein probleempje..

we hebben enkele draden moeten ontkoppelen en terug moeten aansluiten, allemaal gebeurd zoals het moet, maar toch is er een foutje: mijn lichten blijven branden van het ogenblik mijn contact opstaat, ook al staan de lichten af ! wat nu gedaan?

groetjes

:? , mecaniek en joris gaan niet samen

Dat is de reden waarom ik die bij de stealer heb laten plaatsen :D .

Hopelijk kan er iemand anders u helpen :oops:

isibelle
MINI Freak

Berichtdoor isibelle » Do Apr 17, 2008 19:23

hej,

khoop het stiekem ook ... isabelle en mechaniek matchen ook nie echt, maar isabelle haar papa en mechaniek gaat vlotjes =D ! papa heeft de kabel die aangesloten is aan de plus er af gehaald en hij denkt dat er zo een instelling verwijderd is.. nu is de vraag : hoe lost ge da op? batterij afsluite en terug aansluite, bij nen bmw-dealer aan de kas gaan hange, .. ?

merci om te reagere joris =D !

x

Stafke
MINI Master

Berichtdoor Stafke » Do Apr 17, 2008 19:42

Met al die elektronische troep erin zou het me niet verworderen als je ergens een puls geeft dat je een instelling reset.

Al hoop ik wel dat er niks mis daardoor is met de boordcomputer.
Al lijkt me dat nogal strekt door enkel een lampje bij te plaatsen :?

Hou ons op de hoogte Isi Tringeling :)

isibelle
MINI Freak

Berichtdoor isibelle » Do Apr 17, 2008 20:24

zal ik zeker doen :grin: !

we zullen eens naar van boom gaan met mn minitje en hem eens aan de kas laten hangen :D !

Stafke
MINI Master

Berichtdoor Stafke » Za Apr 19, 2008 15:48

Eigenlijk is het wel normaal hoor Isibelle, zo'n verstralers WILLEN nu eenmaal branden he :grin:

Morty
Founder

Berichtdoor Morty » Za Apr 19, 2008 18:57

Ik heb toen na de installatie van de mijne door Blade (prima job trouwens) iets gelijkaardigs gehad en dat had toen te maken met de relais die blijkbaar omgekeerd moest aangesloten worden.

Misschien eens uitmeten waar dat vandaan komt?

isibelle
MINI Freak

Berichtdoor isibelle » Ma Apr 21, 2008 18:55

hmm, de relais omgekeerd aangesloten.. is tege ons papa zegge :grin: ! ma kan het ook zijn da daardoor mijn airco en achterruitverwarming nimeer werkt?

x

PS stafke, tzijn mijn gewoon koplampe da blijve brande :grin: !

Xefke
MINI Master

Berichtdoor Xefke » Ma Apr 21, 2008 19:18

dit klinkt allemaal wel heel raar... :shock:

Maar uit ervaring weet ik dat de verlichting in een MINI wel eens z'n eigen willetje kan hebben... :roll: :?

Ik heb zelf geen ervaring met de DL's maar hoop dat 't in orde komt...

Gr

Xefke

Leecood
MINI Fan

Berichtdoor Leecood » Ma Apr 21, 2008 20:18

Naar mijn bescheiden mening ben je er een soepje van aan het maken.
Het is niet evident natuurlijk dat je tegenwoordig denkt een pluske en een mastje aan te sluiten, en dan pardoes je klakson ineens een ander geluid gaat maken, of plotsklaps je opendak niet meer schuift...
hihi

isibelle
MINI Freak

Berichtdoor isibelle » Di Apr 22, 2008 18:43

als er al een soepje van is gemaakt, heb ik het alleszins nie gedaan, want ik blijf me mn polle van al diejen brol af :grin: !

kheb wel een beetje "research" gedaan! volgens de meestergast van "van boom" klopt dit echter wel; de bout door de plus geeft, als ge hem eruit schroeft, min en plus min en plus. hierdoor is de mini volgens dieje vent dus in veilige modus geraakt en is het simpel op te losse door hem inderdaad bij nen dealer aan de kas te gaan late hange en dee terug in te loggen ofzoiets.

Heb ik dus ook geprobeerd -dit kost dus slechts een 5tal minuutjes- bij jorssen ...
"U mag uw wagen hier achterlaten, we zullen proberen het tegen vrijdag in orde te brengen..." :x !!!!!!!. DUUUS afspraak gemaakt bij centrauto :grin: !!!

Davide
MINI Fan

Berichtdoor Davide » Di Apr 22, 2008 18:45

ik denk persoonlijk dat het ook aan de relais LICHT.... euh, als deze dus gesloten blijft heb je dus de lampjes die branden, dat wil dus zeggen dat dat bruine (ik dacht dat het die kleur was) draadje dat je in die stekker moet plaatsen stroom krijgt zonder dat je dat wilt.... klijk eens na of hij in het goede contact zit..... er zijn namelijk heel wat mogelijkheden daar.

isibelle
MINI Freak

Berichtdoor isibelle » Di Apr 22, 2008 19:01

het bruine draadje zit op de juiste plaats en stevig vast, papa is net gaan controleren! zelfs als we de relais gewoon afkoppelen en het contact opzetten blijven die lichtjes branden :grin: .

we hebben het stroomnetwerk onderbroken en pulsen gegeven, en zo is de mini dus in veilige modus beland ...

't zijn niet alleen de lichten die constant branden, de airco en de achterruitverwarming werken niet meer, de deuren gaan niet meer automatisch vast, allemaal van die klein prutskes die ge zo gewoon wordt en mist als ze er niet meer zijn :D !

x

Morty
Founder

Berichtdoor Morty » Di Apr 22, 2008 23:02

dat gaat een toffe reset worden :shock: :? :grin:

Stafke
MINI Master

Berichtdoor Stafke » Wo Apr 23, 2008 13:11

wel een beetje vroeg voor kerstverlichting hoor :grin:

isibelle
MINI Freak

Berichtdoor isibelle » Wo Apr 23, 2008 13:17

alee, we zijn pasen toch al gepasseerd...? :grin: der moet altijd iemand de eerste zijn eh :P !

ja, tgaat misschien wel eventjes duren, MAAR kheb verstralertjes dus da maakt al heeeeeeeel veel goe :wink: !

Xefke
MINI Master

Berichtdoor Xefke » Wo Apr 23, 2008 17:11

Is 't nu al in orde?

isibelle
MINI Freak

Berichtdoor isibelle » Wo Apr 23, 2008 19:22

nee, dinsdag gaan we ermee naar centerauto, dan pas was de kas vrij ..

Xefke
MINI Master

Berichtdoor Xefke » Wo Apr 23, 2008 19:50

isibelle schreef:nee, dinsdag gaan we ermee naar centerauto, dan pas was de kas vrij ..

amaai, dan pas? :shock: ben gisteren nog naar Ottevaere gereden en daar hebben ze de mijne ook ff snel aan de pc gehangen.
Ff "comfort openen" terug laten opzetten :)

isibelle
MINI Freak

Berichtdoor isibelle » Wo Apr 23, 2008 20:44

amaj, gelukzakske :D ! ja, kvind het al beter om hem gewoon dinsdag eventjes langs te brengen en erbij te blijven, dan hem een week te moeten missen voor die 5 minuutjes werk :grin: !!! spijtig da ze bij van boom de software nie van mini hebbe want dan wast ook direct gedaan.. waar is deen ottovaere mss??

Terug naar “Problemen en fouten”