Rechtse raam gaat nietmeer

Meld hier je problemen en fouten - misschien krijg je wel een oplossing
hooby
MINI Driver

Rechtse raam gaat nietmeer

Berichtdoor hooby » Ma Aug 18, 2008 0:29

Echt k*t,

Gisteren opgestaan en wou gaan rijden met de Mini, doe ik even men rechter raam naar beneden, maar wanneer ik deze terug omhoog wou doen deed ie niets meer. Dacht eerst dat zekering kapot was dus vervang ik deze maar blijkt het niet te zijn. Knop binnenin is ook niet kapot denk ik want hoor een klik als ik hier op duw, maar raam reageert niet. Ook als ik het raam probeer te sluiten met het deurslot reageert deze niet. Linkse raam werkt perfect.
Kan ik morgen naar de garage met open raam, in de hoop dat het niet regent. Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Heb ook al eens gemerkt dat er op men rechtse raam soms vetplekken zitten die ik er moeilijk van krijg.

rit700
MINI2 - Newbie

Re: Rechtse raam gaat nietmeer

Berichtdoor rit700 » Ma Aug 18, 2008 7:19

hooby schreef:Echt k*t,

Gisteren opgestaan en wou gaan rijden met de Mini, doe ik even men rechter raam naar beneden, maar wanneer ik deze terug omhoog wou doen deed ie niets meer. Dacht eerst dat zekering kapot was dus vervang ik deze maar blijkt het niet te zijn. Knop binnenin is ook niet kapot denk ik want hoor een klik als ik hier op duw, maar raam reageert niet. Ook als ik het raam probeer te sluiten met het deurslot reageert deze niet. Linkse raam werkt perfect.
Kan ik morgen naar de garage met open raam, in de hoop dat het niet regent. Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Heb ook al eens gemerkt dat er op men rechtse raam soms vetplekken zitten die ik er moeilijk van krijg.

je moet eens ter hoogte van de kruising van je handvat om de deur te sluiten binnenkant een fikse dreun geven, dan werkt dat terug, zijn de koolborsteltjes in je raammotortje die blijven hangen en door de klap weer normaal werken... heb dit ook meermaals meegemaakt en is een 'typisch' kwaaltje van mini
greetz

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Ma Aug 18, 2008 20:25

idd...een typisch mankementje... :(

je kan ook HIER even rondneuzen !! :wink:

hooby
MINI Driver

Berichtdoor hooby » Ma Aug 18, 2008 22:13

Vandaag binnen geweest in de garage en het eerste wat die deed was ook een dreun geven op die plaats. Maar spijtig genoeg hielp dit niet, motortje reageerde niet. Ze hebben de bekleding er moeten afdoen en dan met 2 man de ruit proberen omhoog duwen. resultaat: nog steeds geen beweging in te krijgen. Uiteindelijk hebben ze er met nen hamer vanbinnen op dat motorke moeten kloppen om hem terug in gang te krijgen. Ze hebben dan wel besloten om het motorke toch maar voor de zekerheid te vervangen. Blijkbaar kunnen ze ook de deur niet volledig demonteren als de ruit helemaal naar beneden zit, dus nog al een geluk dat ze het raam toch omhoog gekregen hebben. Nu terug alles in orde en werkt terug perfect. Alleen hopen dat ze het nog binnen de garantie krijgen. Wan auto is nog geen 3 jaar oud en vind dit wel niet kunnen dat zo rap dat motorke al kapot is.

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Di Aug 19, 2008 19:21

ze kunnen dat motortje ook gewoon afregelen hoor !!!
op de as van het spoel zit een regelvijsje, waardoor je de koolborsteltjes iets meer ruimte kan geven :D
bij de mijne nu al enkele maanden geleden zo opgelost en sindsdien geen problemen meer gehad 8)

Terug naar “Problemen en fouten”