Rammel rond de wielen

Meld hier je problemen en fouten - misschien krijg je wel een oplossing
Gebruikersavatar
Dooper
MINI2 - Newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 Mar 2008
Locatie: Earthfield

Rammel rond de wielen

Berichtdoor Dooper » Do Sep 11, 2008 17:30

Hallo MINI fans

Ik worstel met het volgende probleem:als ik nl op een kasseiweg rij heb ik een gerammel thv van de wielen voor,als ik dan rem hoor ik niets meer.Ik heb er al eens voor naar de dealer geweest en hun diagnose was dat het de remblokken zijn die iets kleiner zijn van maat om bepaalde ongemakken van steentjes op te vangen.De remmen zijn toen behandelt geweest en was het probleem verdwenen......voor enkele weken.Dus nu terug.Vorige week heb ik mijn bandendruk eens gecontroleerd en wat bleek dat er op de originele banden (15") 2.8 bar druk op stond.Volgens boekje 2.2 bar.Ik heb de druk afgelaten en wagen rijd nu een pak comfortabeler en de rammel is iets minder maar toch nog niet weg.Nu is mijn vraag of er nog zijn van jullie die dit probleem hebben van dat gerammel of dat dit een alleenstaand feit is.

Groeten

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Do Sep 11, 2008 19:44

hier geen gerammel...Mini One 2002 ! :D

Gebruikersavatar
Dooper
MINI2 - Newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 Mar 2008
Locatie: Earthfield

Berichtdoor Dooper » Do Sep 11, 2008 20:30

Ja sorry,inog iets vergeten is een Cooper D van 2008 nieuw van april.

Groeten

Gebruikersavatar
Danyboy
MINI Master
Berichten: 2409
Lid geworden op: 09 Nov 2005
Locatie: Wilderen

Berichtdoor Danyboy » Do Sep 11, 2008 20:31

Gerammel aan de wielen heb ik ook niet op mijn Cooper van 5 jaar, wel ooit krakende runflat banden gehad :roll:

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Vr Sep 12, 2008 23:12

Kan het iets te maken hebben met de bekleding van de binnenkant van je wielkasten ? Die komen al wel eens los ... :roll:

Gebruikersavatar
Lucky & Caro
MINI-aholic
Berichten: 764
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Gavere

Berichtdoor Lucky & Caro » Za Sep 13, 2008 9:54

Naar den dealer ermee.....

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Zo Sep 14, 2008 12:03

Lucky & Caro schreef:Naar den dealer ermee.....


x2 zeker doen !

Gebruikersavatar
fantaflesdopke
MINI Regular
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 Mei 2012
Locatie: Merelbeke
Contact:

Berichtdoor fantaflesdopke » Di Jul 17, 2012 10:41

PEPI schreef:Kan het iets te maken hebben met de bekleding van de binnenkant van je wielkasten ? Die komen al wel eens los ... :roll:


Ik heb ook het vermoeden dat de bekleding van de wielkasten de oorzaak is van zo'n typisch rammeltje, want heb het ook voor bij oneffenheden in het wegdek (en dat zijn er wel wat in ons land) ...

Eens gevoeld, bij mij is het linksachter dat ie rammelt, en de bekleding zit effectief een klein beetje los. Moet mij nog eens deftig onder de Mini leggen om te kijken of ik dat zelfs niet kan vastzetten, zo moeilijk kan het niet zijn.

Wel jammer dat dit na amper 1000km reeds begon, ik veronderstel een vijs of clipje dat niet of niet goed bevestigd was bij fabricatie?

Gebruikersavatar
Dooper
MINI2 - Newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 Mar 2008
Locatie: Earthfield

Berichtdoor Dooper » Ma Jul 23, 2012 13:45

Rammel aan de achterkant heb ik ondertussen ook al gehad, dat zijn rubbertjes die versleten zijn aan de torsiebaar ,kost niet veel en is snel vervangen.
Vooraan zijn het dus wel degelijk de remblokken die kletteren vooral naar het einde van hun leven toe. Als er nieuwe geplaatst zijn is het gedaan totdat ze terug een stuk versleten zijn.

BTW Mini staat te koop wegens aankoop bestelwagen voor bijberoep...

Gebruikersavatar
fantaflesdopke
MINI Regular
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 Mei 2012
Locatie: Merelbeke
Contact:

Berichtdoor fantaflesdopke » Ma Jul 23, 2012 14:01

Dooper schreef:Rammel aan de achterkant heb ik ondertussen ook al gehad, dat zijn rubbertjes die versleten zijn aan de torsiebaar ,kost niet veel en is snel vervangen.


Mja, of het dat is bij mij weet ik niet, moet er nog steeds eens goed naar kijken ... :oops:

Zou wel vreemd zijn want met intussen amper 1500km op de teller zou dat niet mogen denk ik.


Terug naar “Problemen en fouten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten