Pagina 1 van 1
motor stopt met koelen
Geplaatst: Di Okt 13, 2009 10:28
door nuyttens
Als ik een goeie 10 km heb gereden, dan stopt mijn chauffage van werken en koelt de motor ook nie meer, gevolg: oververhitting van m'n minitje.
Zou iemand weten, wat ik moet vervangen? (De plaatselijke mini-garage vindt het niet, ben tijdje geleden langs geweest, factuur gekregen en geen oplossing)
Re: motor stopt met koelen
Geplaatst: Di Okt 13, 2009 10:48
door Dangixxer
nuyttens schreef:Als ik een goeie 10 km heb gereden, dan stopt mijn chauffage van werken en koelt de motor ook nie meer, gevolg: oververhitting van m'n minitje.
Zou iemand weten, wat ik moet vervangen? (De plaatselijke mini-garage vindt het niet, ben tijdje geleden langs geweest, factuur gekregen en geen oplossing)
Een factuur moeten betalen zonder dat mensen (die specialist zijn) de oplossing vinden...
Redelijk NIET correct
Oververhitting lijkt mij toch een serieus gevaarlijk probleem
Ik denk dat je best gewoon naar de garage teruggaat en een oplossing eist!
Geplaatst: Di Okt 13, 2009 10:54
door nuyttens
Ze hebben een oplossing: een nieuwe kopen bij hen en de oude aan hen overlaten voor een luttele 5.000 euro. Ze zeggen dat er een nieuwe motor in moet.
Geplaatst: Di Okt 13, 2009 11:28
door Dangixxer
nuyttens schreef:Ze hebben een oplossing: een nieuwe kopen bij hen en de oude aan hen overlaten voor een luttele 5.000 euro. Ze zeggen dat er een nieuwe motor in moet.
alloooooooooooooooooooo!
Ge hebt toch ne keer goe gelachen............
Wie in godsnaam komt met zo'n oplossing af.....?
wa voor manieren zijn da seg
wij kunnen het probleem ni oplossen dus gij moet ne nieuwen otto kopen
ik kan mij al voorstellen dat, als ge daar zou op ingaan, hij wat later tweedehands zou te koop komen voor een veelvoud van de prijs (en zonder nieuwe motor!)
Geplaatst: Di Okt 13, 2009 11:42
door Stafke
Dangixxer schreef:nuyttens schreef:Ze hebben een oplossing: een nieuwe kopen bij hen en de oude aan hen overlaten voor een luttele 5.000 euro. Ze zeggen dat er een nieuwe motor in moet.
alloooooooooooooooooooo!
Ge hebt toch ne keer goe gelachen............
Wie in godsnaam komt met zo'n oplossing af.....?
wa voor manieren zijn da seg
wij kunnen het probleem ni oplossen dus gij moet ne nieuwen otto kopen
ik kan mij al voorstellen dat, als ge daar zou op ingaan, hij wat later tweedehands zou te koop komen voor een veelvoud van de prijs (en zonder nieuwe motor!)
Serieus .... maffia praktijken !!
Geplaatst: Di Okt 13, 2009 15:27
door cooperke s
Misschien defecte thermostaat..
Geplaatst: Wo Okt 28, 2009 9:58
door nuyttens
Een update van mijn probleem-mini.
Als ik een eindje rijdt, dan krijgt de motor dus veel te warm. De waterpomp heeft kokendheet en de thermostaat koud ??
Beide werden gisteren getest en blijken alletwee perfect te werken.
Iemand een idee wat er fout loopt? (join de culasse zou het ook niet zijn, alle typische kenmerken daarvoor zijn er nie)
Geplaatst: Wo Okt 28, 2009 18:39
door Guillaume
Wat noem je warm? In graden 90° / 100° / 110° of meer?
Geplaatst: Do Okt 29, 2009 8:56
door nuyttens
Met warm bedoel ik dat zijn temperatuurmeter volledig in't rood gaat en blijft.
Na het testen gisteren, zou het toch een joint de culasse zijn. Vandaag gaat hij naar de garage (zelf vervangen lukt nie).
Da zal een schone factuur zijn. Maar als ik daardoor weer kan deftig rijden, is't voor mij goe.
Geplaatst: Vr Mar 19, 2010 3:04
door Blackboxboy
dit lijkt mij idd een ciliderkoppakking die dient vervangen te worden
teken dat er ofwel een verstopping in uw koelkanalen zit en daardoor het warme water niet circuleerd
keep us posted na de herstelling